خانهاخبار
مسیریاب جیبی: گوگل مپس، غول جستجوگر، راه را نشان می‌دهد

مسیریاب جیبی: گوگل مپس، غول جستجوگر، راه را نشان می‌دهد

داشتن یک برنامه مسیریاب خوب روی گوشی تلفن همراه یکی از ضروری‌ترین موارد هنگام مسافرت یا گشتن در شهرهای بزرگ است و خیلی به کمک ما می‌آید. در این مطلب به شما خواهیم گفت چرا گوگل مپس می‌تواند اپلیکیشن ایده‌آل شما، مخصوصا به‌عنوان کاربر ایرانی، باشد.
۱۳۹۴/۷/۲۸

با گسترش شهرها و ایجاد خیابان‌ها و مسیرهای جدید، دیگر رفتن از نقطه‌ای به نقطه دیگر به‌آسانی قبل نیست. اکثر شهرها آن‌قدر بزرگ شده‌اند و مکان‌های جدید در آنها ایجاد شده که حتی ممکن است شهروندان همان شهر نیز از آنها اطلاع نداشته باشند.
نزدیک به 40 سال است که سیستم موقعیت‌یاب جهانی یا همان GPS به مردم کمک می‌کند بتوانند موقعیت خود را روی کره زمین راحت‌تر پیدا کنند. با ورود گوشی‌های تلفن همراه و پیشرفته‌تر شدن آنها، استفاده از GPS یکی از امکانات جدایی‌ناپذیر این دستگاه‌ها شد و این فرصت را برای کاربران به وجود آورد تا به‌راحتی مسیر و موقعیت خود را روی نقشه تلفن همراه پیدا کنند.
اپلیکیشن و سرویس گوگل مپس یکی از بهترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی در سیستم عامل اندروید و البته iOS است که بیش از 10 سال است به کاربران در زمینه موقعیت و مسیریابی کمک می‌کند. در این مطلب قصد داریم ببینیم امکانات و ویژگی‌های Google Maps تا چه اندازه برای استفاده در ایران به درد می‌خورند و این اپلیکیشن چه برتری‌هایی نسبت به اپلیکیشن‌های رقیب(ویندوز مپز و اپل مپز) دارد.

پوشش شهرهای ایران

image

 

اصلی‌ترین امکانی که کاربران ایرانی از اپلیکیشن نقشه و موقعیت‌یابی انتظار دارند پوشش شهرها و مسیرهای کشور ایران است؛ امکانی که فقط به شهرهای بزرگ محدود نباشد و از نقشه شهرستان‌های کوچک نیز به‌خوبی پشتیبانی کند.
اپلیکیشن گوگل مپس از این نظر بسیار خوب عمل می‌کند و شما می‌توانید نقشه اکثر شهرها و شهرستان‌های ایران را با جزیئات محلی مشاهده کنید. از آنجا که نام موقعیت‌ها روی نقشه، علاوه بر انگلیسی، به زبان فارسی هم نوشته شده، جستجو و پیدا کردن جاهای مختلف برای شما بسیار آسان است.
یکی از امکانات خوب گوگل مپس این است که به کاربران اجازه می‌دهد در توسعه و تکمیل نقشه محل زندگی خود شریک باشند. به همین دلیل است که اطلاعات محلی را در گوگل مپس کامل‌تر و دقیق‌تر از سایر اپلیکیشن‌ها خواهید یافت.

مسیریابی

image

 

از آنجا که مسیر‌ها و موقعیت‌ها با دقت خوبی در گوگل مپس به ثبت رسیده‌اند، مسیریابی و تعیین جهت در آن به‌راحتی صورت می‌گیرد. ویژگی‌ای که گوگل مپس را در این مورد برتر از سایرین می‌کند پیشنهاد چند مسیر مختلف به کاربر است تا بتوانید بهترین مسیر را برای رفتن از نقطه‌ای به نقطه‌ دیگر انتخاب کنید. پیشنهاد این مسیرها ممکن است براساس وسیله نقلیه شخصی، اتوبوس یا حالت پیاده باشد که متاسفانه حالت حمل‌ونقل عمومی در ایران فعال نیست.
با توجه اینکه استفاده از گوگل مپس برای مسیریابی هنگام رانندگی ممکن است خطرناک باشد، این اپلکیشین قادر است برای یافتن مسیر درست و حرکت در آن شما را به صورت صوتی راهنمایی کند.

قابلیت ذخیره نقشه

image

 

گوگل مپس برای نمایش نقشه موقعیت‌های موردنظر نیاز به اتصال به اینترنت دارد تا همیشه جدیدترین نقشه تاییدشده را در اختیارتان قرار دهد؛ اما از طرفی برای صرفه‌جویی در مصرف اینترنت کاربران و پایین آوردن هزینه آنها، امکانی در اختیار شما می‌گذارد که بتوانید نقشه‌های موردنیاز را از پیش روی گوشی‌تان ذخیره و به‌صورت آفلاین استفاده کنید.
با اینکه ویژگی ذخیره نقشه تا همین چند هفته پیش برای ایران فعال بود، به نظر می‌رسد متاسفانه گوگل این امکان را به‌تازگی برای کشور ایران بسته است و فعلا امکان دانلود نقشه غیرفعال شده.

سایر امکانات

image

 

در گوگل مپس، علاوه بر نمایش نقشه، امکان دیدن تصاویر ماهواره‌ای آن هم با جزئیات بالا وجود دارد. همچنین در بعضی کشورها مسیر حمل‌ونقل عمومی، عبور دوچرخه، قطار و حتی وضعیت ترافیک مسیرها و تصادفات به شما اطلاع داده می‌شود.
از دیگر امکانات اپلیکیشن گوگل مپس می‌‌شود به پیدا کردن اطلاعات مربوط به مکان‌های مختلف مثل رستوران‌ها، پارک‌ها، موزه‌ها و... اشاره کرد که با لمس کردن نام هر یک از آنها روی نقشه شماره تلفن، آدرس وبسایت، ساعت کار و همچنین تصاویر و نظرهای سایر کاربران در دسترس شما قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی

بی شک گوگل مپس یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موقعیت‌یابی و نقشه است که می‌توانید روی گوشی‌تان داشته باشید. این اپلیکیشن با پشتیبانی خوبی که از شهرهای ایران می‌کند می‌تواند راهنمای خوبی برای سفرها و پیدا کردن مسیر درست باشد. اگرچه ممکن است بعضی ویژگی‌های برنامه در کشور ما به‌درستی کار نکند، خللی در وظیفه اصلی این برنامه به وجود نمی‌آید و می‌توانید با اطمینان به این راهنمای هوشمند تکیه کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

حاجی حسنی

۱۳۹۴/۸/۹
نرم افزار واقعا عالیه، فقط حیف که نقشه خونش کار نمیکنی.
نقشه هاش کاملا دقیقه

حاجی حسنی

۱۳۹۴/۸/۹
نرم افزار واقعا عالیه، فقط حیف که نقشه خونش کار نمیکنی.
نقشه هاش کاملا دقیقه

masoud

۱۳۹۴/۸/۷
slm lotfan ye navighation moarefi konid k niyaz b internet nadashte bashee vaaa kaameeel bashe nesbataaan >>>>>!! mamnonmishaam age komaak konid

rahman

۱۳۹۴/۸/۱
تا وقتی نسخه کاملا آفلاین این برنامه نیاد . سایجیک از این بهتره