خانهاخبار
Moto X4؛ میان‌رده جدید موتورولا با ویژگی‌های فوق‌العاده در نمایشگاه IFA 2017

Moto X4؛ میان‌رده جدید موتورولا با ویژگی‌های فوق‌العاده در نمایشگاه IFA 2017

در سال 2013 موتورولا نسل اول گوشی‌های هوشمند سری Moto X را روانه بازار کرد، تولید 5 مدل مختلف از این سری تا سال 2016 ادامه داشت و پس از آن نسل جدید Moto Z جایگزین سری X شد. اما اکنون موتورولا با نمونه‌ای قدرتمند تولید نسل چهارم سری X را از سر گرفته است. با جی اس ام باشید.
۱۳۹۶/۶/۱۱
image

موتورولا پس از یک‌سال وقفه در تولید سری X، امسال نسل جدیدی از این سری با نام  Moto X4 را به خط تولید سپرده است. این شرکت دوربین اصلی دوگانه و دستیار صوتی Alexa را برای میان‌رده جدیدش در نظر گرفته است. پیش‌بینی می‌شود نسل چهارم سری X در ماه میلادی جاری و با قیمتی برابر با 399 یورو وارد بازار اروپا شود. از ظواهر امر پیداست که بازار آمریکا در پاییز پذیرای عضو جدید موتورولا خواهد بود.

برخلاف آنچه از میان‌رده‌ها انتظار می‌رود؛ بدنه جدیدترین عضو خانواده X، با ترکیبی از فلز و شیشه طراحی شده و قاب پشتی آن نسل چهارم گوریلا گلس با ظاهری برجسته را برگزیده است. این بدنه به لطف برخورداری از گواهینامه IP68 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است که از این بابت وضعیت بهتری نسبت به Z2 (مقاوم در برابر ضربه) دارد. اما برخلاف مدل‎های سری Z از پلتفورم ماژولار موتورولا پشتیبانی نمی‌کند.

با نگاهی اقتصادی به این مدل، باید گفت پردازنده اسنپدراگون 630 و نمایشگر 5.2 اینچی با وضوح Full HD انتخاب بسیار هوشمندانه برای X4 به نظر می‌رسد. به عقیده موتورولا باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت، بیش از 24 ساعت دوام دارد. جالب اینکه 15 دقیقه شارژ با شارژر توربوپاور این محصول که از توانی برابر 15 وات برخوردار است، 6 ساعت استفاده با خیالی آسوده را برای کاربران به دنبال دارد.

برخلاف Z2 Force که از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی و سنسورهای رنگی و سیاه و سفید، برخوردار است، از دو دوربینی که در قاب پشتی X4 قرار دارند، دوربین اصلی مجهز به سنسور رنگی 12 مگاپیکسلی با گشودگی لنز f/2.0، پیکسل 1.4 میکرومتر و فوکوس خودکار است و دوربین دیگر با سنسور رنگی 8 مگاپیکسلی، عکس‌برداری عریض 120 درجه‌ای  با گشودگی لنز f/2.2 و پیکسل 1.12 میکرومتر را ممکن می‌سازد. موتورولا مدعی است این دوربین دوگانه از قابلیت فوکوس و انتخاب رنگ به صورت دستی نیز برخوردار است. گفتنی است دوربین سلفی، سنسور 16 مگاپیکسلی دارد و ثبت عکس در محیطی کم نور را با کیفیتی بسیار مناسب فراهم می‌سازد.

در کنار همه این‌ها موتورولا قول داده که اپ دوربین این مدل را به دستیاری هوشمند همچون بیکسبی سامسونگ و گوگل گوگلز شرکت گوگل مجهز کند.

ویژگی‌های خاص این میان‌رده به همین‌جا ختم نمی‌شود، اگر از شهروندان مقیم آمریکا، انگلستان و آلمان هستید، دستیار صوتی Alexa به کمک شما می‌آید و همانند Echo، HTC U11 و دیگر دستگاه‌های مجهز به Alexa، به سوالات شما پاسخ می‌دهد. موتورولا وعده داده که Alexa میهمان مدل‌های آینده گوشی‌های هوشمندش خواهد بود. البته با این وجود X4 همچنان از دستیار گوگل نیز پشتیبانی می‌کند.

با اینکه موتو ایکس4 به نوبه خود دستگاهی قدرتمند و سرشار از امکانات است، هنوز مشخص نیست این امکانات، تا چه حد کوچکترین عضو خانواده X  را در بین طیف گسترده میان‌رده‌های موتورولا، سربلند کند. با این حال احتمال دارد این مدل حدود 475 دلار برای شهروندان آمریکایی آب بخورد که چندان تفاوتی با قیمت Z2 Play ندارد.

با جی اس ام، لحظه به لحظه از نمایشگاه IFA 2017 باخبر باشید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)