خانهاخبار
راهنمای ویندوز فون: چطور اینترنت گوشی خود را به اشتراک بگذاریم؟

راهنمای ویندوز فون: چطور اینترنت گوشی خود را به اشتراک بگذاریم؟

طبق روال هر هفته، امروز هم راهنمای آموزشی دیگری در ویندوز فون برای شما در نظر گرفته‌ایم و قصد داریم به شما آموزش دهیم چطور از اینترنت گوشی ویندوز فونی خود روی سایر دیوایس ها استفاده کنید.
۱۳۹۴/۶/۲۱

آیا تاکنون پیش آمده که دسترسی به اینترنت نداشته باشید یا مودم جیبی‌تان همراهتان نباشد و درنتیجه نتوانسته باشید با لپتاپ خود از اینترنت استفاده کنید؟ حتی گاهی اینترنت ADSL یا وایمکس شما قطع می‌شود و تنها گزینه پیش رویتان اینترنت موبایل است. حتما می‌دانید که انجام دادن کارهای ضروری کامپیوتری روی نمایشگر کوچک موبایل چقدر دشوار است. امروز می‌خواهیم راهی پیش روی شما بگذاریم تا از اینترنت موبایل روی لپتاپ خود (یا هر دیوایس مجهز به وای‌فای) استفاده کنید و مجبور نباشید دست به دامن صفحه کوچک و نهایتا 5-6 اینچی گوشی هوشمند خود شوید.

در همه سیستم عامل‌های موبایل (اندروید، iOS و ویندوز فون) امکان اشتراک‌گذاری اینترنت روی سایر دیوایس‌ها در نظر گرفته شده است، اما این قابلیت در ویندوز فون محدودیت‌هایی دارد. در اندروید و iOS شما می‌توانید اینترنت گوشی‌تان را هم از طریق کابل و هم از طریق وای‌فای به اشتراک بگذارید، اما در ویندوز فون اینترنت گوشی را تنها می‌توانید از طریق وای‌فای یا بلوتوث به اشتراک بگذارید و گزینه اتصال کابلی در اختیارتان نیست.

 

image

 

همچون بسیاری از کارهای دیگر در ویندوز فون، اشتراک‌گذاری اینترنت هم بسیار ساده است و تنها کافی است به منوی تنظیمات بروید، وارد قسمت Internet Sharing شوید و آن را فعال کنید؛ به همین سادگی!

 

image

 

پس از اتصال، می‌توانید تعداد دیوایس‌های متصل به گوشی‌تان را نیز مشاهده کنید و بدین ترتیب اگر دیوایس ناآشنایی با گوشی شما متصل شده است، اشتراک‌گذاری را متوقف کنید و رمز را تغییر دهید.

 

image

 

در اینجا همچنین می‌توانید انتخاب کنید که اینترنت را روی وای‌فای به اشتراک بگذارید یا بلوتوث. همچنین بهتر است پیش از اشتراک‌گذاری اینترنت، برای امنیت بیشتر، رمز پیش‌فرض اتصال به اینترنت را، که سیستم عامل برایتان تعیین می‌کند، تغییر دهید. برای این کار کافی است بخش ویرایش را از پایین صفحه انتخاب کنید تا بتوانید هم نام شبکه و هم رمز عبور آن را تغییر دهید.

خوب است بدانید برای اشتراک اینترنت گوشی باید دیتای گوشی‌تان فعال باشد و نمی‌توانید اینترنت وای‌فای را که روی گوشی دریافت می‌کنید مجددا به اشتراک بگذارید؛ درواقع فقط می‌توانید دیتای گوشی را به اشتراک بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

آسیه

۱۳۹۷/۷/۲۲
عزیزم ممنون از راهنمایی من الان از ویندوز 10 استفاده میکنم تا همین چند وقت پیش با گوشی سامسونگ j5 در قسمت setting و گزینه usb threding با کابل به نت وصل میشدم با کامپیوتر رومیزی الان مدتی از لومیا 625 استفاده میکنم و این راهنمایی شما رو پیش بردم موفق نشدم به نظرتون مشکل کجاست؟ با تشکر

ممممی

۱۳۹۷/۲/۱۷
میتونی؟