خانهاخبار
بازی های Xbox با کنسول Xbox One هم سازگار می‌شوند

بازی های Xbox با کنسول Xbox One هم سازگار می‌شوند

مایکروسافت قصد دارد کاربرانش را با قابلیت تازه‌ای خوشحال کند. این غول تکنولوژی در رویداد E3 2017 اعلام کرد که بازی‌های نسل اول کنسول Xbox با کنسول Xbox One سازگار خواهند شد.
۱۳۹۶/۳/۲۲

مایکروسافت قابلیت سازگاری بازی‌های ایکس باکس 360 را پیش‌تر برای کنسول ایکس باکس وان فراهم کرده بود و بعد از آن بسیاری از کاربران و کارشناسان امیدوار بودند این غول تکنولوژی بتواند قابلیت مذکور را به بازی‌های کنسول ایکس باکس هم تعمیم دهد. سال‌ها بود که گیمرها در انتظار تحقق یافتن این رویا به سر می‌بردند و حالا مایکروسافت توانسته این آرزو را برآورده کند.

مایکروسافت این قابلیت را در خلال رویداد E3 2017 معرفی کرد. این خبر موجب برانگیختن تعجب همگان شد چون مایکروسافت پیش از آن در مورد این قابلیت هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده بود. بازهم بار مسئولیت سازگار کردن بازی‌ها بر دوش توسعه‌دهندگان بازی‌های قدیمی قرار گرفت هرچند اجباری در انجام این کار وجود ندارد.

image

فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس، در نطق معرفی این قابلیت گفت «بسیاری از مهندس‌های ما در تلاش‌اند تا بازی‌های محبوب شما را از ایکس باکس به ایکس باکس وان بیاورند». احتمالا اولین بازی سازگار با ایکس باکس وان، بازی چند نفره تیراندازی Crimson Sky خواهد بود. انتظار می‌رود که فهرست عناوین بازی‌های سازگار با ایکس باکس وان به‌زودی تکمیل شود.

چندی پیش وب‌سایت Ars Technina گزارشی درباره علاقه کاربران به بازی‌های قدیمی منتشر کرد و گفت که کاربران قبلا بیشتر طرفدار بازی‌های قدیمی بودند اما حالا تمایلی به این بازی‌ها نشان نمی‌دهند. ظاهرا مایکروسافت با این ایده مخالف است. این غول تکنولوژی معتقد است که کاربران ایکس باکس مایل‌اند بازی‌های قدیمی را روی کنسول جدیدشان هم اجرا کنند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمدعلي بهراميان

۱۳۹۶/۳/۲۳
Ps4 بازيهاي Ps3 رو هم نميخونه چه برسه قبلياشو ?
البته به خاطر انحصارياي فوق العادش ميشه چشم پوشي كرد ?
در هر صورت من هر دو تا شركت رو خيلييييييي دوست دارم ، هر دو تاشون كنسول هاي قوي و قدرتمندي رو عرضه ميكنن و خداييش كم نزاشتن ، سوني كه با انحصاري هاش هميشه خاطره ساز بوده و به قدري شركت دوست داشتنيه كه من هنوز Ps2 ام رو نگه داشتم و در ركاب Ps4 يه پادشاهي ميكنه براي خودش ? ، Xbox ام كه من ندارم ولي اين سعادت نصيبم شد يه مدت كوتاهي باهاش بازي كنم و واقعا ميتونم بگم تكنولوژي رو با تمام وجودتون توش حس ميكنيد ، سيستم عامل و رابط كاربري قدرتمند ، سرويس هاي فوق العاده و كلا جو مدرني داره ! ممنون كه خونديد و سعي كنيد كمتر باهم دعوا كنيد ، رابطه اين دو شركت خيلي با هم خوبه و هميشه آرزوي موفقيتشون پشت همه ! ميتونيد يه سر به توييترشون بزنيد تا خودتون از نزديك ببينيد چقدر رابطشون نزديك و صميمانست ولي يه جو رقابتي دارن كه نبايد بزارن رو روابطشون تاثير بزاره .

Alireza

۱۳۹۶/۳/۲۳
یقینا one s
ولی بین ps 4 pro و ایکس باکس وان اس حتما ps 4 pro
بین ایکس باکس وان ایکس و ps 4 pro یقینا Xbox x

ایمان

۱۳۹۶/۳/۲۲
آقا من یه سوال فنننننی داشتم
ps4 slim بهتره یا xbox one s?

Mahrad

۱۳۹۶/۳/۲۲
ps4 این قابلیت رو داره؟