خانهاخبار
MWC 2018: گوشی‌های Alcatel 5، Alcatel 3 و Alcatel 1 و دو تبلت اندرویدی آلکاتل معرفی شدند

MWC 2018: گوشی‌های Alcatel 5، Alcatel 3 و Alcatel 1 و دو تبلت اندرویدی آلکاتل معرفی شدند

گوشی‌ها و تبلت‌های جدید Alcatel به صورت رسمی در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شده‌اند. تمامی گوشی‌های جدید Alcatel 1، Alcatel 3 و Alcatel 5 به سیستم تشخیص چهره مجهز شده‌اند.
۱۳۹۶/۱۲/۶

شرکت TCL در نهایت به وعده‌ی خود مبنی بر رونمایی از گوشی‌های هوشمند جدید آلکاتل، عمل کرده است. اولین مدلی که توسط این شرکت معرفی شده، Alcatel 5 نام دارد؛ ضمن اینکه خانواده Alcatel 3 به همراه مدل ارزان‌قیمت Alcatel 1X رونمایی شده است. اگر به دنبال دو تبلت ارزان‌قیمت اندرویدی هستید، باید به Alcatel 1T 10 و Alcatel 1T 7 اشاره کرد که در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش گذاشته شده‌اند.

Alcatel 5

با اینکه مدل مذکور به عنوان بهترین گوشی آلکاتل در سال 2018 معرفی شده است، به هیچ عنوان نمی‌تواند با گوشی‌های دیگر بازار به دلیل مشخصات سخت‌افزاری ضعیف خود رقابت کند. این مدل به نمایشگر 5.7 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده است؛ صفحنه‌نمایش Alactel 5 رزولوشن ناامیدکننده HD+ دارد. 

image

آنچه باعث جذابیت Alcatel 5 شده، طراحی منحصر به فرد آن است؛ حاشیه‌ی پایین‌ صفحه‌نمایش تقریباً حذف شده است اما در بالای نمایشگر حاشیه وجود دارد. برای عکاسی سلفی، فبلت 5.7 اینچی آلکاتل از سنسور 13 و 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و ویدیوهای سلفی به لطف EIS با کم‌ترین لرزش به ثبت خواهد رسید. در پنل پشتی نیز سنسور 12 مگاپیکسلی جای گرفته است که فلاش LED دوگانه آن‌را همراهی می‌کند؛ دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی، عبارتند از EIS، Light Trace و فیلم‌برداری اسلوموشن.

image

Alcatel 5 به دو گیگابایت رم مجهز شده است و از تراشه هشت هسته‌ای MediaTek MT6750 استفاده می‌کند؛ این گوشی در دو مدل با 16 و 32 گیگابایت حافظه قابل خریداری است. باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت، انرژی لازم برای صفحه‌نمایش و پردازنده فبلت جدید آلکاتل را تأمین می‌کند. در پنل پشتی گوشی 5.7 اینچی آلکاتل، حسگر اثرانگشت جای گرفته است و قابلیت Face Key، می‌تواند هویت شما را با تشخیص چهره احراز کند. این گوشی با قیمت 230 یورو در دو رنگ مشکی و طلایی به بازار عرضه خواهد شد.

Alcatel 3

سه گوشی از سری Alcatel 3 معرفی شده است؛ مدل Alcatel 3 سیستم‌عامل اندروید اوریو را اجرا می‌کند و Alcatel 3X با نسخه قدیمی‌تر سیستم‌عامل اندروید نوقا همراه شده است. Alcatel 3V که گل سرسبد خانواده Alcatel 3 است، از سیستم‌عامل اندروید اوریو بهره می‌گیرد.

image

در حالی‌که دو گوشی Alcatel 3 و Alactel 3X به ترتیب نمایشگری 5.5 اینچی و 5.7 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ دارند؛ مدل Alcatel 3V به صفحه 6 اینچی با رزولوشن Full HD+ مجهز شده است. در پنل پشتی Alcatel 3، یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دهانه لنزی F2.0 جای گرفته که لرزش‌گیر از نوع EIS دارد؛ برای ثبت تصاویر سلفی نیز، سنسور 5 مگاپیکسلی در حاشیه‌ی بالای نمایشگر با فلاش LED می‌تواند مناسب واقع شود. دو گوشی دیگر یعنی Alcatel 3X و Alcatel 3V به ترتیب به دوربین دوگانه 13 و 5 مگاپیکسلی و 12 و 2 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند؛ هر دوی آن‌ها دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دارند.

image

گوشی Alcatel 3 به دو گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه مجهز شده است؛ مدل Alactel 3V نیز با دو گیگابایت رم و 16 یا 32 گیگابایت حافظه ارائه خواهد شد. در نهایت، باید به مدل Alcatel 3X اشاره کرد که در دو نسخه با سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه یا دو گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه وارد بازار می‌شود. تمامی‌ مدل‌ها از کارت حافظه میکرو SD به منظور ارتقای فضای ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کنند.

