خانهاخبار
وسترن دیجیتال صاحب سن‌دیسک شد

وسترن دیجیتال صاحب سن‌دیسک شد

وسترن دیجیتال رسما اعلام کرد که موانع خرید شرکت سن‌دیسک برطرف شده است و زین پس باید این شرکت را مالک سن‌دیسک دانست.
۱۳۹۵/۲/۲۳
image

 

بزرگ‌ترین سازنده حافظه‌های کامپیوتری رسما بزرگ‌تر خواهد شد. وسترن دیجیتال اعلام کرده که تمام موانع بر سر راه خرید شرکت SanDisk را برطرف کرده است. بر این اساس وسترن دیجیتال با مبلغی بالای 19 میلیارد دلار شرکت سن‌دیسک (که سهم قابل توجهی از بازار حافظه‌های SSD دارد) و تمام شرکت‌های تابعه آن را خریداری می‌کند.

شرکت سن‌دیسک سابقه خوبی در بازار حافظه‌های دیجیتال دارد. ممکن است نام این شرکت را به واسطه فلش مموری‌هایش شنیده باشید، اما این شرکت در زمینه حافظه‌ نوت‌بوک‌ها نیز فعالیت می‌کند و با شرکت‌هایی مانند اپل و انویدیا نیز در زمینه تولید حافظه همکاری کرده است. نکته جالب دیگر در مورد این شرکت آن است که در سال 2014 دکتر الی هاراری، بنیان‌گذار سن‌دیسک، به‌دلیل «تحول در صنعت ذخیره‌سازی حافظه‌های فلش» از طرف رئیس‌جمهور فعلی امریکا، باراک اوباما، مفتخر به دریافت نشان افتخار شده بود.

مقر اصلی سن‌دیسک و وسترن دیجیتال هر دو در کالیفرنیا قرار دارد، اما اعلام تنظیم قرارداد نهایی بین این دو شرکت از سوی وزارت بازرگانی چین انجام پذیرفت. مدیرعامل سن‌دیسک، سانجای مهروتا، گفته است که شرکت متبوعش به کمک وسترن دیجیتال به دنبال تبدیل شدن به شرکتی پیشرو در زمینه حافظه‌های دیجیتال است.

این معامله بزرگ 12 مه (23 اردیبهشت) انجام می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)