خانهاخبار
دوربین گلکسی‌های سری A سامسونگ چه ویژگی‌هایی دارند؟

دوربین گلکسی‌های سری A سامسونگ چه ویژگی‌هایی دارند؟

جدیدترین گلکسی‌های سری A سامسونگ با دریافت تاییدیه استاندارد ضدآب و گردوغبار IP68 و مجهز شدن به دوربین‌های قوی‌تر و دکمه شناور شاتر دوربین‌ طراحی و روانه بازارهای جهانی شده‌اند.
۱۳۹۵/۱۲/۱۵

مدل‌های ۲۰۱۷ این گوشی‌های هوشمند، که در سه اندازه مختلف ۴.۷ اینچی (A3)، ۵.۲ اینچی (A5) و ۵.۷ اینچی (A7) طراحی شده‌اند، برای اولین بار استاندارد IP68، نمایشگر همیشه روشن (Always On Display)، درگاه USB Type-C و پوشه امن (Secure Folder) دارند.

حذف برجستگی‌ دوربین اصلی، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی (در مدل های A5 و A7)، دکمه شناور شاتر دوربین (Floating Camera Button)، کنترل بهتر و کاربری آسان با اشاره انگشت‌ها به همراه دریچه دیافراگم f/1.9 باعث شده کاربران علاوه بر تجربه کاربری راحت بتوانند عکس‌های شفاف و واضحی با نویز حداقلی حتی در نور کم به ثبت برسانند.

image

ساده اما حرفه‌ای

سرعت و راحتی کار با منوها و حالت‌های مختلف دوربین از مهم‌ترین نکات یک رابط کاربری مناسب برای گوشی‌های هوشمند است. در جدیدترین گلکسی‌های سری‌ A رابط کاربری دوربین ساده‌ترین حالت ممکن را به کاربر هدیه داده است. برای مثال تغییر دوربین از اصلی به سلفی تنها با یک اشاره انگشت از بالا به پایین روی صفحه، یا بالعکس، انجام می‌شود.

گرفتن عکس‌های سلفی برخی اوقات به کاری دشوار تبدیل می‌شود، این سختی در سلفی‌های دسته‌جمعی بیشتر هم می‌شود؛ موضوعی که سبب شده به دفعات سلفی‌های بی‌کیفیت و بدون پوشش کامل سوژه‌ها مشاهده شود، چرا که گاهی ممکن است دست‌ بلرزد، چون به خوبی نمی‌توان دکمه شاتر را لمس کرد یا حتی گاه پیش می‌آید که گوشی در یک دست قرار می‌گیرد و با دست دیگر دکمه شاتر فشار داده می‌شود.

طراحان گلکسی‌های سری A برای جلوگیری از این اتفاق، دکمه شناوری برای شاتر دوربین تعبیه کرده‌اند تا با فعال کردنش در بخش تنظیمات دوربین بتوانید دکمه شاتر دوربین را در صفحه حرکت دهید.

بخش تنظیمات دوربین اصلی با داشتن گزینه‌های عکاسی حرفه‌ای (Pro)، مرور زمان خودکار (Hyperlapse)، پانوراما (Panorama)، عکاسی در شب، فناوری HDR و حالت غذا (Food Mode) کلکسیون کاملی برای عکاسی حرفه‌ای کاربران فراهم کرده است.

بخش حالت شب (Night) این امکان را می‌دهد که با توجه به دریچه دیافراگم f/1.9 و تبدیل صفحه‌نمایش به فلاش در حالت سلفی، عکس‌های واضح و روشنی در محیط‌های کم‌نور و حتی تاریک ثبت کنید.

در دوربین گلکسی‌های سری A برای اولین بار گزینه‌ای برای تصویربرداری از غذا قرار داده شده تا کاربران از سوژه‌های مورد نظر خود با رنگ و شکل زیباتری عکاسی کنند. با انتخاب این حالت تصویر پس‌زمینه سوژه محو و کمرنگ می‌شود و رنگ‌های نقطه موردنظر با طراوت و تفکیک بیشتری به ثبت می‌رسد.

با وجود ویژگی‌های متعدد دوربین این امکان فراهم شده تا با دانلود دو حالت Animated GIF و Sport Shot تعداد حالت‌های دوربین را افزایش دهید. با دانلود و انتخاب حالت Animated GIF می‌توانید به سادگی عکس‌های خود را به GIF تبدیل کنید، همچنین برای گرفتن عکس‌های واضح و شفاف از سوژه‌های در حال حرکت نیز حالت Sport Shot برای دانلود وجود دارد.

