خانهاخبار
Galaxy S10 به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر مجهز می‌شود

Galaxy S10 به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر مجهز می‌شود

وب‌سایت سم‌موبایل با انتشار یک گزارش جدید، مدعی شده است که Galaxy S10 اولین گوشی سامسونگ با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر خواهد بود؛ این مدل اوایل سال آینده معرفی می‌شود.
۱۳۹۷/۲/۲۶

گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون پرچم‌داران آینده سامسونگ از سری Galaxy S وجود دارد؛ محصولاتی که به مناسبت دهمین سالگرد حضور سامسونگ در بازار گوشی‌های پرچم‌دار ارائه خواهند شد و فعلاً آن‌ها را به عنوان عضوی از خانواده Galaxy S10 می‌شناسیم. همین موضوع باعث شده است تا انتظارات مختلفی از جانشین Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus وجود داشته باشد و از جمله قابلیت‌های احتمالی، تجهیز آن‌ها به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر است؛ بدین شکل که کاربر با لمس بخشی از صفحه‌نمایش، بتواند دستگاه خود را آنلاک نماید. البته برخی مدعی هستند که سیستم مذکور به منظور احراز هویت کاربران به همراه فبلت Galaxy Note 9 معرفی خواهد شد؛ از این مدل در اواخر سال جاری میلادی رونمایی می‌شود.

در رابطه با ادغام حسگر اثرانگشت با نمایشگر گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ، شایعات مختلفی وجود دارد که از زمان توسعه Galaxy S8، این گمانه‌زنی‌ها شدت گرفته است. با این‌حال، فعلاً هیچ‌یک از گوشی‌های سامسونگ از این فناوری بهره نمی‌گیرند و احتمال نمی‌دهیم که جانشین Galaxy Note 8 نیز از این قابلیت استفاده کند؛ گفته می‌شود که سامسونگ از برنامه‌های خود برای عرضه Galaxy Note 9 با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر دست کشیده است و اکنون امید دارد که Galaxy S10 را با چنین فناوری راهی بازار نماید. گفته می‌شود که تصمیم سامسونگ برای استفاده از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر در گوشی پرچمدار جدیدش از سری Galaxy S به اطلاع شرکای تجاری این سازنده بزرگ رسیده است.

ادغام حسگر اثرانگشت با نمایشگر در گوشی‌های هوشمند، فناوری کاملاً جدیدی نیست؛ همان‌طور که می‌دانید، از مدت‌ها پیش چنین فناوری در برخی از گوشی‌های هوشمند چینی مورد استفاده قرار گرفته است. Vivo با شتاب از چندین گوشی با حسگر اثرانگشت ادغام یافته با صفحه‌نمایش رونمایی کرد که جالب‌ترین آن‌ها گوشی مفهومی Vivo Apex است؛ هوآوی نیز در اوایل بهار، فبلت 1800 دلاری Mate RS را معرفی کرد که با همکاری «پورش دیزاین» توسعه یافته است.

image

البته تصمیم سامسونگ برای به تعویق انداختن ارائه حسگر اثرانگشت درون نمایشگر در گوشی‌های پرچم‌دارش، تصمیمی معقول به‌نظر می‌رسد؛ گفته می‌شود این سازنده درنظر دارد تا زمانی‌که عملکرد حسگرهای اثرانگشت درون نمایشگر بهبود پیدا نکند، از این فناوری در پرچمدارانش بهره نگیرد. به همین جهت، شایعه شده است که Galaxy S10 از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک بهره خواهد برد که برخلاف سنسورهای اپتیکال، دقت بسیار بالاتری دارد. سنسورهای اولتراسونیک با امسال پالس‌هایی به انگشت دست کاربر در هنگام لمس صفحه‌نمایش، قادر هستند برخی از جزئیات مربوط به دست را که منحصر به فرد هستند؛ ثبت نموده و با تحلیل آن‌ها با داده‌های پیش‌فرض، هویت کاربران را احراز نمایند. البته زمانی‌که این فناوری به صورت گسترده به تولید برسد، سامسونگ از حسگرهای اثرانگشت اولتراسونیک در دیگر محصولات خود از جمله لوازم خانگی‌ هوشمند، استفاده خواهد کرد.

