خانهاخبار
چگونه امشب با موبایل عکس‌های خوبی از پدیده Supermoon بگیریم

چگونه امشب با موبایل عکس‌های خوبی از پدیده Supermoon بگیریم

امشب پدیده Supermoon یا ابرماه رخ می‌دهد؛ اتفاقی که تا سال 2034 دیگر تکرار نخواهد شد. اگر دوست دارید با دوربین گوشی خود عکس‌های زیبایی از این پدیده بگیرید نکاتی که در ادامه مطلب ذکر شده است کمک زیادی به شما خواهد کرد.
۱۳۹۵/۸/۲۴

وقتی ماه در حالت قرص کامل در نزدیک‌ترین فاصله از زمین قرار گیرد، بزرگ‌تر و درخشان‌تر از همیشه به چشم می‌آید که در اصلاح به آن Supermoon یا ابرماه گفته می‌‏شود. امشب (دوشنبه 24 آبان 95) یکی از شب‌هایی است که می‌توانیم شانس دیدن این پدیده را داشته باشیم.

گفته می‎شود Supermoon امشب بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین حالت ماه در 70 سال اخیر خواهد بود و تا سال 2034 فرصت دیدن چنین پدیده‌ای را نخواهیم داشت؛ بنابراین خیلی خوب می‎شود اگر بتوانید قرص بزرگ و زیبای ماه امشب را با دوربین خود ثبت کنید و به یادگار نگه دارید.

برای گرفتن یک عکس خوب از ابرماه نیازی به داشتن دوربین و تجهیزات عکاسی پیشرفته ندارید، بلکه دوربین گوشی‌های هوشمند ما نیز به خوبی از پس ثبت چنین لحظه‌ای برمی‌آید، فقط کافی است هنگام عکاسی به این 4 نکته مهم توجه کنید.

image

1- یافتن یک نقطه خوب برای عکاسی

از پیش محل عکاسی خود را تعیین کنید چون هرچه زاویه و دید شما به ماه خوب باشد می‌توانید عکس‌های تاثیرگذارتری بگیرید. سعی کنید هنگامی که ماه به زمین نزدیک می‎شود از آن عکس بگیرید تا ساختمان‌های شهر در پس‌زمینه عکس زیبایی بیشتری به آن دهد.

2- دوربین گوشی خود را تجهیز کنید

استفاده از تجهیزات اضافه مثل لنزهای دوربین موبایل به شما کمک خواهد کرد تا قدرت دوربین را افزایش دهید و ابرماه را زیباتر به تصویر بکشید. اگر از iPhone 7 Plus استفاده می‌کنید قابلیت زوم اپتیکال آن اینجا به دردتان می‌خورد. ضمن اینکه داشتن سه‌پایه (یا تکیه‌گاهی ثابت) در تار نشدن عکس‌ها تاثیر می‌گذارد.

image

3- استفاده از اپلیکیشن‌های حرفه‌ای

تقریبا همه گوشی‌های هوشمند عکس‌ها را با فرمت JPEG ذخیره می‌کنند که به دلیل فشرده‌سازی مقداری از جزئیات تصویر کاسته می‎شود. پیشنهاد می‌کنیم برای ثبت تصاویر بهتر از اپلیکیشن‌های حرفه‌ای مثل Adobe Lightroom استفاده کنید که امکان ذخیره عکس‌ با فرمت RAW را به شما می‌دهند. تصاویری که با فرمت RAW یا DNG ذخیره می‌شوند جزئیات بیشتری دارند و می‌توان به شکل بهتری آنها را ویرایش کرد.

4- فوکوس دستی را از یاد نبرید

معمولا دوربین گوشی‌های هوشمند به صورت خودکار روی سوژه‌ها فوکوس می‌کنند، اما این کار همیشه بی نقص نیست و گاهی فوکوس به درستی انجام نمی‎‌شود. پس قبل از گرفتن عکس به یاد داشته باشید با انگشت خود ماه را روی صفحه لمس کنید تا دوربین روی آن فوکوس کند.

 

امیدوارم به کمک این 4 نکته بتوانید تصاویر زیبایی از Supermoon امشب بگیرید. اگر عضو اینستاگرام هستید عکس‌های زیبای خود را با هشتگ #shot4gsm مشخص کنید تا بهترین آنها در اینستاگرام جی‌اس‌ام بازنشر شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

elvin

۱۳۹۵/۸/۲۴
ساعت چند این اتفاق میفته ؟

amirreZa

۱۳۹۵/۸/۲۴
اینی که شما میفرمایید درست ولی با این وضع الودگی هیچی نمیبینم!