خانهاخبار
مسیریاب جیبی: نقشه ویندوز فون، راهبری ساده و سریع

مسیریاب جیبی: نقشه ویندوز فون، راهبری ساده و سریع

تجربه پیدا کردن موقعیت‌ها و مسیر از روی اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی‌های ویندوز فون چگونه است؟
۱۳۹۴/۷/۲۶

اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی هر روز بیش‌ازپیش جای خود را در گوشی‌های کاربران باز می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها نه‌تنها جستجوی هر مکان را برای کاربران سریع‌تر می‌کنند، بلکه با امکاناتی از جمله مسیریابی، راهنمایی صوتی و... تمام کارها را برای کاربران آسان می‌کنند.

با این اپلیکیشن‌ها به‌راحتی می‌توانید موقعیت خود را مشخص کنید و با پیدا کردن مسیر، به هر مکانی بروید که دوست دارید. یا اینکه پیش از حرکت مسیرتان را چک کنید و بهترین راه را برای خودتان انتخاب کنید.

در این نوشته می‌خواهیم سراغ اپلیکیشن نقشه ویندوز فون برویم و با هم ویژگی‌های آن را مرور کنیم. با ما همراه باشید.

 

پشتیبانی از شهرهای ایران و نمایش فارسی موقعیت‌ها

شاید مهم‌ترین عامل در استفاده از اپلیکیشن نقشه نمایش موقعیت‌ها به زبان فارسی و همچنین داشتن نقشه شهرهای ایران باشد. همان‌طور که در نقشه‌های کاغذی ما دنبال اسم فارسی خیابان‌ها و مکان‌های مختلفیم، در اپلیکیشن‌ها هم جستجوی فارسی بسیار آسان‌تر است.

 

image

 

یکی از مشکلات اپلیکیشن نقشه ویندوز فون عدم پشتیبانی مناسب از نام فارسی اماکن و خیابان‌های شهرهای ایران است. خیلی ساده بگوییم: به جستجوی فارسی موقعیت‌ها روی اپلیکیشن نقشه ویندوز فون امیدی نداشته باشید! تنها راه پیش روی شما برای جستجوی مکان‌ها جستجوی اسامی در قالب انگلیسی است. البته باز هم به جستجوی صحیح همیشه امیدوار نباشید! درواقع گاهی جستجوی نام به صورت انگلیسی هم نتیجه نادرست به دنبال دارد یا اینکه نام مکان پیدا نمی‌شود، که اغلب به‌دلیل عدم اطلاع از املای انگلیسی به‌کاررفته در اپلیکیشن است.

 

مسیریابی

دیگر زمان اینکه روی نقشه‌های کاغذی دنبال مسیر بگردید گذشته است. هرچند نقشه مایکروسافت به‌خوبی از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، اگر نام انگلیسی اماکن مختلف را بدانید، مسیر را به‌درستی به شما پیشنهاد می‌دهد. با توضیحاتی که در بخش قبل دادیم، حتما می‌دانید که اگر نام انگلیسی مکان موردنظر را به‌درستی نمی‌دانید، نباید انتظار پیدا کردن مسیر را از اپلیکیشن داشته باشید.

 

image

 

اپلیکیشن نقشه ویندوز فون به‌جای نشان دادن چند مسیر به کاربر تنها یک مسیر و درواقع بهترین مسیر را پیشنهاد می‌کند، مراحل مسیر را به شما نشان می‌دهد و از راهنمایی صوتی نیز پشتیبانی می‌کند. اما نکته قابل ذکر در مورد اپلیکیشن نقشه ویندوز فون راهنمایی صوتی با کمک اپلیکیشن Here است. درواقع برای راهنمایی صوتی از اپلیکیشن Here Drive استفاده می‌شود و به همین دلیل این قابلیت تنها روی گوشی‌هایی فعال است که اپلیکیشن Here را نیز دارند. روی ویندوز 10 این قابلیت در اپلیکیشن نقشه ویندوز موبایل دیده نمی‌شود.

این اپلیکیشن مسیر مشخص‌شده را در سه حالت خودرو شخصی، ترانزیت و پیاده‌روی به شما نشان می‌دهد و زمانی تخمینی برای هر کدام نیز مشخص می‌کند؛ هرچند حالت ترانزیت برای کشور ما فعال نیست و نتیجه‌ای در بر ندارد.

