خانهمقاله‌ها
چگونه عکس‌ها و برنامه‌های گوشی را مخفی کنیم؟

چگونه عکس‌ها و برنامه‌های گوشی را مخفی کنیم؟

محافظت کردن از اطلاعات شخصی که روی گوشی خود داریم بسیار سخت شده است، مخصوصا اگر دوست و آشنایی بخواهد با گوشی ما کار کند. در این مطلب خواهیم گفت که چگونه یک لایه امنیتی دیگر به گوشی خود بیفزاید و اپلیکیشن‌ها و عکس‌های گوشی خود را مخفی کنید.
۱۳۹۵/۱۲/۷

اگرچه قفل کردن گوشی تا حد زیادی دست افراد غریبه به اطلاعات شما را کوتاه می‌کند، خوب می‌دانیم دوستان و آشنایان را نمی‌توان با این روش کنترل کرد. هرچقدر فردی به ما نزدیک باشد، باز هم اطلاعاتی داریم که نمی‌خواهیم دیگران آنها را ببینند و وارد حریم شخصی ما شوند. به همین دلیل باید لایه امنیتی دیگری به گوشی خود اضافه کنید تا وقتی گوشی شما دست دیگران است، نتوانند وارد بعضی اپلیکیشن‌ها شوند یا تصاویر و ویدئوهای گالری را ببینند.

در این مطلب خواهیم گفت چگونه می‌توانید روی اپلیکیشن‌های گوشی خود قفل بگذارید و عکس‌ها و ویدیئوهای شخصی‌تان را از دید دیگران پنهان نمایید.

مخفی کردن عکس‌ها و برنامه‌ها در اندروید

برای دستگاه‌های اندرویدی اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارد که اجازه قفل کردن اپلیکیشن‌ها و مخفی کردن عکس‌ و ویدئو را به شما می‌دهد. بعضی از آنها مثل App Lock فقط امکان قفل کردن اپ‌‌ها را دارد؛ برخی دیگر مثل Keep Safe عکس‌ها و ویدئوها را پنهان می‌کند؛ اما AppLock Pro برنامه کاملی است که همه ویژگی‌ها را در خود جای داده است.

image

پس از نصب AppLock Pro باید یک پسورد انتخاب کنید و آدرس ایمیلی بدهید تا در صورت فراموش کردن رمز عبور، قادر به بازیابی‌اش باشید. سپس با راهنمایی برنامه دسترسی خواسته‌شده را فعال کنید تا AppLock Pro شروع به کار کند.

image

در صفحه اصلی برنامه فهرست اپ‌های نصب شده روی گوشی را مشاهده می‌کنید که جلو هر یک قفلی قرار دارد. تنها کافی است این قفل را لمس کنید تا از این پس برای باز کردن آن پسورد بخواهد. در AppLock Pro می‌توانید روی تنظیمات دستگاه، وای‌فای، بلوتوث، تماس‌های وارده و دفترچه تلفن رمز بگذارید تا در غیاب شما کسی به آنها دسترسی نداشته باشد.

image

با اینکه در AppLock Pro می‌توانید روی گالری گوشی رمز بگذارید، در بخش Photos و Videos قادر به مخفی کردن تصاویر شخصی هستید تا در گالری نمایش داده نشوند. این کار با زدن دکمه + و سپس انتخاب عکس‌ها یا ویدئوها و لمس آیکون قفل انجام می‌شود.

مخفی کردن عکس‌ها و اپلیکیشن‌ها در آیفون

در iOS امکان قفل کردن کامل اپلیکیشن‌ها وجود ندارد، اما در صورت جیلبریک کردن دستگاه خود می‌توانید با استفاده از توییک‌های AppLocker ،FolderLock ،Lockdown Pro یا iProtect این کار را انجام دهید.

مخفی کردم عکس‌ها و اپلیکیشن‌ها در ویندوز فون

برنامه‌هایی که این کار را در ویندوز فون انجام می‌دهند عملکرد ناقصی دارند و خیلی راحت می‌شود آنها را دور زد. App Locker Pro ،App Locker New و Elite App Locker تنها اجازه قفل کردن مجموعه اپ‌های از پیش تعیین‌شده‌ را می‌دهند که البته آنها هم از فهرست کلی اپ‌های ویندوز فون، بدون نیاز به وارد کردن رمز، در دسترس هستند و عملا قفل کردن آنها بی‌فایده است.

image

 

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

محسن

۱۳۹۹/۲/۲۴
سلام ،من چند وقته پیش همه عکسا و فیلم های داخل رم گوشیم رو توسط یه برنامه که الان اسمش یادم نیست ،مخفی کردم.که متاسفانه بعد از چند وقت برنامه خود به خود پاک شد ،الان همه عکسام قفل شدن و نمیتونم بازش کنم ،و به صورت ipj.vlockerنمایش داده میشن ،لطفا راهنماییم کنید که چطور بازشون کنم

نادیا

۱۳۹۷/۲/۸
سلام و خسته نباشین. جناب سیدی لطف بفرمایین طریقه شماره دار کردن اعلان روی پوشه رو تو گوشی اندرویید بیان کنین. مدل گوشیم اس ۸ پلاس
از طریق تنظیمات صفحه اصلی فعال کردم اما پوشهsmsفعال نشده

اشکان

۱۳۹۵/۱۲/۱۳
با فعال کردن گزینه ی show hidden files توی فایل منیجر دوباره میاد ، با کنسل کردنش دوباره میره

roham77

۱۳۹۵/۱۲/۸
به نظرم بهتر بود مخفی کردن عکس یا فیلم در پوشه ی android>data رو از قلم نمینداختید!(در مورد دستگاه های اندرویدی)

افشین

۱۳۹۵/۱۲/۸
سلام
اقای صالحی لطفا اسم برنامه ای که برای ایفون بدون جیل کردن وجود داره رو بگین تا منم از اپ استور دانلودش کنم ممنون.