خانهاخبار
یوتیوب به زودی از قابلیتی مشابه استوری اینستاگرام رونمایی می‌کند

یوتیوب به زودی از قابلیتی مشابه استوری اینستاگرام رونمایی می‌کند

یوتیوب در حال آزمایش قابلیتی با نام Reels است که مشابه با استوری هایی است که روزانه در اینستاگرام و اسنپ چت مشاهده می‌کنید اما با اندکی تفاوت!
۱۳۹۶/۹/۱۰

طبق اعلام وب‌سایت TechCrunch، قابلیت Reels در یک بخش جداگانه و جدا از فهرست اصلی ویدیوهای کاربر قرار می‌گیرد. دلیل یوتیوب برای ارایه چنین قابلیتی با دلایل اینستاگرام و اسنپ چت متفاوت است؛ یوتیوب اعلام کرده که افراد برای به اشتراک گذاری محتوا، بدون نیاز به روش سنتی بارگذاری ویدیو در یوتیوب، به یک راه‌کار جدید نیاز دارند. Reels به صورت آزمایشی برای عده محدودی از مدیران برخی سایت‌ها فعال شده است و این شرکت هنوز از زمان عرضه عمومی آن سخنی به میان نیاورده است.

یوتیوب از سبک و سیاق استوری‌های مرسوم در چند راه مختلف بهره می‌گیرد. مهم‌ترین این راه‌ها این است که Reels پس از ۲۴ ساعت یا هر زمان دلخواه دیگری ناپدید نمی‌شود و هر کاربر می‌تواند از چند Reel با ویدیو‌های مخصوص خودش برای به اشتراک گذاری محتوا استفاده کند. این ویژگی مهم‌ترین تفاوت بین استوری‌های موجود در اینستاگرام واسنپ چت با Reels یوتیوب است.

image
image

TechCrunch فرایند تولید Reels را این‌گونه توضیح می‌دهد: کاربر ویدیوهای کوتاهی، در حد ۳۰ ثانیه برای هر ویدیو، را ثبت می‌کنید، سپس امکان ویرایش آن‌ها با استفاده از فیلترها یا افزودن موسیقی را خواهید داشت. یکی از مسئولین تولید محتوا در یوتیوب در مطلبی اعلام کرد که در تلاش‌اند تا به همراه Reels از ویژگی‌های کاربردی برای تولید کننده استوری، مانند ارجاع دادن (لینک کردن) به ویدیوهای یوتیوب و استیکرهای یوتیوبی رونمایی کنند.

یوتیوب برای پیوستن به قطار سرویس‌های مجهز به استوری، تاد شرمن را که پیش‌تر در بخش استوری اسنپ چت مدیر ارشد تولید محتوا بوده، به استخدام خود در آورده است. اما هنوز مشخص نیست که آیا این فرد سکان‌دار Reels  خواهد شد یا خیر. برخی با ابراز افسوس از ایده Reels به یوتیوب خرده می‌گیرند، اما دست‌ کم در این مدت که این ویژگی مراحل آزمایشی را طی می‌کند، به نظر می‌رسد که کاربران از شر دیدن بیش از حد این استوری‌ها در بالای اپ یا راه‌های دیگر نمایش آن، در امان باشند. بر اساس آن‌چه اعلام شده، اگر قابلیت Reels برای کاربران جذاب شناخته شود، یوتیوب نمایش آن‌ها را در صفحه اصلی پیشنهادات آغاز خواهد کرد. Livne، یکی از مسئولین یوتیوب عنوان کرد که برای درک بهتر وهمچنین بهبود نتیجه نهایی، در حال حاضر نسخه بتا از Reels را آزمایش می‌کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)