خانهاخبار
روز شلوغ کنگره جهانی موبایل: از ال جی و هوآوی تا نوکیا و سامسونگ

روز شلوغ کنگره جهانی موبایل: از ال جی و هوآوی تا نوکیا و سامسونگ

شلوغ‌ترین روز کنگره جهانی موبایل امسال سپری شد و اکنون زمان خوبی است که نگاهی سریع به محصولاتی بیندازیم که امروز در کنفرانس‌های خبری شرکت‌های بزرگ تکنولوژی معرفی شدند.
۱۳۹۵/۱۲/۸
image

امروز برای علاقه‌مندان به گجت‌های هوشمند روز شلوغ و شیرینی بود. شرکت‌های مختلف در کنفرانس‌های اختصاصی‌شان در کنگره جهانی موبایل از جدید‌ترین محصولاتشان رونمایی کردند. اگر فرصت نکرده‌اید که امروز تمام اخبار را با جزئیات دنبال کنید، می‌توانید با خواندن این مطلب از خلاصه اتفاقات امروز آگاه شوید. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

ال‌جی

image

از مدت‌ها پیش می‌دانستیم که ال‌جی قصد دارد در کنگره جهانی موبایل امسال از پرچم‌دار جدیدش رونمایی کند. در مراسم خبری امروز ال‌جی نیز ستاره اصلی نمایش، G6 بود. این شرکت کر‌ه‌ای، که از طراحی ماژولار G5 خیری ندید، در G6 به روال سابق بازگشته و پرچم‌دارش را با طراحی متداول‌تری تولید کرده است.

جی 6 پیشرفت‌های خوبی نسبت به نسل قبل داشته است. اکنون پرچم‌دار ال‌جی با کسب استاندارد IP68 در برابر آب و گردوغبار مقاوم است و می‌تواند 30 دقیقه در عمق 1.5 متری دوام بیاورد. علاوه بر این ال‌جی سعی کرده حاشیه‌های گوشی را تا حد ممکن حذف کند و همین باعث شده در ابعاد کوچک‌تر بتواند صفحه نمایش بزرگ‌تری جای دهد. دوربین دوگانه نیز یادگار G5 برای G6 است.

در مورد LG G6 بیشتر بخوانید

هوآوی

image

مدت‌هاست که هوآوی در سطح برترین تولیدکنندگان گوشی‌های همراه دنیا فعالیت می‌کند. این شرکت چینی در مراسم امروزش از دو گوشی همراه پرچم‌دار و یک ساعت هوشمند رونمایی کرد.

هوآوی سال گذشته P9 را به بازار فرستاد که با استقبال خوب خریداران روبرو شد. این شرکت امسال نیز در ادامه روند روبه‌رشد سری P از دو گوشی P10 و P10 Plus رونمایی کرد. دو پرچم‌دار جدید هوآوی از نظر مشخصات سخت‌افزاری شباهت زیادی به یکدیگر دارند و تنها در اندازه صفحه نمایش و ظرفیت باتری با یکدیگر متفاوت‌اند. مانند سال گذشته، در خانواده P10 نیز شاهد دوربین‌های دوگانه هستیم که با همکاری شرکت لایکا ساخته شده‌اند و این می‌تواند نویدبخش دوربینی قدرتمند باشد. هوآوی دو رنگ جدید سبز و آبی را نیز به رنگ‌بندی پرچم‌داران جدیدش افزوده است.

در مورد Huawei P10 بیشتر بخوانید

image

گرچه ساعت‌های هوشمند هنوز چندان که باید و شاید همه‌گیر نشده‌اند، شرکت‌های مختلف هنوز به فعالیت خود در این حوزه ادامه می‌دهند. هوآوی نیز یکی از این شرکت‌هاست و دو سال قبل با رونمایی از اولین نسل هوآوی واچ توانست خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در این حوزه معرفی کند. امسال هوآوی از دومین نسل هوآوی واچ رونمایی کرد که با سیستم عامل اندروید ور 2 به بازار عرضه می‌شود. هوآوی واچ 2  استاندارد IP68 را دارد و می‌توان با نصب سیم‌کارت از آن برای مکالمه نیز استفاده کرد.

در مورد Huawei Watch 2 بیشتر بخوانید

نوکیا

image

چند ماهی می‌شود که نوکیا بازگشت خود را به عرصه تکنولوژی اعلام کرده است. کنفرانس خبری امروز این شرکت نیز برای علاقه‌مندان بسیار هیجان‌انگیز بود. در ابتدا نوکیا از برنامه‌های خود برای آینده گفت و خبر داد که از تابستان امسال محصولاتی مرتبط با سلامتی مانند ساعت هوشمند به بازار عرضه می‌کند. همچنین در این کنفرانس از رابطه نزدیک گوگل و نوکیا حرف زده شد که می‌تواند خبر خوبی برای دوستداران غول فنلاندی باشد.

