خانهاخبار
منتظر دیدن چه ویژگی‌هایی در گلکسی S10 سامسونگ باشیم؟

منتظر دیدن چه ویژگی‌هایی در گلکسی S10 سامسونگ باشیم؟

با توجه به رقابت تناتنگ تولیدکنندگان گوشی‌های همراه، انتظار داریم سامسونگ نیز پرچمدار بعدی خود یعنی گلکسی S10 را به قابلیت‌های جدیدی مجهز کند. در این مطلب به بررسی امکانات و تغییرات احتمالی موجود در این گوشی می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۳/۱۸
image

گوشی گلکسی S10 سامسونگ پتانسیل تبدیل شدن به محبوب‌ترین گوشی سال 2019 را دارد، به شرطی که تغییراتی را با خود به ارمغان بیاورد. گلکسی S9 نیز گوشی قدرتمندی است اما نه به اندازه‌ای که شایسته امتیاز 5ستاره باشد، بنابراین اگر سامسونگ می‌خواهد در مواجهه با رقبای پرقدرتی مثل اپل و هوآوی همچنان در صدر باقی بماند و اعتبار نام تجاری خود را حفظ کند، ناچار است دست به تغییر و تحولات چشمگیری در محصول بعدی خود بزند.

هرچند هنوز اطلاعات قطعی درباره گلکسی S10 در دسترس نیست ، شایعاتی در مورد آن به گوش می‌رسد که در ادامه این مطلب به بررسی آنها می‌پردازیم، همچنین لیستی از تغییراتی که مایلیم در این گوشی ببینیم نیز ارائه خواهیم داد ​​از جمله: طراحی جدید و اسکنر اثر انگشتی که درون صفحه نمایش تعبیه شده است و خبر خوب اینکه اگر شایعات صحت داشته باشند، ممکن است حداقل شاهد یکی از این دو تغییر باشیم.

تاریخ انتشار و قیمت گلکسی S10

این گوشی احتمالا در 2019 CES معرفی خواهد شد، رویدادی که 8 تا 11 ژانویه برگزار می‌شود. در غیر این صورت باید منتظر معرفی آن در MWC 2019 باشیم، این روبداد 25 تا 29 فوریه سال آینده برگزار خواهد شد، لازم به ذکر است که گلکسی S9 نیز در MWC 2018 معرفی شد؛ سامسونگ اصولا پرچمداران سری گلکسی S خود را طی این رویداد معرفی کرده است اما، از آنجاکه مدل‌های اخیر در چند ماه اول سال اعلام شدند، حدس می‌زنیم که گلکسی S10 نیز تا پایان مارس 2019 رونمایی شود.

هیچ جای شکی نیست که این گوشی با قیمت نسبتا بالایی به بازار عرضه خواهد شد. هنوز هیچ صحبتی در مورد قیمت احتمالی این گوشی به میان نیامده است اما با توجه به اینکه گلکسی S9 با قیمت 719.99 دلار (739 یورو/1.119دلار استرالیا) و گلکسی S9 Plus با قیمت 840 دلار (869 یورو/1.394 دلار استرالیا ) به فروش رسید، انتظار می‌رود حداقل قیمت گوشی جدید نیز در همین بازه باشد.

اخبار و شایعاتی که از گلکسی S10 به گوش می‌رسد

یکی از شایعاتی که در مورد پرچمدار بعدی سامسونگ به گوش می‌رسد مبنی بر وجود یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش آن است.

گزارشی ادعا می کند از آنجا که گوشی‌های جدید Vivo و Huawei از اسکنر اثر انگشت موجود در صفحه نمایش بهره می‌برند سامسونگ نیز، در حالیکه گلکسی S9 را از این قابلیت بی‌بهره گذاشت، خود را ملزم به تعبیه یک اسکنر کوالکام اولتراسونیک در صفحه نمایش  گلکسی S10 کرده است. البته ممکن است سامسونگ حتی پا را فراتر بگذارد و در صفحه نمایش این گوشی بلندگو نیز تعبیه کند، همانطور که در نمایشگرهای جدیدی که درSID 2018  از آن‌ها رونمایی کرد این قابلیت به چشم می‌خورد.

