خانهاخبار
آموزش غیرفعال کردن قابلیت Always On Display در G5 و Galaxy S7

آموزش غیرفعال کردن قابلیت Always On Display در G5 و Galaxy S7

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌هایی که غیبت آن در گوشی‌های هوشمند حس می‌شد Always On Display‌ است که به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به روشن‌کردن نمایشگر تاریخ و زمان را مشاهده کند. در ادامه نحوه خاموش کردن این ویژگی را در LG G5 و Galaxy S7/S7 edge‌ آموزش خواهیم داد.
۱۳۹۵/۱/۲۷

امسال دو پرچمدار هم‌وطن، Galaxy S7 و LG G5، به قابلیتی با نام Always On Display یا به اختصار AOD مجهز شده‌اند که جای خالی آن تا حدی در پرچمداران امروزی حس می‌شد. این ویژگی بدون نیاز به روشن کردن صفحه می‌تواند اطلاعات مفیدی از جمله ساعت و تاریخ را به کاربر نشان دهد. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که علاقه‌‌ای به بستن ساعت مچی ندارند و برای اطلاع از زمان باید بارها و بارها نمایشگر گوشی را روشن کنند، باید بدانید این عمل نه تنها روند تخلیه شارژ باتری را سرعت می‌بخشد، بلکه هربار بیرون آوردن گوشی و لمس کردن آن می‌تواند بیش از پیش موجبات کثیفی نمایشگر را فراهم آورد. اما اکنون به لطف AOD دیگر لمس نمایشگر لازم نیست و اطلاعات مورد نیاز را فقط با نگاه کردن به نمایشگر می‌توان به دست آورد.

 

image

 

به هر حال از نظر ما نمایشگر همیشه روشن یکی از کاربردی‌ترین امکاناتی است که تاکنون در گوشی هوشمند مشاهده شده است، زیرا هم مصرف باتری را کاهش می‌دهد و هم از کثیف شدن بیش از حد نمایشگر جلوگیری می‌کند. در این میان قطعا کاربرانی وجود دارند که با این نظر مخالف‌اند و به هر دلیلی علاقه‌ای به AOD ندارند. خبر خوب این است که در این مطلب نحوه غیرفعال کردن آن را در دو پرچمدار LG G5 و Galaxy S7 آموزش می‌دهیم. تا پایان با جی‌اس‌ام همراه باشید.  

 

در Galaxy S7 و Galaxy S7 edge

 

image

 

۱- خوشبختانه سامسونگ اجازه غیرفعال کردن AOD را طی چند مرحله به کاربر می‌دهد. ابتدا دو انگشت خود را روی نمایشگر قرار دهید و به سمت پایین بکشید تا نوار نوتیفیکیشن با تمام امکاناتش ظاهر شود.

 

image

 

۲- همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، گزینه Always On Display در آخرین ردیف آیکون‌ها به چشم می‌خورد. البته اگر کاربر پیش از این آیکون‌ها را شخصی‌سازی کرده و تعدادی را حذف یا جابجا کرده باشد، گزینه AOD احتمالا در ردیف‌های دیگری مشاهده می‌شود.

 

image

 

۳- درنهایت با لمس این گزینه رنگ آیکون از آبی به سفید تغییر پیدا می‌کند و قابلیت نمایشگر همیشه روشن برای همیشه خاموش می‌شود! در صورتی که پس از گذشت چند روز دلتان برای این ویژگی تنگ شد، با طی کردن همین مراحل و لمس دوباره آیکون می‌توان آن را فعال کرد.

 

در LG G5

 

image

 

۱- متاسفانه فعال و غیرفعال کردن این قابلیت در LG G5 به سادگی Galaxy S7 نیست و برای این کار باید مراحل بیشتری طی کرد. همان طور که اشاره کردیم، ال‌جی آیکون AOD را در نوار نوتیفیکیشن قرار نداده است، پس برای پیدا کردن آن ابتدا وارد تنظیمات یا Settings شوید. در این صفحه، طبق آنچه در تصویر مشاهده می‌شود، گزینه Display را انتخاب کنید.

 

image

 

۲– در این بخش، که به تنظیمات نمایشگر گوشی مربوط می‌شود، گزینه Always-On Display را مشاهده خواهید کرد. این مورد را غیرفعال کنید و از شرش خلاص شوید!

 

نظر شما درباره این قابلیت چیست؟ آیا بهتر نیست کمپانی‌های سازنده به جای بالا بردن قدرت پردازنده و رزولوشن تصویر، بر امکانات نرم‌افزاری دستگاه تمرکز کنند؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مهدی

۱۳۹۵/۸/۲۹
سلام توی گوگل پلی سرچ کنید برنامه always on و نصبش کنید من رو گوشیم نصب کردم و بسیار عالی کار میکنه

dalghak

۱۳۹۵/۸/۲۸
میشه یکم بیشتر توضیح بدی من نفهمیدم باید چیکار کنم...

امیر

۱۳۹۵/۱/۲۸
این ویژگی خیلی پیش از این روی گوشی های نوکیا با سیستم عامل سیمبین وجود داشت. همیشه توی ذهنم میگفتم چرا توی اندروید نیست!
در ضمن فکر نمیگنم مشکل سوختن پیکسل صفحه نمایش آمولد با فعال کردن این قابلیت صحت داشته باشه

علی

۱۳۹۵/۱/۲۸
بزرگترین مشکل این قابل اینه که توی نمایشگر های امولد اگه یک تصویر به صورت مداوم نشون داده شه امکان سوختن پیکسل های ال سی دی وجود داره. هرکس این قابلیت رو استفاده کنه باید ریسکش رو هم قبول کنه

سجاد

۱۳۹۵/۱/۲۷
این ویزگی ممکنه با اپگرید اندروید گوشی هایه دیگه براشون فعال بشه؟ یا فقط مختص این دو تا گوشیه؟