خانهاخبار
کیا پیکانتو 2017 ؛ حالا با شارژر وایرلس!

کیا پیکانتو 2017 ؛ حالا با شارژر وایرلس!

نمایشگاه ژنو 2017: نسل جدید پیکانتو رونمایی شد؛ کوچکترین محصول کیا با ظاهری خشن‌تر در ژنو رونمایی شد.
۱۳۹۵/۱۲/۱۸

سابقه پیکانتو به سال 2004 برمی‌گردد؛ در آن زمان کیا با پلتفرم یکی از هاچ‌بک‌های معروف هیوندای نسل نخست پیکانتو را عرضه کرد. 7 سال بعد (2011) نیز نسل دوم پیکانتو به میدان آمد. حالاهم که ششمین سال از تولید نسل دوم گذشته، نوبت نسل سوم پیکانتوست؛ نسلی که برای اولین‌بار در نمایشگاه ژنو در معرض دید جهانیان قرار گرفت.

پیکانتو در کلاس هاچ‌بک‌های کوچک (سوپر مینی) است و در بازار جهانی باید با خودروهایی مانند هیوندای i10، فولکس‌واگن آپ، اشکودا سیتی‌گو و همچنین دوقلوهای سیتروئن C1/پژو 108 رقابت کند. در نسل جدید پیکانتو، یک ویژگی بیشتر از مابقی چیزها به چشم می‌خورد؛ حجم صندوق پیکانتو 2017 به 255 لیتر می‌رسد که بیشتر میزان درمیان همکلاسانش است.

بیشتر بخوانید:

معرفی هیوندای i10 جدید در ایران

آخرین قیمت + فروش اقساطی محصولات کیا

پیکانتو 2017 با همکاری استودیوی مرکزی کیا در شهر Namyang کره جنوبی و همچنین استودیوی اروپایی این کمپانی در فرانکفورت طراحی شده است. پیکانتو جدید چهره‌ای باب جوان‌ترها دارد، چراغ‌هایش خشن‌تر، جلوپنجره‌اش کشیده‌تر و ورودی هوای سپر جلویی نیز بزرگتر شده است. علاوه‌بر ظاهر، باطن خودرو هم تغییر کرده طوریکه از فولاد با مقاومت بالا 100% بیشتر از نسل قبل استفاده شده است. ارتعاشات کابین و همچنین میزان صدای ورودی به آن بسیار کمتر شده تا آنجاکه اگر خودرو درجا کار کند، میزان صدای وارده به کابین تنها 39 دسی‌بل خواهد بود که بازهم ازهمه همکلاسان این خودرو بهتر است.

پیکانتو 2017 حدود 1.5 سانتیمتر فاصله محوری بیشتری دارد اما طول کلی آن تفاوتی باقبل ندارد. پیکانتو 2017 همچنین اولین خودرو درمیان همکلاسانش است که به ترمز اضطراری مجهز شده. پیشرانه‌های این خودرو همان پیشرانه‌های بنزینی 1.0 لیتری 3 سیلندر و 1.25 لیتری 4 سیلندر نسل قبل است و حتی 1.0 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ دیزلی گذشته نیز همچنان در این نسل وجود دارد. هر سه پیشرانه پیکانتو با گیربکس 5 سرعتی دستی عرضه می‌شوند اما برای پیشرانه 1.25 لیتری می‌توان گیربکس 4 سرعته اتومات را هم سفارش داد.

مانند سایر مدل‌های 2017 کیا، برای این خودرو نیز تیپ جدید GT-Line قابل سفارش است که ظاهر متفاوت‌تری دارد. مانیتور 7 اینچی لمسی، سیستم چندرسانه‌ای Android Auto و Apple CarPlay ، شارژر وایرلس و 11 رنگ بدنه از ویژگی‌های خوب پیکانتوست. نسل جدید پیکانتو از سه ماهه دوم 2017 ابتدا راهی بازار اروپا می‌شود ولی در بهترین حالت از نیمه اول 97 به ایران می‌رسد. هنوز قیمتی برای این خودرو اعلام نشده است.

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما خبرهایی هست که شما از آنها بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

فلافلل

۱۳۹۵/۱۲/۱۸
ابودانيه ماشينه