خانهاخبار
اخبار جدید از اسنپدراگون 710 و گوشی‌های شیائومی مجهز به آن

اخبار جدید از اسنپدراگون 710 و گوشی‌های شیائومی مجهز به آن

به‌نظر می‌رسد تراشه اسنپدراگون 710 کاملاً جدید نخواهد بود و به عنوان نسخه تغییر برند یافته اسنپدراگون 670 ارائه می‌شود؛ شیائومی در حال آماده‌سازی دو گوشی با این تراشه است.
۱۳۹۷/۱/۲۵

هنگامی‌که بحث از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام به میان می‌آید؛ توجه‌مان به سوی سری «800» پردازنده‌های این شرکت جلب می‌شود زیرا گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی اکثراً به این تراشه مجهز شده‌اند. امسال نیز اسنپدراگون 845 کوالکام به عنوان پرچمدار تراشه‌های کوالکام ارائه شده است و گوشی‌های مختلفی با این پردازنده به بازار ارائه شده‌اند یا در نیمه اول سال 2018 از آن‌ها رونمایی خواهد شد. با این‌حال، کوالکام سری رده‌بالای اسنپدراگون 700 را در اوایل سال جاری میلادی معرفی کرده بود که انتظار داریم تا پایان سال، محصولاتی مجهز به این تراشه‌ها عرضه شوند.

سری 700 پردازده‌های اسنپدراگون کوالکام در حالی معرفی شده است، که گمان می‌رفت امسال اسنپدراگون 670 به عنوان قدرت‌مندترین پردازنده میان‌رده این شرکت ارائه می‌شود. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که اسنپدراگون 710 یک تراشه کاملاً جدید نیست و تنها به عنوان نسخه تغییر برند یافته اسنپدراگون 670 به بازار عرضه خواهد شد. براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، اولین شرکتی که محصولاتی را مجهز به تراشه اسنپدراگون 710 کوالکام توسعه می‌دهد؛ شیائومی است. 

ظاهراً این شرکت چینی، در حال آماده‌سازی دو گوشی جدید با اسم‌رمز Sirus و Comet است که با تراشه اسنپدراگون 710 به بازار عرضه خواهند شد. باید اشاره کرد که تراشه اسنپدراگون 710 پیش‌تر توسط یک افشاگر تأیید شده بود؛ ظاهراً این پردازنده، اولین عضو از سری پردازنده‌های سری 700 اسنپدراگون کوالکام خواهد بود. 

image

مشخصات پردازنده اسنپدراگون 710 نیز به‌دست آمده است؛ تراشه اسنپدراگون 670 که ظاهراً با نام تجاری دیگر عرضه خواهد شد، از دو هسته شخصی‌سازی شده Kryo 300 Gold (نسخه‌ای از Cortex A75) و شش هسته Kryo 300 Silver (نسخه‌ای از Cortex A55) استفاده می‌کند. هسته‌های کم‌مصرف روی فرکانس 1.7 گیگاهرتز عمل خواهند کرد؛ این در حالی است که هسته‌های پردازشی قدرت‌مند Kryo 300 Gold روی فرکانس حداکثری 2.6 گیگاهرتز قادر به فعالیت هستند. با اینکه چنین ترکیبی برای یک پردازنده میان‌رده عجیب است، اما باعث خواهد شد تا اسنپدراگون 710 قدرت پردازشی خیره‌کننده‌ای را ارائه دهد. انتظار داریم از واحد پردازشگر گرافیکی آدرنو 615 در پردازنده جدید کوالکام استفاده شد که سرعت کلاک استاندارد 430 تا 650 مگاهرتز دارد؛ هرچند این واحد پردازش گرافیکی می‌تواند به فرکانس 700 مگاهرتز نیز دست پیدا کند. باید اشاره کرد که اسنپدراگون 710 از حافظه UFS 2.1 و eMMC 5.1 پشتیبانی خواهد کرد.

مشخصات‌فنی گوشی‌های میان‌رده شیائومی با پردازنده اسنپدراگون 710 کوالکام نیز فاش شده است؛ انتظار داریم مدل Comet به صفحه‌نمایش از نوع OLED مجهز شده باشد که قابلیت AOD (نمایشگر همیشه فعال) ارائه می‌دهد. این گوشی از سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 بهره خواهد برد و به باتری 3100 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است. گوشی دیگر یعنی Sirius با تراشه اسنپدراگون 710 ارائه می‌شود و نمایشگر OLED آن در بالای خود، بریدگی نسبتاً کوچکی خواهد داشت؛ مانند مدل Comet، گوشی دیگر شیائومی با اسم‌رمز Sirius از قابلیت AOD برخوردار خواهد بود. این مدل به باتری 3120 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و می‌تواند به صورت پرتره عکاسی نماید.

باید اشاره کرد که گوشی‌های  Comet و  Sirius شیائومی از سری Mi عرضه خواهند شد اما نام تجاری آن‌ها هنوز مشخص نشده است؛ البته احتمال دارد تنها یک مدل در نهایت با نام تجاری Mi Note 4 معرفی شود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سینااحدزاده

۱۳۹۷/۱/۲۵
از مقاله خوبتون بسیار سپاس گذارم میشه یه مقایسه بین 660 و 710 انجام بدین که ببینم باید منتظر nokia 7 plus و s9 mini باشم یا منتظر گوشی های جدید شیاومی
ممنون