خانهاخبار
سامسونگ به ساخت GPU منحصر به فرد می‌اندیشد

سامسونگ به ساخت GPU منحصر به فرد می‌اندیشد

شرکت سامسونگ قصد توسعه تراشه‌ها برای اسمارتفون‌ها را دارد و به اولین سازنده‌ای تبدیل می‌شود که چیپ‌های گرافیکی خود را تولید می‌کند.
۱۳۹۷/۴/۸
image

به نظر می‌رسد سامسونگ روی اولین واحد پردازش گرافیکی (GPU) برای گوشی‌های هوشمند و اتومبیل‌های خود کار می‌کند و همانطور که سایت WinFuture.de به این موضوع اشاراتی داشته، این شرکت در شبکه اجتماعی LinkedIn به دنبال استخدام مهندسان GPU برای شروع این پروژه بوده هرچند که جزئیات آن هنوز فاش نشده است.

سایت WinFuture همچنین اظهار داشت که سامسونگ در نظر دارد اولین چیپ‌های ساخت خود را در دیوایس‌های با قیمت پایین‌تر استفاده کند در حالی که پرچم‌داران همچنان از GPU Arm بهره می‌برند. در آینده نه چندان دور، سامسونگ ممکن است توجه خود را به سمت توسعه GPU برای گوشی‌های گران‌تر و یا حتی اتومبیل‌های خودران نیز ببرد.

سامسونگ معمولا از چیپ‌ کمپانی‌های دیگر مثل Mali GPU) Arm) و یا شرکت Qualcomm که از Adreno GPU سری SnapDragon استفاده می‌کند.

در چند سال اخیر بخش نیمه‌رسانای این شرکت کره‌‌ای، درآمد و سود‌آوری بیشتری نسبت به بخش الکترونیک مصرفی خود داشته است. اپل در بخش توسعه ساخت GPU مخصوص خود نیز موفق بوده و این به تنهایی کافی است تا سامسونگ‌ هم در همین مسیر قرار گیرد.

شرکت سامسونگ به اولین کمپانی تولید‌کننده تجهیزات اصلی (OEM) اندرویدی تبدیل می‌شود و با این کار، از سایر رقبای خود مثل هواوی، Oppo و شیائومی حسابی جلو می‌افتد. به احتمال زیاد سرمایه‌گذاری زیادی برای تولید GPU در مقیاس بزرگ‌تر رخ بدهد، هرچند این کار نیازمند تخصص بالا است تا به محصولاتی شبیه به Arm و Qualcomm دست پیدا کنند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)