نوکیا در این مراسم از سه گوشی جدید رونمایی کرد. دو میان‌رده نوکیا 5 و نوکیا 3 با ظاهری شبیه‌ یکدیگر و طراحی‌ای که نوکیا آن را «طراحی سه‌بعدی» خواند معرفی شدند. از طرفی اعلام شد که میان‌رده قبلی این شرکت که نوکیا 6 نام دارد و پیش از این در چین با استقبالی باورنکردنی روبرو شده بود، با رنگی جدید راهی بازارهای جهانی می‌شود.

در مورد میان‌رده‌های جدید نوکیا بیشتر بخوانید

سومین گوشی نوکیا یک گوشی خاطره‌انگیز بود. نوکیا نسخه‌ای جدید از 3310 معروف معرفی کرد که با همان زبان طراحی قدیمی تولید شده است و امکاناتش نیز در همان سطح گذشته است، اما ظاهری شکیل‌تر پیدا کرده. مطمئنا3310  جدید برای افراد بسیاری نوستالژیک خواهد بود.

در مورد نوکیا 3310 جدید بیشتر بخوانید

موتورولا

image

موتورولا یا لنوو فرقی ندارد، این شرکت هنوز محصولات خوب تولید می‌کند و هنوز طرفداران پروپاقرصی دارد. امروز موتورولا پنجمین نسل از سری Moto G را معرفی کرد. Moto G5 و Moto G5 Plus میان‌رده‌هایی هستند که انتظار می‌رود مانند نسل‌های قبلی خود بتوانند دل مشتریان را به دست آورند. این دو گوشی ویژگی چندان متفاوتی نسبت به نسل‌های قبل ندارند و می‌توان گفت فقط سخت‌افزارشان به‌روز شده است. با این حال از کنار قیمت پایین و ارزشمند آن‌ها نمی‌توان گذشت، آن‌ هم با توجه به اینکه هر دو گوشی جدید موتورولا با اندروید 7 به بازار می‌آیند.

در مورد Moto G5 و Moto G5 Plus بیشتر بخوانید

سامسونگ

image

پیش از آغاز مراسم سامسونگ همه می‌دانستیم که نباید انتظار رونمایی از Galaxy S8 را داشته باشیم. همین‌طور هم شد و سامسونگ امسال به جای گوشی‌های پرچم‌دار، تبلت‌های پرچم‌دارش را به کنگره جهانی موبایل آورد.

گلکسی تب اس 3 اولین تبلتی بود که سامسونگ در مراسم امشبش معرفی کرد؛ تبلتی اندرویدی که با بدنه فلز و شیشه‌ای‌اش شباهت بسیاری به گوشی‌های پرچم‌دار شرکت کره‌ای پیدا کرده است. علاوه بر این سامسونگ با تغییر رویه نسبت به نسل قبل تصمیم گرفته Galaxy Tab S3 را با S Pen و یک صفحه‌کلید مجزا عرضه کند؛ ویژگی‌هایی که ما را به یاد آیپد پرو اپل می‌اندازد. در هر صورت احتمالا این تبلت می‌تواند به بازار رو به افول تبلت‌ها جانی دوباره ببخشد.

در مورد Galaxy Tab S3 بیشتر بخوانید

image

اگر تبلت اندرویدی جدید سامسونگ به رقابت با آیپد پرو رفته است، دو تبلت جدید ویندوزی این شرکت بی‌شک رقیب سرفیس مایکروسافت هستند. گلکسی بوک 10 و 12 با ویندوز 10 و به همراه صفحه کلید و S Pen عرضه می‌شوند و در نگاه اول بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند. با این حال باید منتظر ماند به بازار عرضه شوند و از نزدیک کار با آن‌ها را تجربه کرد.

در مورد Galaxy Book‌های جدید سامسونگ بیشتر بخوانید

image

سامسونگ علاوه بر تبلت‌های اندرویدی و ویندوزی‌اش از هدست واقعیت مجازی جدیدش نیز رونمایی کرد. این هدست، که نسخه جدید Gear VR محسوب می‌شود، یک کنترلر بی‌سیم نیز دارد که استفاده از آن را برای کاربران راحت‌تر و دلپذیرتر می‌کند. علاوه بر این هدست جدید سامسونگ از هر دو نوع درگاه Micro USB و USB Type-C پشتیبانی می‌کند. سامسونگ این هدست جدید به همراه کنترلرش را در نیمه نخست سال 2017 با قیمت 129 یورو به بازار عرضه می‌کند. البته می‌توان کنترلر را جداگانه با قیمت 100 یورو نیز تهیه کرد؛ امکانی که باعث شده برخی احتمال دهند این کنترلر از نسل قبل گیر وی‌آر نیز پشتیبانی می‌کند، هرچند که سامسونگ در این مورد صحبتی نکرده است.

image

گرچه در کنفرانس خبری سامسونگ گلکسی اس 8 معرفی نشد، سامسونگ علاقه‌مندان به این گوشی را دست خالی به خانه برنگرداند. سامسونگ در کنفرانس امشبش تایید کرد که گلکسی اس 8 در مراسمی اختصاصی 29 مارچ (9 فروردین) معرفی می‌شود.

