خانهاخبار
اپل یا سامسونگ؟ سال 2017 به سود کدام‎یک به پایان می‎رسد؟

اپل یا سامسونگ؟ سال 2017 به سود کدام‎یک به پایان می‎رسد؟

تا به امروز گوشی‎های هوشمند سامسونگ پرفروش‎ترین گوشی در جهان به شمار می‎رود. هوآوی در این زمینه رده دوم جهان را در اختیار دارد و با گوشی میت 10 رکورد اپل را شکست. اما اپل با عرضه آیفون 10 قصد دارد جایگاه نخست را قبضه کند. در ادامه همراه جی اس ام باشید.
۱۳۹۶/۸/۲۳

به تازگی شرکت تحقیقاتی TrendForce تایوان، پیش بینی کرده که اپل با عرضه جنجالی‎ترین گوشی آیفون، ابرقدرت کره‎ای را در چهارمین فصل سال 2017 پشت سر گذارد.

طبق داده‎های منتشر شده، با توجه به نزدیک شدن به کریسمس و آغاز فصل خرید، اپل با عرضه آیفون 10 حدود 19.1 درصد از بازار جهانی را در سه ماهه آخر امسال در اختیار خواهد گرفت که این سهم حدود یک درصد از میزان پیش‎بینی شده برای سامسونگ بیشتر خواهد بود. در این میان احتمالا سه شرکت هوآوی، اوپو و شیائومی نیز رده‎های سوم تا پنجم را در بازار جهانی از آن خود خواهند نمود. این شرکت آمار هر چهار فصل شرکتهای تولید کننده گوشی هوشمند را در جدول زیر خلاصه کرده است.

image

اگر چنین اتفاقی روی دهد، بی تردید اپل صاحب رکوردی فوق‎العاده خواهد شد چرا که معمولا گوشی‎های آیفون تنها قشر پردرآمد بازار را مورد هدف قرار می‎دهد. این امر به خودی خود، کاربران کم‎درآمد را به سمت برندهای دیگر سوق می‎دهد.

به گفته سخنگوی شرکت ترندفورس، انتظار می‎رود کاربران استقبال بی‎نظیری از آیفون 10 داشته باشند که در این صورت سامسونگ تولید گوشی‎های رده بالایش را نسبت به فصل گذشته تا حدود 5% کاهش می‎دهد و به 77 میلیون دستگاه خواهد رساند.

البته در گذشته نیز معمولا رکورد بهترین فروش سه ماهه آخر هر سال در اختیار اپل بوده است چرا که این شرکت با فرصت طلبی زیرکانه، عرضه پرچم‎دارانش را به فصل پائیز موکول می‎کند تا کاربران در آستانه سال جدید مشتاقانه به استقبال محصولات اپل بروند. حال اینکه امسال سامسونگ با عرضه اس‎8 و اس8 پلاس در ماه آوریل، به طور طبیعی از اشتیاق کاربران به خرید پرچم‌دارانش در ماه‎های آخر سال کاسته و فرصت را به رقیبش واگذار کرده است.

در همین راستا، شرکت تحقیقاتی کانالیز از پیشروی آیفون 8 پلاس نسبت به آیفون 8 خبر داد. طبق آمار این شرکت، آیفون 8 پلاس با فروش 6.3 دستگاه در فصل گذشته از برادر کوچکترش پیشی گرفت. به عقیده این شرکت آیفون 8 پلاس، اولین پلاسی است که با استقبال بیشتر کاربران (نسبت به برادر کوچکترش) روبرو شده است. هرچند که معمولا شرکت اپل آمار فروش آیفون را در اختیار عموم قرار نمی‎دهد، اخیرا «تیم کوک» فروش آیفون 8 پلاس را بسیار شگفت انگیز اعلام کرده که قطعا تائیدی بر آمار منتشر شده شرکت کانالیز به شمار می‎رود.

از همین رو انتظار می‌رود درآمد حاصل از فروش آیفون 10 تا پایان امسال به رقمی حدود 84 تا 87 میلیارد دلار برسد که در این صورت اپل رکورد مدت مشابه در سال گذشته را خواهد شکست.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

بهنام

۱۳۹۶/۸/۲۴
اولا نود و هفت درصدو خیلی زیاد گفتی حدود هشتاد درصد
دوما اینکه با فروش کمتر سود بیشتری میکنه فقط نشون دهنده اینه که بیشتر روی قیمت گوشیاش میکشه و بیشتر شماهارو سرکیسه میکنه این افتخار داره واقعا؟

arash

۱۳۹۶/۸/۲۴
داداش یعنی فصلهای اول تا چهارم سال 2017

امین

۱۳۹۶/۸/۲۴
به سود هردو !
درسته که این شرکتها با هم در رقابت هستن اما فروش بیشتر یکی از اونها به معنی شکست اون یکی نیست. هرکدوم بازار خودشونو دارن و دارن کسب درآمد میکنن.

Seen son

۱۳۹۶/۸/۲۳
معلومهs9میاد درو میکنه
اپل هم به گرد پای سامسونگ نمیرسه چون این سامسونگه که حرف اول و اخر میزنه
این محاسباتم فرضیست ولی کسی که بازار گوشی رو بشناسه میدونه که سامسونگ اوله☺

Seen son

۱۳۹۶/۸/۲۳
لطفا حرف منظقی بزن