 

قابلیت ذخیره نقشه

نقشه ویندوز فون، مثل بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌ها، قابلیت ذخیره نقشه را در خود جای داده است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید نقشه کشور موردنظرتان را دانلود کنید تا دیگر هر بار موقع مراجعه نیازی به دانلود نقشه نباشد.

 

حالت ماهواره و ترانزیت

در نقشه ویندوز فون می‌توانید حالت نقشه را به حالت ماهواره‌ای تغییر دهید، اما حالت ترانزیت به‌طور عادی برایتان نمایش داده نمی‌شود و حمل‌ونقل عمومی تنها هنگامی برای شما فعال می‌شود که مسیری را انتخاب می‌کنید. البته، همان‌طور که اشاره کردیم، حالت ترانزیت برای کشور ما در دسترس نیست.

 

image

 

سایر امکانات

یکی از امکانات جالب در نقشه مایکروسافت نمایش شبکه‌های وای‌فای نزدیک کاربر بر روی نقشه است. از این طریق کاربر می‌تواند بفهمد چه شبکه‌های وای‌فای و در کدام مکان‌ها در دسترس‌اند.

 

جمع‌بندی

اگر بخواهیم خیلی ساده و خلاصه در مورد اپلیکیشن Maps ویندوز فون صحبت کنیم، باید بگوییم این اپلیکیشن از قابلیت مسیریابی، که یکی از پرکاربردترین قابلیت‌های اپلیکیشن‌های نقشه است، به‌خوبی پشتیبانی می‌کند، اما عدم نمایش موقعیت‌ها به زبان فارسی کار با این اپلیکیشن را برای کاربرانی که در ایران زندگی می‌کنند دشوار کرده است. با وجود این نمی‌توان انکار کرد که به‌عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض گوشی‌های ویندوزی اگر سراغ نام انگلیسی موقعیت‌ها بروید، با مشکلی مواجه نمی‌شوید. ناگفته نماند که سرعت تشخیص موقعیت در اپلیکیشن نقشه ویندوز بسیار بالاست و در مقایسه با حریف قدر خود، گوگل مپس، از سرعت بیشتری در آپدیت موقعیت کاربر برخوردار است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

علی

۱۳۹۴/۸/۱۷
کی میگه مسیریاب پشتیبانی نمیشه؟؟ من چند سال پیش هم با garmin و هم با nokia map مسیریابی میکردم. مشکل اینه که برنامه here هنوز برای ایران مسیریاب ارائه نکرده که به زودی ارائه میشه.

حامد

۱۳۹۴/۸/۱۰
متاسفانه در ایران مسیریاب پشتیبانی نمی شه ، چطور شما این مقاله رو گذاشتین بدون اطلاع از این مطلب ؟!
NO NAVIGATION

123

۱۳۹۴/۸/۱
مسیر یابی واوردن موقعیت شخص عالیه فوری موقعیت پیدامیکنه.
ولی توگوگل مپز این کار کنده من باگوشیهای مختلف امتحان کردم hereمپ عالیه وکامل افلاین برعکس گوگلی مپز
گوگلی مپز از نظر داشتن نقشه ی تموم شهرها کامل تره

داود

۱۳۹۴/۷/۲۸
بهترین نقشه ها تو ایران سایجیک هست من همه را امتحان کردم ولی هیچکدام مثل سایجیک کاربردی نیستند.

رضا

۱۳۹۴/۷/۲۶
تو ویندوز، اپ هیر مپ و هیر درایو فوق العادس. حتی تو اندروید هم وا3 ما ایرانیا نقشه های هیر کاربردی تر از گوگل مپه.
ذخیره آفلاین نقشه ها، راهنمای صوتی فارسی، جستجوی فارسی، نقشه های دقیق شهرهای ایران، و ارائه بهترین مسیر از ویژگی های نقشه های هیر هست.
کلا تو ایران اول نقشه های هیر نوکیا بعد نقشه های گوگل مپس بعد نقشه های بینگ مایکروسافت و در انتها با اختلاف زیاد نقشه های اپل کاربردیه.