تست همراه اول

سرویس خبر
17 آبان 1395 ساعت 17:45
11 نظر

 

بازار تبلت‌های ویندوزی رونق پیدا می‌کند

تبلت-لپتاپ‌های هیبریدی این روزها با استقبال کاربران مواجه شده‌اند؛ تبلت‌هایی که گل سرسبد آنها سرفیس پرو مایکروسافت است.

تحلیلگران گزارش داده‌اند فروش تبلت‌های ویندوزی هر سال 25 درصد رشد می‌کند و اکنون 17 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

تبلت‌های ویندوزی اکنون تنها دسته‌ای از تبلت‌ها هستند که تعدادشان روزبه‌روز بیشتر می‌شود. این تبلت‌ها از 5.8 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم 2015، به 7.3 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم 2016 رسیده‌اند. در مقابل اما فروش تبلت‌های اپل با سیستم عامل iOS با 6 درصد کاهش مواجه شده‌ است و از 9.9 میلیون به 9.3 میلیون دستگاه رسیده. تبلت‌های اندرویدی نیز حال و روز بهتری ندارند: این دسته از تبلت‌ها از 36 میلیون به 20.1 میلیون دستگاه رسیده‌اند.

تحلیلگران معتقدند بازار تبلت‌ها باز هم از اندروید به سمت ویندوز شیفت پیدا می‌کند، زیرا تبلت‌ها دیگر تنها وسیله سرگرمی نیستند و اکنون به وسیله‌ای برای سروسامان دادن به کارهای روزمره بدل شده‌اند؛ وسیله‌ای که تقریبا از پس انجام تمام کارهای محاسباتی کاربران برمی‌آید. نیازهای تجاری نیز بخش قابل اهمیت دیگری است که باعث شده تمایل به تبلت‌های ویندوزی بیشتر شود.

البته باید توجه داشت که اپل نیز از این شیف بازار بی نصیب نمانده، حتی سود کرده است و میانگین قیمت فروش تبلت‌هایش به 459 دلار رسیده؛ چیزی که نشان می‌دهد این روزها کاربران به سمت دستگاه‌های پیشرفته‌تر می‌روند.

تبلت‌های ویندوزی که اکنون 17 درصد سهم بازار را در اختیار دارند احتمالا به‌زودی جایگاه تبلت‌های اپل با 20 درصد سهم بازار را تصاحب می‌کنند. البته از این 17 درصد، 10 درصد به تبلت‌های ویندوزی اختصاص دارد و 7 درصد مابقی مختص تبلت-لپتاپ‌های هیبریدی است.

تحلیل‌گران مایکروسافت را آغازگر دوره گذار در بازار تبلت‌ها می‌دانند؛ دوره‌ای که با تبلت‌های سرفیس پرو و لپتاپ هیبریدی سرفیس بوک شروع شده است. اپل تنها آیپد پرو را به عنوان تبلت جایگزین لپتاپ در اختیار دارد، در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان وابسته به اندروید، بدون دغدغه به سمت تبلت‌های هیبردی ویندوزی می‌روند تا فروش بیشتری داشته باشند.

در چنین شرایطی حتی اگر میانگین قیمت تبلت‌های هیبریدی افزایش پیدا کند باز هم هزینه برای کاربران کمتر می‌شود، زیرا آنها این دسته تبلت‌ها را جایگزین دو دستگاه برای خود می‌کنند. به همین خاطر انتظار می‌رود رشد تبلت‌های ویندوزی در چند سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

مایکروسافت سال گذشته در بخش سرفیس 38 درصد افزایش درآمد داشت، در حالی که تحلیل‌گران حدس می‌زنند این شرکت کمتر از 2 میلیون سرفیس تا کنون به فروش رسانده باشد. بنابراین روند روبه‌رشد و موفق تبلت‌های ویندوزی به لطف سایر تولیدکننده‌ها به دست آمده است.

هرچند مایکروسافت در عرصه موبایل و گوشی‌های هوشمند نتوانست موفق ظاهر شود، به نظر می رسد جهت بازار تبلت‌های هیبریدی را این روزها به نفع خود تغییر داده است.



نظرات کاربران

در حال بارگذاری