یکی دیگر از تغییرات احتمالی ارتقا دوربین است. طبق ادعای یک تحلیلگر، سامسونگ در حال بررسی امکان تعبیه یک لنز سه گانه و همچنین یک سنسور سه بعدی، برای محتوای واقعیت افزوده، درگلکسی S10 است. فارغ از اینکه این ادعا چقدر صحت دارد، اگر سامسونگ می‌خواهد با Huawei P20 Pro و لنز سه گانه احتمالی آیفون رقابت کند، ایجاد این تغییرات ضروری بنظر می‌رسد.

image

همچنین احتمال دارد که سامسونگ این گوشی را مستقل از سریS  و با نام Galaxy X عرضه کند. این تغییر هرچند بعید بنظر می‌رسد اما با توجه به صحبت‌‌های Koh Dong-jin، رئیس بخش تلفن همراه سامسونگ، غیرممکن نیست: «در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا به استفاده از پیشوند S در فرآیند نامگذاری ادامه دهیم یا یک سیستم عددی را جایگزین آن کنیم.»

و اما شایعاتی که درمورد پردازشگر به گوش می‌رسد حاکی از آن است که قدرت پردازشی گلکسی  S10از یک چیپ‌ست ۷ نانومتری به نام اسنپدراگون 855 تامین خواهد شد که در مقایسه با اسنپدراگون845 ، که در بسیاری از پرچمداران سال 2018 به کار رفته است، کوچکتر، قدرتمندتر و کارآمدتر است. گفته می‌شود این چیپ‌ست، که هنوز به طور رسمی رونمایی نشده است، قادر به پشتیبانی از سرعت دانلود تئوری تا 2 گیگابیت بر ثانیه است، در حالیکه این سرعت در گلکسی ،S9 1.2 گیگابیت بر ثانیه است. هر چند نباید انتظار داشته باشیم که سرعت واقعی برابر با سرعت گفته شده باشد، با این حال دستیابی به آن پیشرفت چشمگیریست.

تغییراتی که از گلکسی S10 انتظار داریم

1. طراحی جدید

image

با توجه به اینکه ظاهر گلکسی S9 تقریبا با S8 یکسان است ، وقت آن است که شاهد ارائه طراحی جدیدی از سامسونگ باشیم. البته انتظار یک تلفن منعطف و یا استفاده از یک ماده جدید در بدنه گوشی را نداریم اما مایلییم حداقل ظاهر متفاوتی را در گلکسی S10 ببینیم.

2. دوربینی با لنز دوگانه یا سه‌گانه

گوشی گلکسی S9 پلاس دوربینی با لنز دوگانه دارد، در حالیکه دوربین S9 استاندارد تنها یک لنز دارد. در مورد گلکسی  S10 توقع داریم هر دو مدل استاندارد و پلاس آن مجهز به دوربینی با لنز دوگانه و یا حتی سه‌گانه باشد. گذشته از این، در حال حاضر گوشی P20 Pro هوآوی دوربینی با مشخصات ذکر شد را دارد.

سامسونگ تاکنون گوشی‌های هوشمندش را به  برترین دوربین‌ها مجهز کرده است اما، در سال جاری در رقابتی جدی با هوآوی قرار گرفته است، با توجه به این موضوع بعید نیست که گلکسی S10 مجهز به دوربین قدرتمندتری شود.

خبر خوب این است که شایعاتی درمورد وجود دوربینی با لنز سه گانه در S10 منتشر شده است، هر چند هنوز مشخص نیست که آیا هر دو نسخه استاندارد و پلاس از آن برخوردار می‌شوند یا خیر.

3. اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در صفحه نمایش

image

البته موضوع بهره‌مندی گوشی‌های مختلف سامسونگ از اسکنر اثر انگشتی که داخل صفحه نمایش تعبیه می‌شود پیش از این نیز شنیده می‌شد اما، حالا که سایر تولیدکنندگان گوشی‌های خود را با این قابلبیت روانه بازار می‌کنند، احتمال اینکه سامسونگ نیز از این قافله عقب نماند و گلکسی S10 را به آن مجهز کند، قوی‌تر می‌شود.

