خانهاخبار
HMD نزدیک به 16 میلیون واحد گوشی در سه ماهه سوم 2017 عرضه کرده است

HMD نزدیک به 16 میلیون واحد گوشی در سه ماهه سوم 2017 عرضه کرده است

براساس یک گزارش جدید، 16 میلیون واحد از گوشی‌های نوکیا در سه ماهه سوم امسال به بازار عرضه شده است. در این بازه زمانی، HMD توانسته است 2.8 میلیون واحد از گوشی‌های اندرویدی نوکیا را عرضه کند.
۱۳۹۶/۱۰/۵

نزدیک به یک سال پیش، شرکت HMD Global یکی از معروف‌ترین برندهای موبایل یعنی نوکیا را به تصاحب درآورد. با اینکه نوکیا در آن زمان دیگر چندان محبوب نبود؛ HMD توانست با اتخاذ استراتژی مناسب، «نوکیا» را دوباره به رقابت بازگرداند. آخرین آمار منتشر شده توسط Counter Research، نشان می‎دهد که بیشتر از 16 میلیون واحد از گوشی‎های نوکیا در سه ماهه سوم سال 2017 به بازار عرضه شده است. براساس اطلاعات منتشر شده، 2.8 میلیون واحد گوشی‌هوشمند اندرویدی با برند «نوکیا» در فصل سوم امسال به فروش رسیده است و این رقم برای گوشی‌های فیچر فون نوکیا، به 13.5 میلیون واحد می‎رسد. همین موضوع باعث شده است تا HMD Global در جایگاه هشتمین سازنده پرفروش بازار موبایل در سه ماهه سوم 2017 قرار بگیرد.

باید خاطر نشان کرد که HMD در جایگاه سومین سازنده پرفروش بازار فیچر فون قرار دارد و فروش محصولات اندرویدی این شرکت که با برند «نوکیا» عرضه می‎شود، باعث شده است تا جایگاه شانزدهمی در میان سازندگان پرفروش گوشی‌های اندرویدی به سازنده‌‏ی فنلاندی برسد.

image

HMD Global در مجموع در فصل اول و دوم امسال، 1.3 میلیون واحد گوشی‌هوشمند عرضه کرده است اما توانسته در سه ماهه بعدی، فروش گوشی‌های هوشمندش را به 2.8 میلیون واحد افزایش دهد. بیشتر گوشی‎هایی که توسط HMD Global معرفی شده است، در بازارهای مختلف در دسترس قرار دارند؛ به جزء نوکیا 7 که یک گوشی انحصاری است و تنها در چین به فروش می‎رسد. یکی از دلایل موفقیت فروش گوشی‌های اندرویدی نوکیا، می‌تواند به پشتیبانی خوب HMD Global از آن‌ها مرتبط باشد؛ این شرکت وعده داده است که تمامی گوشی‏‌های اندرویدی خود را در سال 2017 به آپدیت اندروید اوریو به‌روزرسانی خواهد کرد.

گران‌قیمت‌ترین گوشی عرضه شده توسط HMD با برند نوکیا، گوشی پرچمدار نوکیا 8 است که تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام به آن قدرت می‌دهد. نوکیا 8 حاشیه‌های باریکی ندارد یا به صفحه‌نمایش کشیده 18:9 مجهز نشده است؛ با این‌حال، دوربین دوگانه آن از لنزهای کارل زایس استفاده می‎کند و فناوری صوتی OZO Audio برای آن درنظر گرفته شده است. نوکیا 8 با قیمتی نزدیک به 600 یورو به فروش می‎رسد.

ارزان‌قیمت‌ترین گوشی که توسط HMD Global معرفی شده، نوکیا 2 نام دارد. این مدل اندرویدی، با برخورداری از نمایشگر 5 اینچی HD، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی وارد بازار شده است. باتری 4100 میلی‌آمپر ساعت نوکیا 2، می‎تواند به مدت دو روز استفاده از این گوشی را فراهم آورد. تراشه اسنپدراگون 212 کوالکام نیز قدرت پردازشی این مدل رده‌پایین را تأمین می‎کند. در نوکیا 2، خبری از سنسور اثرانگشت نیست اما شرکت HMD وعده داده است که سیستم‌عامل اندروید این مدل را به آخرین نسخه یعنی اندروید اوریو آپدیت خواهد کرد. قیمت نوکیا 2، تنها 99 یورو است و این گوشی در سه رنگ مختلف مشکی، سفید و مسی عرضه می‎شود.

عرضه گوشی‌های هوشمند که احتمالاً تعداد زیادی از آن‌ها در سه ماهه پایانی سال در بازارهای مختلف، قابل خریداری هستند؛ باعث خواهد شد تا رشد چشمگیری در میزان فروش محصولات HMD Global ایجاد شود. میزان فروش گوشی‌های نوکیا به این خاطر جالب‌توجه است که تنها یک سال از بازگشت نوکیا به بازار گوشی‌های هوشمند می‎گذارد. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)