گوشی‌های جدید آلکاتل، قابلیت‌های نرم‌افزاری مخصوصی نیز دارند؛ Photo Booth می‌تواند چهار تصویر را با فاصله زمانی نزدیک به یک ثانیه ثبت کند و Social Square، به شما اجازه می‌دهد تا نمایشگر گوشی خود را به دو قسمت تقسیم نمایید. بدین شکل، می‌توانید همچنان عکس بگیرید و در نیمه دیگر نمایشگر، عکس‌های ثبت شده را مشاهده کنید.

image

باید اشاره کرد که گوشی‌های عرضه شده از سری Alcatel 3 به پردازنده چهار هسته‌ای ساخت مدیاتک مجهز شده‌اند و باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت دارند. تمامی این مدل‌ها، از حسگر اثرانگشت استفاده می‌کنند و قابلیت Face Key، هویت شما را با استفاده از الگوریتم‌های نرم‌افزاری و دوربین سلفی در کم‌تر از 0.5 ثانیه تشخیص می‌دهد.

گوشی‌های جدید Alcatel 3X، Alcatel 3V و Alcatel 3 به ترتیب با قیمت 190 یورو، 180 یورو و 150 یورو در رنگ‌بندی طلایی، مشکی و آبی عرضه خواهند شد.

Alcatel 1

Alcatel 1X تنها گوشی است که آلکاتل از سری Alactel 1 ارائه می‌دهد؛ این مدل با قیمت 100 یورو عرضه خواهد شد و سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 را به همراه دارد. برخلاف براداران دیگر خود که از نسخه کامل سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند، Alcatel 1X با Android Go همراه شده است تا سخت‌افزار ضعیفش توان پردازش برنامه‌های سیستم‌عامل را داشته باشد.

image

این مدل در دو نسخه با دوربین 13 یا 8 مگاپیکسلی ارائه خواهد شد؛ هر دو مدل، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دارند و EIS برای آن‌ها درنظر گرفته شده است. باید اشاره کرد که تنها عضو از سری Alactel 1 از نمایشگر 5.3 اینچی qHD با نسبت ابعاد 2 به 1 استفاده می‌کند.

گوشی جدید آلکاتل به یک گیگابایت رم مجهز شده است؛ البته می‌توانید نسخه قدرت‌مندتر آن‌را با 2 گیگابایت رم خریداری کنید. با این‌حال، تمامی مدل‌های Alcatel 1X از 16 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کنند که با استفاده از کارت حافظه میکرو SD، قابل افزایش است. گوشی ارزان‌قیمت Alcatel از باتری 2460 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و در ماه آوریل به بازار عرضه خواهد شد.

تبلت‌های Alcatel T1

شرکت آلکاتل، همچنین از دو تبلت اندرویدی با نمایشگر 7 و 10 اینچی رونمایی کرده است؛ هر دو مدل به عنوان عضوی از سری Alcatel T1 ارائه خواهند شد و به ترتیب 70 یورو و 100 یورو قیمت‌گذاری شده‌اند. قابلیت Kids Mode برای این تبلت‌ها درنظر گرفته شده است که نظارت والدین را بر فعالیت‌های کودک ممکن می‌سازد؛ تعدادی برنامه و بازی پیش‌فرض نیز برای تبلت‌های Alcatel T1 7 و Alcatel T1 10 درنظر گرفته شده است.

image

مدل 10 اینچی از نمایشگری با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل و مدل 7 اینچی از نمایشگری با رزولوشن 1024 در 600 پیکسل استفاده می‌کند؛ این دو تبلت به ترتیب به باتری 4000 و 2850 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند. هر دو مدل از یک گیگابایت رم بهره می‌گیرند و مدل 10 اینچی، 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ در نسخه 7 اینچی، فضای ذخیره‌سازی به 8 گیگابایت کاهش یافته است.

image

تبلت‌های Alcatel T1 7 و Alcatel T1 10 در سه ماهه دوم در اروپا، آمریکای لاتین و آسیا به بازار عرضه خواهند شد. تمامی مدل‌ها به رنگ مشکی قابل خریداری هستند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)