نمایشگر سوپرآمولد گلکسی‌های سری A و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی‌ این دستگاه‌ها به کاربران اجازه می‌دهد امکان ضبط و تماشای ویدئوهایی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را داشته باشند.

در بین سه مدل ۲۰۱۷، دو گلکسی A5 و A7 با دو دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و گلگسی A3 با دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی تولید شده‌اند.

image

دژهای نفوذناپذیر

حمام، استخر و محیط‌های سرباز هنگام بارش برف و باران مکان‌هایی هستند که معمولا در دسته مناطق ممنوعه گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرند. اما صاحبان گلکسی‌های A سری ۲۰۱۷ سامسونگ دیگر تابلوی ایستی در این مکان‌ها مشاهده نخواهند کرد، زیرا ستاره‌های سری A برای ‌اولین بار با تجهیز به استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم شده‌اند.

IP68 استانداردی است که کمیسیون بین‌المللی الکترونیک (IEC) برای آگاهی خریداران و کاربران وسایل الکترونیکی از میزان مقاومت و دوام این محصولات در برابر جامدات (خاک، گردوغبار و غیره) و مایعات (آب و غیره) تدوین و صادر کرده است.

از دو رقمی که به همراه این اصطلاح به کار می‌رود، اولین رقم مربوط به مقاومت دستگاه در برابر گردوغبار است. این استاندارد با یک عدد از صفر تا شش نشان داده می‌شود.‌ مدل‌های ۲۰۱۷ سری A از آخرین عدد و استاندارد موجود یعنی عدد شش برخوردارند که بیانگر بسته بودن تمام روزنه‌ها و درگاه‌های این گوشی‌ها در برابر هر گونه خاک و گرد و غبار است. آخرین رقم نشان‌دهنده میزان مقاومت محصول در برابر آب است. عدد هشتی که در استاندارد مربوط به این دستگاه‌ها وجود دارد نشان‌دهنده این است که گلکسی‌های سری A به مدت نیم‌ ساعت در عمق یک ‌و نیم متری آب دوام می‌آورند.

استاندارد IP68 در کنار قابلیت‌هایی مانند تقویت پردازنده هشت هسته‌ای، افزایش کیفیت دوربین‌ها و چندین ویژگی جدید دیگر، گلکسی‌ A های ۲۰۱۷ را به دستگاه‌هایی همه‌فن‌حریف در برابر چالش‌های معمول گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

Mehrdad

۱۳۹۵/۱۲/۲۰
این مطلب رپورتاژ آگهی هستش که به‌صورت مشترک برای همه رسانه‌ها ارسال میشه

وحید

۱۳۹۵/۱۲/۱۸
آقای مهرداد رجبی این مطلب رو خودتون نوشتید یا ترجمه است؟
روزنامه "دنیای اقتصاد" شماره ۴۰۰۲ چهارشنبه ۱۸ اسفند قسمتی از این مطلب رو با عنوان "ویژگی های دوربین گلکسی های سری A سامسونگ" به نام خودش چاپ کرده!!! و نامی از جی آی ام نبرده!!!
اگه هم ترجمه ست پس چرا اشاره ای به منبع نکردید؟

امیر

۱۳۹۵/۱۲/۱۶
فقط این دو تا ویژگی رو میشه دانلود کرد؟
Animated GIF Sport Shot

علی طاهری

۱۳۹۵/۱۲/۱۶
من از A3 2017 استفاده میکنم تا حالا از تمامی برند ها گوشی داشتم ولی از این گوشی شگفت زده شدم طراحی و کیفیت در حد پرچمدار ها ودوربین واقعا خوب (مقایسه شده با S7 و iphon 6s در نور در حد کافه) و قابلیت ضد اب بودن و روان بودن رابط کاربری باعث شده تا بهترین تجربه ی استفاده از گوشی رو تا به این لحظه داشته باشم مخصوصا حسگر اثر انگشت همیشه فعال که بدون نیاز به فشار دادن قفل رو باز میکنه و خیلی از قابلیت های دیگه باعث شده حس استفاده از یه گوشیه پرچمدار در این گوشی های میان رده بوجود بیاد

یخ فروش جهنم

۱۳۹۵/۱۲/۱۶
صفحه نمایشهای سوپر آمو ال ای دی/گواهی ip68/دوربین های باکیفیت بالا/صفحه نمایش همیشه روشن /درگاه یواس بی نوع c/باتری های قوی/طراحی زیبا، بااصالت ودلنشین !!همه ی اینا چیز هایی هستن که ارزش خرید میان رده های سری galaxy a رو به بهترین نحو ممکن تضمین میکنن.