خانهاخبار
آپدیت اندروید مارشمالو برای گوشی‌های قدیمی سونی

آپدیت اندروید مارشمالو برای گوشی‌های قدیمی سونی

باید اعتراف کنیم که دانلود و نصب آپدیت نرم‌افزاری یکی از شیرین‌ترین کارهایی است که فقط گجت‌داران لذت آن را می‌دانند. هنگامی که احساس می‌کنید دستگاهتان قدیمی شده و از چشمتان افتاده است، تنها با یک آپدیت می‌توان ظاهر آن را به طور کلی عوض کرد و تیپ و قیافه جدیدی به آن داد. امروز محصولات قدیمی سونی طعم شیرین آپدیت را به صاحبانشان می‌چشانند!
۱۳۹۵/۲/۱

اگر صاحب یکی از پرچمداران قدیمی کمپانی سونی هستید، آماده باشید که خبر خوبی برایتان داریم. خوشبختانه ژاپنی‌ها ثابت کرده‌اند جزو معدود برندهایی هستند که طرفداران قدیمی خود را فراموش نمی‌کنند و حتی تا سال‌ها بعد همچنان به یادشان هستند. خبر خوب این‌که بالاخره پرچمداران سال 2014 سونی یعنی Xperia Z2 و Xperia Z3 آپدیت اندروید مارشمالو نسخه 6.0.1 را دریافت خواهند کرد.

 

image

 

چند هفته پیش، این آپدیت در قالب نسخه بتا یا آزمایشی برای تعدادی از کاربران عرضه شده بود که با محدودیت‌های فراوانی همراه شد؛ نسخه آزمایشی تنها برای برخی مدل‌های Z2 و Z3 عرضه شده بود که متعلق به کشورهایی خاص بودند. خوشبختانه این روند ثبات نداشت و هم‌اکنون تمام کاربرانی که از این گوشی‌ها در هرجای کره زمین استفاده می‌کنند به آپدیت اندروید مارشمالو دسترسی خواهند داشت.

ناگفته نماند که روند ناقص آپدیت محصولات قدیمی سونی اندکی استرس به کاربرانش وارد کرد؛ البته با توجه به رسم همیشگی آپدیت دیوایس‌ها کاملا قابل درک است که ابتدا پرچمدار این کمپانی یعنی سری Z5 و سپس نسخه‌های پیشین، که Z4 و Z3+ هستند، آخرین آپدیت اندروید را دریافت کنند و سپس نوبت به Z3 و Z2 برسد. یکی از سیاست‌های سونی این است که پرچمداران خود را در بازه‌ای بسیار کوتاه عرضه می‌کند؛ همین امر باعث می‌شود که کاربران نگران قدیمی شدن دستگاه خود باشند و همچنین احتمال انتشار آپدیت برای گوشی‌هایشان پایین‌تر می‌آید. به عنوان مثال، Xperia Z2 در فوریه 2014 معرفی شده، یعنی فقط 2 سال از معرفی آن می‌گذرد، در حالی که پرچمدارانی نظیر Z3 ،Z3+ ،Z4 و Z5 پس از آن عرضه شده‌اند که این حقیقت می‌تواند سرعت انتشار آپدیت برای گوشی‌های قدیمی را اندکی کاهش دهد.

 

image

 

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، اندروید 6 فقط برای برخی کاربران در قالب نسخه بتا عرضه شده بود؛ افرادی که گوشی‌هایی با مدل Xperia Z2 (D6503) ،Xperia Z3 (D6603) و Xperia Z3 Compact (D5803) دارند امکان دریافت نسخه بتا از این آپدیت را داشتند.

و اما امروز با اندکی وقفه آپدیتی با شماره ساخت 23.5.A.0.570 به دست کاربران خواهد رسید که شرط دریافتش این است که یکی از دستگاه‌هایی را داشته باشند که در ادامه نام آنها ذکر می‌شود: Xperia Z2 (6502) ،Xperia Z3 (D6646, D6653) ،Xperia Z3 Dual (D6633) ،Xperia Z3 Compact (D5833) و تبلت Xperia Z2 Tablet نسخه‌های SGP511 ،SGP512 و SGP521. این دستگاه‌ها به زودی آپدیت 900 مگابایتی اندروید 6 را دریافت خواهند کرد.

یکی از دستگاه‌هایی که نامش در اعلامیه سونی از قلم افتاده تبلت Xperia Z3 Tablet Compact است. نکته عجیب این است که نام تبلت Xperia Z2‌، که در حقیقت نسخه پایین‌تر تبلت Z3 است، در لیست وجود دارد، اما به دلایلی نامشخص نام تبلت کوچک‌اندام Z3 حذف شده. این موضوع شاید به مشکلات فنی احتمالی دستگاه مربوط شود یا شاید سونی عمدا آپدیت مارشمالو را برای آن منتشر نکرده است. به هر حال در صورتی که خبر جدیدی درباره آپدیت تبلت Xperia Z3 Compact منتشر شود، قطعا در جی‌اس‌ام شاهد آن خواهید بود.

 

آیا شما هم صاحب یکی از گجت‌هایی هستید که آپدیت می‌شوند؟ اگر آپدیت اندروید 6 را اخیرا دریافت کرده‌اید، تجربه کار با آن را با کاربران ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (27 نظر)

Mansur

۱۳۹۵/۱۲/۲
من گوشی زد دارم

Amir

۱۳۹۵/۷/۲۳
من گوشی سونی زد 2 دارم و یه بار گوشیم رو آپدیت کردم که شد 5.0.2 و حالا یه آپدیت دیگه امده برای اندروید 5.1 دانلود کردم گوشی خاموش روشن شد بعد می نویسه نصب نشود ، این می خوام بدونم برای چی نصب نشد با تشکر

فرزین

۱۳۹۵/۷/۱۱
سلام...گوشی من m2aqua هست...منم میتونم مارشمالو دانلود کنم؟باگوشیم سازگاره؟ممنون میشم جواب بدید

ribar

۱۳۹۵/۵/۲۴
با عرض سلام :
در ابتدا که خوندم نوشته بود اپديت اندرويد 6 براى سرى قديمى مدلهاى سونى خوب خوشحال شدم گفتم خلاصه چيزى رو که منتظرش بودم و پيدا کردم ولى بعدش متاسفانه متوجه شدم که گوشى من در ليست اپديت نيست . زد الترا.....!!!
با اينکه گوشى خوبيه و خوش دسته و سخت ابزارش هم زياد بد نيست و فبلتى هست که از نظر ظاهر ميشه گفت بد نيست و يه جوايى توى محصولات قديمى تر سونى يه جورايى شاخص هست ولى متاسفانه اپديتى فعلا براش نيست البته من در کل دنبال نوغا بودم زيرا فکر نکنم گوشى که سه سال از توليدش ميگذره قديمى محصوب بشه ولى ظاهرا ما شامل لطف سونى قرار نگرفتيم.....
و مساله ديگه اى هم که هست اگر بخواد با اپديت اندرويد 6 امکانات نرم افزارى گوشى از دست بره اين خيلى بد ميشه گوشى که هم استامين مد داره و هم الترا استامين مد اگر بخواد با اپديت جديد اين گزينهارو از دست بده زياد خوشايند نيست ..
ممنون از اطلاع رسانى شما عزیزان و خدانگهدار

sina

۱۳۹۵/۵/۲۴
من سونی زد 3 پلاس دارم اندرویدش 5.0.2 تو بازی خیلی داغ میکنه ایا با اندروید 6 حل خواهد شد؟
و در چه حدی