خانهاخبار
Huawei P20 جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را اجرا خواهد کرد

Huawei P20 جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را اجرا خواهد کرد

آن‌طور که پیداست، هوآوی پرچم‌داران P20 و P20 Plus را به نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید مجهز خواهند کرد؛ انتظار داریم رام EMUI 8.1 به همراه پرچم‌داران این شرکت معرفی شود.
۱۳۹۶/۱۱/۱۶

وب‌سایت XDA Developers با استخراج فایل‌های موجود در Firmware یکی از گوشی‌های جدید هوآوی با اسم‌رمز Emily که هنوز معرفی نشده است، به این موضوع پی برده که پرچم‌دار جدید چینی‌ها با نسخه جدیدی از رام EMUI مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 8.1، عرضه خواهد شد. بررسی‌های پیشین، به این موضوع اشاره داشت که شرکت چینی، جانشین گوشی‌های P10 را با رام EMUI 8.0.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 ارائه خواهد داد؛ هرچند، عرضه پرچم‌دار جدید این شرکت با آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید چندان دور از ذهن نبود.

باید اشاره کرد که پرچم‌داران P10 و P10 Plus هوآوی در کنگره جهانی موبایل 2017 با رام EMUI 5.1 عرضه شده بودند؛ این نسخه از رام اختصاصی هوآوی، برای اولین‌بار معرفی شد. آنچه در شماره‌گذاری نسخه جدید رام‌های EMUI جلب‌توجه می‌کند، اشاره به نسخه سیستم‌عامل اندروید است؛ هوآوی، رام EMUI 8.0 را معرفی کرده که بر مبنای اندروید 8.0 توسعه یافته است.

هنوز مشخص نیست EMUI 8.1، ممکن است چه قابلیت‌های نرم‌‌افزاری را ارئه دهد؛ با این‌حال، انتظار داریم در نسخه جدید، سلایق کاربران اروپایی نیز اعمال شده باشد. هوآوی از برخی از تغییرات صورت‌ گرفته در رام EMUI رضایت ندارد و حتی ریچارد یو، رئیس واحد مشتریان تجاری هوآوی اعلام کرده بود برخی از تغییرات اعمال شده روی نسخه جدید رام EMUI، «احمقانه» است! 

image

این شرکت به دنبال راهی است تا رام EMUI را به سلایق دیگر کاربران نزدیک کند و آن‌را از رام‌های دیگر سازندگان چینی نظیر MIUI متمایز نماید؛ بدین شکل، ممکن است تغییراتی در رام EMUI اعمال شود که تجربه کاربری نزدیک‌تری به اندروید خالص ارائه دهد.

لازم به‌ذکر است که اندروید اوریو 8.1 هیچ تغییر چشمگیری را ارائه نمی‌دهد اما با تغییرات اعمال شده در بطن سیستم‌عامل، توسعه‌دهندگان احتمالاً خواهند توانست برنامه‌های خود را بر مبنای واحد پردازش عصبی تراشه Kirin 970 توسعه دهند. 

آن‌طور که پیداست، هوآوی از معرفی پرچم‌دار جدید خود در نمایشگاه MWC 2018 صرف‌نظر کرده است تا از رقابت مستقیم با پرچم‌داران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus، خودداری نماید. بدین شکل، این شرکت چینی نیز وقت بیشتری برای بهبود پرچم‌داران جدیدش در اختیار خواهد داشت. همین موضوع باعث شده است تا هوآوی، معرفی پرچم‌داران جدید سری P را به تاریخ دیگری موکول نماید؛ آن‌طور که پیداست، P20 و P20 Plus در یک رویداد خبری در پاریس در اواخر ماه مارس معرفی خواهند شد و در ماه آوریل، عرضه می‌شوند.

برگ برنده P20 نسبت به پرچم‌داران 2018 سامسونگ یا آیفون 10 اپل، دوربین سه‌گانه است؛ این شرکت با میت 10، توانسته بود محصولی بی‌نظیری را در زمینه عکاسی توسعه دهد و شایعات جدید، حاکی از ادامه یافتن این روند با ترند شدن دوربین سه‌گانه در گوشی‌های پرچم‌دار است. هنوز مشخص نیست چه تعداد مدل رده‌بالا از سری P20 عرضه خواهد شد اما بیشتر شایعات به عرضه P20 و P20 Plus در ماه آینده، اشاره کرده‌اند؛ ضمن اینکه احتمالاً نسخه Pro با بریدگی در بالای نمایشگر عرضه می‌شود. به همراه این مدل‌ها، احتمالاً یک گوشی میان‌رده نیز با نام Huawei P20 Lite عرضه خواهد شد که مشخصات سخت‌افزاری آن، ضعیف‌تر است اما تجربه آخرین نسخه سیستم‌عامل را امکان‌پذیر خواهد کرد؛ P10 Lite نیز مدتی پس از معرفی پرچم‌داران 2017 از سری 
P معرفی شده بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

rafa_

۱۳۹۶/۱۱/۱۶
هواوی همیشه تو بروزرسانی کارش درسته ، مثل سامسونگ نیست که اندروید ۸یک سال اومده باشه بعد محصولاتشو با ۷ بفرسته بازار