کدام یک از محصولات معرفی‌شده در کنفرانس‌های امروز کنگره جهانی موبایل نظر شما را بیشتر به خود جلب کرده است؟ نظر خود را با سایر کاربران جی‌اس‌ام در میان بگذارید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

ایمان

۱۳۹۵/۱۲/۹
من نمیدونم ما کی میخوایم آدم بشیم و به همه چی متعصبانه نگاه نکنیم‌. شرکت های مختلف ارث بابای هیچکدوممون نیستن که اینجوری داغ کنیم.
اولا که شکست خورده بودن گوشی جی فایو یک موضوع کاملا مشخصه که هرکی یه ذره فکر کنه یا اخبارو دنبال کنه اینو میفهمه. وقتی ال جی بعد پنج سال توی سوداوری سقوط میکنه و توی بیانیه رسمیش اعلام میکنه تقصیر جی فایوه یا وقتی توی همین کنفرانس دیروز مدیر ال جی میگه جی فایو موفق نبود، نمیدونم چرا بعضی دوستان کاسه داغ تر از آش میشن و فکر میکنن از خود شرکت ال جی بیشتر میفهمن و میدونن!!!!
از طرفی من توی متن هیچ جا ندیدم کلا ماژولار بودن بد تلقی بشه. فقط گفته شده جی فایو موفق نبود. جی فایو یک ماژولار شکست خورده و موتو زد یک ماژولار موفق است.
در ضمن خوشحال میشم گوشی ماژولار گوگل که هفت سال پیش معرفی شده رو‌ اسمش رو بگید چون تا اونجا که من میدونم همچین گوشی ای اصلا ساخته نشده!!!
در ضمن اینجا چاله میدون نیست که اینجوری حرف میزنی برادر :)

محمد

۱۳۹۵/۱۲/۹
با کی حرف میزنی حالت خوبه؟درگیری با خودت؟میدونستی اس7 در ماه اول تعداد 10 میلیون فروش داشت؟دقت کن در یک ماه.همه میدونن جی5 یک شکست به تمام معنا بود حتی تو همین مراسم مدیران ال جی به این شکست اقرار کردند.والا نمیدونم با کی حرف میزنی ولی مشخصه این نظری که نوشتی بسیار نپخته و خام بود و نشون از سن بسیار کمت داره که اطلاعاتت بسیار پایینه

پیام

۱۳۹۵/۱۲/۸
اتفاقا آنچنان. فرقی هم با جی فایو نداشته نهایتش 5 6 درصد فرقشونه

پیام

۱۳۹۵/۱۲/۸
بچه تورو چه به طراحی ماژولار کی میگه الجی ار طراحی ماژولار خیری ندیده تو میگی بچه جون تو اصلا میفهمی گوشی ماژولار یعنی چی اصلا حتی یه ثانیه با جی فایو اس ای و یا جی فایو کار کردی که میگس الجی از این قضیه خیری ندیده و دوباره به روال سابقش بازگشته اتفاقا الجی به خاطر کمبود بودجه برای سفارش ماژولها تصمیم گرفت تا دوباره پرچمدارشو ساده بزنه بعدشم اگه بود پس چرا شرکت گوگل 7 سال پیش گوشی ماژولار زده بود پس چرا همین الان موتورولا تو پرچمداراش موتو زد پلی و موتو زد از این ویژگی استفاده کرد و مطمئن باش هم خود کمپانی الجی ک حتی اپل و سامسونگ و سونی و اچ تی سی و بقیه برندها هم از این به بعد تو گوشی ها و پرچمداراشون استفاده می کنن اینو مطمئن باش در ضمن همین جی فایو که داشتنش آرزوی شما و خیلی هاست کم کمش بالای 14 14 میلیون تو این مدتی که وارد کشور شده فروخته شما ها لیاقتتون همون گوشی های ساده و بمب اتمی اس 7 ادج و قوطی کبریت سونیه که هیچ گونه نوآوری خاصی توشون نیستش و یه مشت گوشی های ساده این اصلا ملت ما هیچ وقت توانایی مقابله با پیشرفت ها رو نداشتن دفعه دیگه هم هیچ وقت الکی از رو هوا حرف نزن