خانهاخبار
تصاویر رندری باکیفیت از آیفون‌های 2018 اپل

تصاویر رندری باکیفیت از آیفون‌های 2018 اپل

افشاگر معروف، تصاویر رندری با کیفیت مدل پلاس آیفون 10 (نسل دوم) و نسخه 6.1 اینچی آن‌را با استناد به تصاویر کارخانه‌ای لو رفته، منتشر کرده است.
۱۳۹۷/۳/۱۹

شایعه شده است که تا پایان سال 2018، اپل از سه گوشی آیفون جدید به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد؛ یکی از این مدل‌ها، نسخه ارتقا یافته آیفون 10 است اما دو مدل دیگری که به همراه این گوشی معرفی خواهند شد، جذاب‌تر خواهند بود. با اینکه چندین ماه تا معرفی آیفون‌های 2018 اپل فاصله داریم، اما تصاویر رندری به‌دست آمده طراحی مدل 6.1 اینچی و 6.5 اینچی را به نمایش می‌گذارد؛ نسخه‌ای که در سمت چپ مشاهده می‌کنید، iPhone X Plus است که مدل بزرگ‌تر آیفون 10 خواهد بود و در سمت راست نیز، iPhone جدید اپل با نمایشگر 6.1 اینچی جای گرفته است.

image

آیفون 6.1 اینچی

در رابطه با ویژگی که آیفون‌های جدید اپل ارائه خواهند داد، باید اشاره کرد که دو مدل از آیفون‌های 2018 اپل به صفحه‌نمایش از نوع OLED مجهز خواهند شد؛ انتظار می‌رود نسخه ارتقا یافته آیفون 10 به همراه مدل Plus که نمایشگر 6.5 اینچی دارد، با پنل صفحه‌نمایش OLED عرضه شوند. مدل 6.1 اینچی که به همراه آیفون‌های جدید اپل معرفی خواهد شد، از یک نمایشگر LCD بهره می‌گیرد تا بدین شکل، کاهش قیمت آن امکان‌پذیر باشد. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که مدل 6.1 اینچی، احتمالاً در پایین صفحه‌نمایش خود دارای حاشیه است؛ پنل‌ OLED مورد استفاده در آیفون 10 انعطاف‌پذیر است و همین موضوع باعث شده تا برای اتصال نمایشگر به برد گوشی، بخشی از نمایشگر به داخل تا شود؛ این در حالی است که در پنل‌های LCD چنین امکانی وجود ندارد. گوشی‌های پرچمداری که امسال با نمایشگر LCD و بریدگی بالای نمایشگر معرفی شده‌اند، همگی دارای حاشیه در پایین صفحه‌نمایش خود هستند؛ البته مدل‌های OLED نیز به دلیل قیمت بالای پنل‌های انعطاف‌پذیر نیز حاشیه‌ی پایین نمایشگر را حفظ کرده‌اند و تنها آیفون 10 است که چنین المانی را در طراحی خود ندارد.

image

آیفون 10 پلاس

مینگ‌چی کو که پیش‌تر در مؤسسه KGI Securities مشغول به کار بود، مدعی است آیفون‌های امسال اپل اندکی از نسل قبل ارزان‌تر خواهند بود؛ به‌طوری‌که نسخه ارتقا یافته آیفون 10 با قیمتی بین 800 تا 900 دلار عرضه خواهد شد و برای مدل Plus نیز قیمتی بین 900 تا 1000 دلار درنظر گرفته می‌شود. همچنین انتظار داریم که مدل LCD از آیفون‌های 2018 اپل، با قیمتی بین 600 تا 700 دلار به فروش برسد.

image

به جز تغییراتی که در پنل مدل 6.1 اینچی اعمال شده است، گفته می‌شود این گوشی فاقد برخی از قابلیت‌های آیفون 10 خواهد بود؛ به عنوان مثال، اپل از یک دوربین در قاب پشتی استفاده کرده است و همچنین، مدل مذکور فاقد قابلیت «لمس سه‌بعدی» خواهد بود. در همین حال، iPhone X (نسل دوم) و نسخه Plus آن به دوربین دوگانه مجهز خواهند بود و قابلیت 3D Touch را ارائه می‌دهند. از آنجایی‌که اپل به دنبال ارائه آیفون‌های جدید خود با طراحی بدون حاشیه است، مدل‌های امسال فاقد حسگر اثرانگشت خواهند بود و مانند آیفون 10 از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی Face ID استفاده می‌کنند. 

image

مینگ‌چی کو مدعی است که آیفون‌های جدید اپل در سپتامبر امسال معرفی خواهند شد و تا پایان ماه میلادی مذکور نیز به فروش می‌رسند؛ به همین جهت، احتمالاً شایعات موجود مبنی بر تأخیر در عرضه برخی مدل‌ها نظیر نسخه 6.1 اینچی آیفون 10 صحت ندارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۳/۱۹
هر چی از خدا آمد خوش آآمد