خانهاخبار
راهکار جدید گوگل برای افزایش ماندگاری شارژ باتری در اندروید O

راهکار جدید گوگل برای افزایش ماندگاری شارژ باتری در اندروید O

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش ماندگاری شارژ باتری در محصولات اندرویدی، محدودکردن فعالیت آن‎ها در پس‌زمینه است و به‎نظر می‎رسد که در بیلد جدید سیستم‌عامل اندروید O راهکار جدیدی برای نظارت بیشتر بر مصرف شارژ باتری اندیشیده شده است.
۱۳۹۶/۲/۲۹

در نسخه‌های فعلی سیستم‎عامل اندروید، تنها کاربر از میزان مصرف شارژ باتری توسط یک برنامه مطلع می‌شود اما مدت زمان اجرای آن به تفیک در پس‌زمینه و در صورت استفاده مداوم، مشخص نیست. با این‎حال، گوگل تصمیم دارد تا اطلاعات دقیق‌تری را پیرامون استفاده یک برنامه از شارژ باتری در اختیار کاربران قرار دهد.

image

در بیلد جدید سیستم‌عامل اندروید O، قابلیت جدیدی وجود دارد که مدت زمان اجرای یک برنامه را در پس‌زمینه نشان می‌دهد و بدین شکل، کاربر مطلع می‎شود که کدام برنامه به علت اجرا در پس‌زمینه، شارژ باتری را به طور قابل‌توجهی کاهش داده است. با تشخیص برنامه‌هایی که در پس‌زمینه برای مدت زمان زیادی اجرا می‎شود، این امکان برای کاربران فراهم خواهد بود تا آن‌را حذف نمایند یا در صورت تمایل، حتی می‌توانید اجرای برنامه‌های پرمصرف را در پس‌زمینه غیرفعال کنید.

گوگل به دنبال روش‌های مختلفی است تا ماندگاری شارژ باتری را در محصولات مجهز به سیستم‌عامل اندروید افزایش دهد و تفکیک کردن مدت زمان اجرای آن‌ها در پس‌زمینه با استفاده مداوم، به کاربران برای تشخیص برنامه‎های پرمصرف و حتی حذف یا غیرفعال نمودن آن‌ها کمک می‎کند. برخی از شبکه‌های اجتماعی که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم، همواره در پس‌زمینه در حالت فعال هستند و غیرفعال کردن آن‎ها، باعث می‌شود تا شارژ باتری در زمانی‌که از یک برنامه استفاده نمی‌شود، افزایش یابد. علاوه‌براین، بازی‌ها از جمله دیگر به شمار می‌رود که با اجرا در پس‌زمینه، شارژ باتری را در دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید به‎طور قابل‌توجهی به هدر می‎دهد.

البته این تغییرات در نسخه خام سیستم‌عامل اندروید O صورت گرفته است و باید دید که آیا شرکت‌های سازنده از جمله سامسونگ، ال‌جی، هوآوی و ...، رابط‌کاربری خود را به گونه‌ای شخصی‌سازی خواهند کرد تا مدت زمان اجرای برنامه‌های مختلف در پس‌زمینه به طور دقیق مشخص باشد یا خیر. لازم به‌ذکر است که نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید O در اواخر تابستان برای گوشی‌های پیکسل و نکسوس گوگل منتشر خواهد شد و گوشی‌های دیگر، بسته به سازنده خود در زمان دیگری آپدیت جدید اندروید را دریافت می‎کنند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)