در رابطه با زمان رونمایی از پرچمداران Galaxy S10 هنوز اطلاعات رسمی ارائه نشده است اما گفته می‌شود به منظور ارائه گوشی تاشوی Galaxy X در نمایشگاه MWC 2019، معرفی جانشین Galaxy S9 یک ماه به جلو افتاده است و این مدل احتمالاً در نمایشگاه CES 2019 به نمایش گذاشته خواهد شد. هیچ‌یک از شایعات پیرامون پرچمداران آینده سامسونگ، هنوز به صورت رسمی تأیید نشده است؛ بنابراین باید با دیده شک و تردید به آن‌ها نگریست.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Platform

۱۳۹۷/۲/۲۶
درود ذوالفقاری همدان، در منابع مختلف خبری رسمی هم به این موضوع که شما فرمودی اشاره شده، در گلکسی S9 plus بارزترین نوآوری که واقعا یک کار بزرگ و نازنین و تا اکنون بی رقیب بود به کار گیری دوربین دوگانه و داشتن دیافراگم متغییر فیزیکی اتوماتیک برای اولین بار در دوربین تلفن همراه آنهم همراه با تکنولوژی نسل پیشرفته و جدید و اختصاصی و بی نظیر سامسونگ دوئال پیکسل با عنوان (فوق سریع) و توانایی های دیگر کاربردی...حتی سنسور اثر انگشت در S9 با این حال که به پایین لنز دوربین منتقل شد و مانند S8 خیلی بد و زشت کنار لنز دوربین نبود بازهم به لنز دوربین چسبیده و مانند رقبای همچو HTC U11 plus و غیره سنسور کامل و خوب دور از دوربین وسط و حتی زیر آن قرار نگرفت، گلکسی S9 های دوگانه واقعا نسخه بروز شده و سریع تر شده و در برخی موارد مانند دوربین بهتر و عالیتر شده نسبت به دوگانه های S8 هست فقط، امیدوارم که در گلکسی S10 plus نوآوری ببینیم که پیشرفت و درمان قطعی هست نه بروز رسانی که فقط مسکن هست و درد اصلی را دوا نمیکنه

محمد

۱۳۹۷/۲/۲۶
پ ن پ اسباب بازی های هنگ تی سی خوبه با اون صفحه نمایش های بی کیفیت و بدنه داغون که در تست ها پودر میشه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۲/۲۶
s9 برتریِ ملموسی نسبت به s8 نداشت. ولی s10 فرق داره، انقلابیه?

yashar2080

۱۳۹۷/۲/۲۶
باشه s10‌خوبه....:)))))

Platform

۱۳۹۷/۲/۲۶
خداوند یکتا رو سپاس، و سپاسگذارم از سامسونگ اگه سنسور اثر انگشت رو با صفحه نمایش یکپارچه کنه البته در حالتی بدون مشکل و بهینه! امیدوارم مانند این گفته در مورد گلکسی S9 های دوگانه که درست هم بود تا حدود فوق زیاد به غیر دوربین S9 Plus واژه نسخه در واقع بروز شده نسل قبل (S8 ها) در گلکسی S10 plus به کار گرفته نشه! بروز رسانی خلاصی از برخی مشکلات هست و دلچسب اما اونجور که باید دردی را دوا نمی کنه و فقط مسکن موقتی هست، امیدوارم درمان قطعی و نابودی کامل مشکلات گذشته و در نتیجه نوآوری در کار باشه یعنی نوآوری بیشتر از سنسور اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش فوق باکیفیت و رتبه اول و اختصاصی سامسونگ تا این لحظه sAMOLED در بین تمام انواع دیگر رقبا و موارد دیگر...