خانهاخبار
دادگاه هلند: نیازی نیست سامسونگ به مشتریان ۴ سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه کند

دادگاه هلند: نیازی نیست سامسونگ به مشتریان ۴ سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه کند

در سال ۲۰۱۶ یک موسسه غیر انتفاعی در تلاش برای کمک به کاربران هلندی، از سامسونگ خواست که گوشی‌های خود را تا ۴ سال به‌روز رسانی نماید یا زمان عرضه به‌روز رسانی را از دو سال پس از معرفی، به دو سال پس از خرید دستگاه تغییر دهد. اما امروز دادگاه هلند به نفع سامسونگ رای داد!
۱۳۹۷/۳/۱۳

موسسه‌‌ی مذکور که Consumentenbond نام دارد، پس از ادعای خود، از کمپانی کره‌ای به دادگاه شکایت کرد. این کمپانی در جریان محاکمه مدعی شد که در مواردی حتی بیش از ۴ سال نیز به ارائه‌ آپدیت، تنها برای پرچم‌داران خود، اقدام کرده است.این پرونده به دلیل پیچیدگی کنار گذاشته شد، اما سازمان هلندی دوباره در همان سال شکایت را به جریان انداخت.

دادگاه اعلام کرد، به این دلیل که ادعاها مربوط به اعمالی است که در آینده انجام می‌گیرد؛ مورد قبول نیستند. برای مثال، اگر پس از عرضه‌ی یکی از دستگاه‌های سامسونگ موردی پیش آمد، ممکن است سخت افزار موجود مشکل داشته باشد و از به‌روز رسانی دستگاه جلوگیری نماید. دلیل تصمیم دادگاه نیز همین موضوع است.

سامسونگ متعهد شده است که برای گوشی‌‌های جدید خود در گشور هلند، ۲ سال به‌روز رسانی نرم افزاری ارائه نماید و اعلام کرد که این به‌روز رسانی‌ها را در زمان متعارف عرضه می‌کند. کره‌ای‌‌ها پیش‌تر اعلام کرده‌ بودند که پیش از انتشار یک به‌روز رسانی، باید با آزمایش گوشی مورد نظر اطمینان حاصل کنند که با نرم افزار جدید سازگاری دارد.

image

پس از رای دادگاه، Cosumentenbond  که مایوس شده بود، اعلام کرد: انتخاب سامسونگ این است که مدل‌های مختلفی را راهی بازار کند، کسی آن‌ها را مجبور به چنین کاری نکرده است. حتی یک کارخانه خودروسازی هم باید مطمئن شود که تمامی مول‌هایش سالم و قابل اطمینان باشند و این‌چنین باقی بمانند. سامسونگ نیز چنین مسئولیتی دارد. در ادامه این سازمان اعلام کرد که با طرح شکایت از سامسونگ توانست به موفقیت‌هایی برسد و گفت که در مدتی که روال قانونی طی می‌شد، این شرکت قدم‌های به سوی تامین اطلاعات بهتر برای کاربران برداشته است. بزرگ‌ترین تولید کننده تلفن‌های همراه در جهان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد:

بسیار جای تاسف است که راهی‌ که دادگاه با تاثیر از Condumentnbond پیش گرفت، به ناحق سیاست به‌روز رسانی ما را نادرست جلوه داد. همان‌طور که رای نشان داد، ما امنیت گوشی‌های هوشمندی را که در اختیار کاربران می‌گذاریم بسیار جدی می‌گیریم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهراد

۱۳۹۷/۳/۱۳
4 سال؟؟؟؟
من نوت 2 سامسونگ داشتم دو هفته بعد از معرفی خریدمش اون سال دو میلیون و صد واسه ی یک گوشی به اصطلاح پرچمدار پول دادم.به 2سال هم نکشید که دیگه هیچ به روز رسانی واسش نیومد اندرویدشم به زور شد 4.4 حالا اینا رو چه حسابی گفتن 4سال نمیدونم.
از همون موقع هم به هیچکس گوشی های الکی گرون سامسونگ پیشنهاد نکردم.
همه شرکت های دیگه گوشی هاشون نسبت به قیمتشون ارزش دارن به جز سامی
اپل هم که قیمت بالایی داره حداقل خوبیش اینه که به راحتی تا چندین سال از مدل های قدیمیش حمایت میکنه
البته احتمالا این نظر ثبت نمیشه. اما حقیقته