خانهاخبار
آیا نوکیا 9 اولین گوشی مجهز به فناوری Nokia OZO Audio خواهد بود؟

آیا نوکیا 9 اولین گوشی مجهز به فناوری Nokia OZO Audio خواهد بود؟

یک منبع ادعا کرده که گوشی نوکیا 9 نخستین موبایل مجهز به فناوری Nokia OZO Audio است. تکنولوژی OZO Audio تجربه صوتی سه‌بعدی را فراهم می‌کند و ثبت صداهای 3D را امکان‌پذیر می‌سازد.
۱۳۹۶/۱/۱۴

شرکت HMD امسال سه گوشی هوشمند اندرویدی با برند نوکیا معرفی کرد که در سطح جهان عرضه خواهند شد. به‌غیراز نوکیا 6، که هم‌اکنون در چین به فروش می‌رسد، دو گوشی اندرویدی دیگر، نوکیا 3 و 5، در ماه‌های آوریل تا ژوئن وارد بازار می‌شوند.
قرار است در ماه‌های پیش رو، دو گوشی هوشمند رده‌بالا با برند نوکیا معرفی شود و کمپانی HMD برنامه‌ریزی کرده است امسال 6 یا 7 گوشی معرفی کند.

image

گوشی معرفی‌نشده و رده‌بالای نوکیا با نام Nokia 9 احتمالا به یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موجود، یعنی اسنپدراگون 835، مجهز است. یک منبع تاییدنشده ادعا کرده که این گوشی نخستین گوشی هوشمندی است که به فناوری Nokia OZO Audio مجهز می‌شود.

فناوری Nokia OZO Audio تجربه صوتی سه‌بعدی بهینه‌سازی‌شده را برای هدفون‌ها و سیستم‌های پخش صوتی فضایی به ارمغان می‌آورد. این فناوری پخش صدای 3D با تاخیر زمانی کم را برای دیوایس‌های واقعیت مجازی پشتیبانی‌کننده از ردیابی حرکات سر مهیا می‌کند و در دیوایس‌هایی که از OZO Audio پشتیبانی نمی‌کنند، پخش استریو با کیفیت بالا ارائه می‌کند.

به گفته نوکیا، «این فناوری متمرکز بر صوت، همه صداها را در یک جهت برجسته می‌کند و صدای محیط و نویز پس‌زمینه را کاهش می‌دهد». تکنولوژی OZO Audio نوکیا همچنین ضبط صدای سه‌بعدی فضایی را با 4 میکروفن یا بیشتر امکان‌پذیر می‌کند (در صورت وجود این تعداد میکروفن در گوشی).

گوشی‌های هوشمند دارای سه میکروفن با استفاده از این فناوری قادرند صداهای 360 درجه فضایی ثبت کنند و گوشی‌های دارای دو میکروفن نیز صدای فضایی (spatial) ضبط می‌کنند.
در کنار تکنولوژی OZO Audio، شایعه شده است گوشی Nokia 9 رم 6 گیگابایتی و 64 یا 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. همچنین این دستگاه احتمالا دوربین عقب 22 مگاپیکسلی دولنزه کارل زایس و دوربین جلو 12 مگاپیکسلی دارد.

شاید شرکت HMD علاوه بر اسکنر اثرانگشت، قرار دادن اسکنر عنبیه چشم را نیز در این گوشی بررسی کند. این گوشی پرچم‌دار نمایشگر 5.5 اینچی QHD اولد و باتری 3800 میلی‌آمپرساعتی دارد. نوکیا 9 گواهینامه IP68 دارد و احتمالا به اندروید 7.1 مجهز است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Alireza

۱۳۹۶/۱/۱۴
Return King of The Kings

بی طرف

۱۳۹۶/۱/۱۴
5 میلیون رو شاخشه

essi 6020

۱۳۹۶/۱/۱۴
غولیست بسیار زیبا با امکانات فوق العاده !!!!!

ارسی

۱۳۹۶/۱/۱۴
واقعا میشه این مشخصات!!!!!!!.فقط نشه مثل پیکسل و آیفون و ۴میلیون قیمت.
مثل سام و الجی تو ایران نمایندگی بزنه میشه۲تومن ولی مشکل اینجاست کمپانی اروپایی احتمالا نمایندگی نمیزنه و دنبال پیکسل و آیفون و هم قیمت پراید ده سال کارکرد باید خرید

aminrezash

۱۳۹۶/۱/۱۴
نوكيا برند بسيار بي نظيري هست اميدوارم HMDقدرشو بدونه