خانهاخبار
CES 2015: مانیتورهای 4K و 5K اچ پی به زودی راهی بازار می شوند

CES 2015: مانیتورهای 4K و 5K اچ پی به زودی راهی بازار می شوند

– جی اس ام: نمایشگرهایی با رزولوشن بالا کم کم در حال تبدیل شدن به یک وسیله معمولی هستند که در هر مکانی یافت می‌شوند. حالا HP در نمایشگاه CES 2015 از نمایشگرهایی رونمایی خواهد کرد که امکانات ویژه‌ای دارد. این شرکت مانیتورهای 4K و 5K و یک مدل مانیتور با صفحه عریض و خمیده را معرفی می‌کند که البته وضوح تصویر آن 4K نخواهد بود.
۱۳۹۳/۱۰/۱۵
– جی اس ام: نمایشگرهایی با رزولوشن بالا کم کم در حال تبدیل شدن به یک وسیله معمولی هستند که در هر مکانی یافت می‌شوند. حالا HP در نمایشگاه CES 2015 از نمایشگرهایی رونمایی خواهد کرد که امکانات ویژه‌ای دارد. این شرکت مانیتورهای 4K و 5K و یک مدل مانیتور با صفحه عریض و خمیده را معرفی می‌کند که البته وضوح تصویر آن 4K نخواهد بود. این مانیتورها با قیمتی کمتر از 1000 دلار در بازار عرضه خواهند شد. 
 
image
 
دو مدل مانیتور Z24s و Z27s مانیتورهای 4K این شرکت هستند. این مدل‌ها به ترتیب 23.8 و 27 اینچ هستند که از نسبت تصویر 16:9 برخوردار هستند. مدل کوچکتر تراکم پیکسلی 185 پیکسل در هر اینچ و مدل بزرگتر تراکمی معادل با 163 پیکسل در هر اینچ دارد. به عنوان مثال برای مقایسه مانیتور مک بوک‌های 15 اینچی رتینای اپل تراکم پیکسلی 220 پیکسل در هر اینچ را دارند. روی هر دو مدل چهار درگاه USB3 به همراه درگاه‌های HDMI، Mini Display Port و ورودی‌های دیگر تعبیه شده‌اند. مدل Z24S از ماه آوریل با قیمت 549 دلار و مدل Z27s از اواخر ماه جاری یعنی ژانویه با قیمت 749 دلار به بازار می‌آیند. 
 
image
 
در تصویری که از مانیتور 5K اچ پی منتشر شده ظاهرا اچ پی قصد دارد نشان دهد از این فضای بسیار زیاد در نمایشگر چه استفاده‌ای می‌توان کرد. همانطور که مشخص است فضایی که در این مانیتور در اختیار کاربر قرار می‌گیرد به اندازه‌ایست که در هیچ مانیتور دیگری نمی‌توان مانند آن را یافت. مانیتور Z27q یک نمایشگر 27 اینچ است که نسبت تصویر 16:9 دارد و در هر اینچ خود 218 پیکسل را جای داده است. همانند مدل‌های 4K این مانیتور نیز چهار درگاه USB3 دارد اما اچ پی اطلاعاتی از درگاه‌های ورودی تصویر آن منتشر نکرده است. این مانیتور از ماه مارس سال جاری با قیمت 1299 دلار به بازار عرضه می‌شود. 
 
image
 
نمایشگرهای خمیده برای اچ پی چیز جدیدی بشمار نمی‌روند اما اچ پی در میان تولیدات خود برای اولین بار است که از یک مانیتور خمیده با نام Envy 34c رونمایی می‌کند. این نمایشگر 34 اینچی رزولوشن 3440 در 1440 پیکسل دارد و نسبت تصویر آن 21:9 است. اچ پی اعلام کرده هدف از تولید این نمایشگر، نمایش تصویر با حداقل بازتاب نور است و همچنین این مانیتور نمایش تصاویر را در زاویه‌های عرض بسیار آسان می‌کند. این مانیتور در طرفین خود یک اسپیکر یا بلند گو نیز در اختیار دارد. مانیتور خمیده اچ پی از ماه آوریل سال جاری با قیمت 999 دلار وارد بازار خواهد شد. اچ پی همچنین آمادگی دارد مدل کوچکتری از مانیتور خمیده خود را در اندازه 27 اینچ با قیمت 399 دلار به فروش برساند. 
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۱۶
عالیه ولی خیلی گرون. بعضی ها برای تلویزیون هم اینقدر پول نمیدن

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۱۵
یه سوال شما که میدونی و هی میایی میگی تقلید از اپله بقالی سر کوچه ما دکورشو عوض کرده به نظرت تقلید از اپله دیگه شورشو در اوردین اگه شرکتای دیگه هم صفحه 4k 5k نزنن که دیگه نمیشه دنیای رقابت هیج هیجانی نداره که

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۱۵
هیچی اپل 5k زد اینا هم رو هوا تقلید کردن