داشتن یک اسکنر داخل صفحه نمایش به این معنی است که دیگر نیازی به اختصاص فضای مجزا، در پشت یا جلوی گوشی، برای این اسکنر نیست.

4. عکس‌هایی واقعی‌تر

در حالی که کیفیت کلی عکس‌های گرفته شده با گلکسی S9 بسیار بالاست، برخی از آن‌ها آنچنان که باید زنده جلوه نمی‌کنند و گاهی بیش از حد شفاف می‌شوند. این مشکل به‌خصوص هنگامی که نور پس زمینه زیاد است، به چشم می‌خورد. در هر حال امیدواریم گلکسی S10 عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشد.

5. بهبود ایموجی‌های AR

image

ایموجی‌های ‌ AR از ویژگی‌های جدید و البته نه چندان جذاب گلکسی S9 بودند. چند دلیل برای این مسئله وجود دارد؛ اولا اینکه به سختی قادر به ایجاد شخصیتی شبیه به چهره کاربر هستند و علاوه بر آن هنگام ضبط ویدیو با استفاده از این ایموجی‌ها، قدرت دوربین در تشخیص چهره به اندازه کافی بالا نیست.

می‌دانیم که ایموجی هرگز یکی از ویژگی‌های اساسی گوشی نخواهد بود اما، اگر سامسونگ قصد دارد که همچنان از آن‌ها استفاده کند، توقع داریم حداقل در حد رقیبش، یعنی Animoji اپل، آن را بهبود ببخشد.

6. عمر باتری طولانی‌تر

عمر باتری، ویژگی است که در هر نسل جدیدی از گوشی بهبود نمی‌یابد. در حقیقت، گاهی اوقات بدتر نیز می‌شود. عمر باتری گلکسی S9 و S9 Plus فقط یک روز است. این موضوع ممکن است برای کسانی که با شنیدن این جمله تنها به یکبار شارژ کردن گوشی درطول شبانه‌‌روز می‌اندیشند مشکلی خاصی به شمار نیاید اما، لازم به یادآوری است که باتری در طول زمان مستهلک می‌شود، بنابراین باتری‌ای که در زمان خرید گوشی طول عمر یک روزه‌ دارد، پس از گذشت دو یا سه سال کمتر از یک روز دوام می‌آورد.

در نتیجه خواستار بهبود عمر باتری در گلکسی  S10هستیم، چه از طریق بکارگیری یک باتری با ظرفیتی بیشتر از باتری 3000 میلی آمپری گلکسی S9، چه از طریق بکارگیری سخت افزار و نرم افزاری کارآمدتر.

7. حذف کامل حاشیه‌ها

همانطور که قبلا اشاره شد مایلیم گلکسی S10 طراحی متفاوتی داشته باشد اما، تغییری که واقعا کاربران را راضی می‌کند، حذف کامل حاشیه‌هاست و هرچند که انتظار این تغییر را نداریم، مخصوصا که برای این کار احتمالا نیاز به جاسازی دوربین و سنسورها داخل صفحه نمایش است، با این حال این تغییر امکان‌پذیر است و مطمئنا سخت‌تر از تولید یک گوشی منعطف نیست، گوشی‌ای که قرار است سامسونگ در سال 2019 از آن رونمایی کند.
 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

حمید

۱۳۹۷/۳/۲۰
چی میگی؟اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟

محمد

۱۳۹۷/۳/۲۰
اس9 با اقتدار پر فروش ترین گوشی سال شده بقیه برن پی کارشون اس10 چه شود

محمد

۱۳۹۷/۳/۱۹
بنام خدا هیچی
تغییری از سامسونگ انتظار نداریم قیمتش افزایش پیدا کنه کافیه?

محمد

۱۳۹۷/۳/۱۹
همین که نیومده دشمنانش رو عصبانی کرده کافیه چون بدون شک بهترین گوشی سال خواهد شد

moein

۱۳۹۷/۳/۱۹
کیژگی هنگ کردنم اضافه کنید