خانهاخبار
مشخصات نهایی گوشی Galaxy S8 Lite سامسونگ فاش شد

مشخصات نهایی گوشی Galaxy S8 Lite سامسونگ فاش شد

سامسونگ به دنبال عرضه نسخه Lite پرچمدار 2017 خود Galaxy S8 است و این مدل، به‌تازگی توانسته از TENAA و FCC تأییدیه به‌دست آورد.
۱۳۹۷/۲/۲۲

با وجود عرضه سری Galaxy A8 به بازار که تجربه‌ قابلیت‌های پرچم‌داران 2017 سامسونگ را امکان‌پذیر می‌کنند، این سازنده در حال توسعه یک گوشی دیگر است که عضوی تازه از خانواده Galaxy S8 خواهد بود. این در حالی است که از عرضه نسل هشتم پرچمداران Galaxy S نزدیک به یک سال می‌گذرد و در سه ماهه اول 2018، پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus رونمایی شده‌اند.

گفته شده است که میان‌رده Galaxy S8 Lite با شماره مدل SM-G8750 در حال توسعه است و این مدل، به‌تازگی موفق شده تا از TENAA و FCC، تأییدیه‌های لازم را به دست‌ آورد. براساس اطلاعاتی که از مشخصات این گوشی داریم، نسخه Lite پرچمدار Galaxy S8 سامسونگ به صفحه‌نمایش 5.8 اینچی مجهز خواهد بود؛ تا بدین جا، هیچ تفاوتی میان Galaxy S8 و Galaxy S8 Lite وجود ندارد و حتی نوع صفحه‌نمایش آن، Super AMOLED است. با این وجود، سامسون رزولوشن نمایشگر را در گوشی میان‌رده خود به 1080 در 2220 پیکسل کاهش داده است تا بدین شکل، بتواند Galaxy S8 Lite را با قیمت کم‌تری به بازار عرضه نماید. لازم به‌ذکر است که مدل مذکور، طراحی بدون حاشیه خواهد داشت و حتی لبه‌های منحنی دارد.

image

از آنجایی‌که گوشی جدید سامسونگ طراحی بدون حاشیه دارد، فاقد دکمه‌ی فیزیکی است و حسگر اثرانگشت به قاب پشتی و سمت راست دوربین اصلی منتقل شده است؛ البته در پنل پشتی، خبری از حسگر ضربان‌سنج نیست. برای Galaxy S8 Lite تنها از یک سنسور 16 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی استفاده شده است؛ این سنسور، جایگزین سنسور 12 مگاپیکسلی در پرچم‌داران Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus خواهد بود اما بعید می‌‍دانیم عملکردی قابل مقایسه با آن‌ها داشته باشد.

گفته می‌شود Galaxy S8 Lite از پردازنده اسنپدراگون 660 کوالکام بهره خواهد برد؛ این تراشه به هشت هسته پردازشی مجهز شده است که فرکانس‌ هسته‌های پردازشی آن به 2.2 یا 1.9 گیگاهرتز می‌رسد. باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت نیز انرژی موردنیاز پردازنده و نمایشگر گوشی را تأمین میکند.

در FCC، اطلاعات خاصی پیرامون این گوشی به‌دست نیامده است اما از آنجایی‌که Galaxy S8 Lite موفق به دریافت تأییدیه از این سازمان شده، بعید می‌دانیم عرضه انحصاری داشته باشد؛ به همین جهت، شایعات پیرامون عرضه انحصاری نسخه Lite پرچمدار Galaxy S8 سامسونگ صحت نداشته و این مدل در بازارهای زیادی عرضه خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که کاربران، چه استقبالی از گوشی جدید سامسونگ خواهند کرد؛ آیا این مدل می‌تواند روی فروش پرچم‌داران شرکت کره‌ای تأثیرگذار باشد یا سامسونگ، در نهایت ناچار خواهد شد تا محصولات دیگری را ارائه دهد.

لازم به‌ذکر است که Galaxy S8 Lite مانند برادران گران‌قیمت خود به دکمه‌ی فیزیکی Bixby مجهز خواهد بود و بدین شکل، می‌توانید دستیار صوتی بیکسبی را فراخوانی نمایید. این کلید فیزیکی در لبه‌ی سمت چپ گوشی و در زیر کلید تنظیم صدا جای گرفته است. دو کلید فیزیکی دیگر که در لبه‌ی سمت راست و لبه‌ی سمت چپ قرار دارد، به منظور روشن و خاموش کردن گوشی یا تنظیم حجم صدا کاربرد خواهند داشت.

در صورتی‌که سامسونگ این گوشی را در بازار کشورمان عرضه کند، آیا حاضر به خریداری مدل Lite پرچمدار Galaxy S8 هستید یا برادران قدرت‌مندتر آن یعنی Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus را ترجیح می‌دهید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۲/۳۱
داداش این همه از S8 استقبال شد و هر کی رو میبینم سری S8 های سامسونگ رو داره.

yashar2080

۱۳۹۷/۲/۲۲
"چه استقبالی از گوشی جدید سامسونگ خواهند کرد؛ آیا این مدل می‌تواند روی فروش پرچم‌داران شرکت کره‌ای تأثیرگذار باشد یا سامسونگ، در نهایت ناچار خواهد شد تا محصولات دیگری را ارائه دهد."
همشه سعی میکنید وضع سامسونگ رو خوب نشون بدین و مطالب زیادی راجع به رکورد و فروش سامسونگ میزارین و من هم بارها گفتم همش دروغه و لی بعضی وقتا لابلای مطالبتون بعضی واقعیات نوشته میشه مثل بالا....اگر وضع سامسونگ خراب نیست چرا برای فروش پرچمداران گوشی پارسال رو با نسخه ضعیفتر ارایه میده؟!!!! اگر نتونه بفروشه چرا باید به دنبال راهکار دیگه ایی برای فروش پرچمداراش باشه؟!!!