خانهاخبار
کدام یک برای شما مناسب تر است ؟ آیپد ایر ۲ یا آیپد ایر؛ آیپد مینی ۲ یا آیپد مینی ۳

کدام یک برای شما مناسب تر است ؟ آیپد ایر ۲ یا آیپد ایر؛ آیپد مینی ۲ یا آیپد مینی ۳

– جی اس ام: اپل پنجشنبه گذشته از آیپدهای جدید خود رونمایی کرد. درست مثل هر سال، اپل همچنان به فروش مدل های قبلی آیپد در قیمت کمتر ادامه خواهد داد. اگر قصد دارید یکی از تبلت های اپل را تهیه کنید این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا از بین آیپد ایر و آیپد ایر ۲ و همچنین آیپد مینی ۲ و آیپد مینی ۳ یکی را انتخاب کنید.
۱۳۹۳/۷/۲۶
– جی اس ام: اپل پنجشنبه گذشته از آیپدهای جدید خود رونمایی کرد. درست مثل هر سال، اپل همچنان به فروش مدل های قبلی آیپد در قیمت کمتر ادامه خواهد داد. اگر قصد دارید یکی از تبلت های اپل را تهیه کنید این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا از بین آیپد ایر و آیپد ایر ۲ و همچنین آیپد مینی ۲ و آیپد مینی ۳ یکی را انتخاب کنید.
 
image
 
کدام سایز مناسب شماست ؟
اولین چیزی که هنگام خرید آیپد باید به آن توجه کنید سایز آن است. اینکه آیا صفحه بزرگتر یعنی 9.7 اینچی مناسب است یا صفحه کوچکتر یعنی 7.9 اینچی نیز کفایت می کند ؟ مسلما صفحه نمایش بزرگتر برای مطالعه، وبگردی و تماشای فیلم مناسب تر است. همچنین روی آن می توان تجربه بهتری از طراحی، نوشتن و ویرایش فایل های رسانه ای، داشت. اما از طرفی با توجه به سایز آن، دستگاهی است که بهتر است بیشتر در خانه یا محل کار مورد استفاده قرار گیرد. در غیر اینصورت اگر قصد دارید آن را همه جا با خود همراه داشته باشید باید به فکر تهیه یک کیف مناسب برای حمل و نقل آن نیز باشید. 
با این حال تمام این کارها را با صفحه نمایش کوچکتر آیپد مینی نیز می توانید انجام دهید اما به یاد داشته باشید تجربه تماشای فیلم یا وبگردی با آیپد مینی به اندازه آیپد ایر لذت بخش نیست. بدون شک آیپد مینی بیشتر برای آن دسته از کاربرانی مناسب تر است که لازم دارند همیشه تبلت خود را همراه داشته باشند. به نوعی قابلیت پرتابل بودن بیشتر دستگاه، در اولویت بالاتری نسبت به یک وبگردی لذت بخش دارد.
پس قبل از انتخاب آیپد مینی یا آیپد 9.7 اینچی تصمیم بگیرید که چه استفاده ای از آن می کنید. اینکه آیا از تبلت خود بیشتر در خانه و محل کار استفاده می کنید یا کاربری هستید که زیاد سفر می کنید و دوست دارید تبلت خود را همه جا همراه داشته باشید. زمانی که در مورد سایز صفحه نمایش مطمئن شدید حالا نوبت به انتخاب مدل دستگاه یعنی آیپد ایر، آیپد ایر ۲، آیپد مینی ۲ و آیپد مینی ۳ می رسد.
 
image
 
آیپد ایر یا آیپد ایر ۲ ؟
اگر آیپد 9.7 اینچی را انتخاب کردید این دو گزینه پیش روی شماست. مدل جدید یعنی آیپد ایر ۲ یا مدل قدیمی یعنی آیپد ایر. آیپد ایر نسبت به نسل های قبل تر نازک تر شده بود اما اپل باز هم آن را در مدل جدیدتر یعنی آیپد ایر ۲  ۱۸ درصد نازک تر کرد و قطر آن را به 6.1 میلیمتر رساند. در مقایسه با دوربین ۵ مگاپیکسلی آیپد ایر، مدل جدید با یک دوربین ۸ مگاپیکسلی عرضه شده که مجهز به فیلم برداری صحنه آهسته یا اسلوموشن نیز هست. قابلیت جدید دیگر، اضافه شدن سنسور تا چ آی دی به آیپد ایر ۲ است. با این قابلیت می توان بدون نیاز به وارد کردن کلمه عبور قفل تبلت را باز کرد و از Apple Pay به صورت آنلاین استفاده کرد. همچنین آیپد ایر ۲ به صفحه نمایش ضد انعکاس نور مجهز شده که باعث می شود در زیر نور آفتاب کیفیت و خوانایی بهتری داشته باشد. پردازنده A8X در آیپد ایر ۲ از نظر قدرت پردازش ۴۰ درصد عملکرد بهتر و از نظر قدرت پردازش گرافیکی 2.5 برابر بهتر از پردازنده آیپد ایر یعنی A7 عمل می کند. 
قیمت آیپد ایر ۲ در مدل وای فای از ۴۹۹ دلار برای مدل ۱۶ گیگابایتی شروع می شود که در مدل ۶۴ گیگابایتی قیمت آن ۵۹۹ و در مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۶۹۹ دلار است. اما آیپد ایر که دیگر مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن تولید نخواهد شد ۳۹۹ دلار برای مدل ۱۶ گیگ و ۴۴۹ دلار برای مدل ۳۲ گیگ قیمت دارد و یک اختلاف قیمت ۱۰۰ دلاری بین این مدل و مدل جدیدتر را نشان می دهد. اگر واقع بین باشیم پرداختن ۱۰۰ دلار بیشتر در ازای پردازنده بهتر، دوربین قوی تر، تاچ آی دی و طراحی بهتر، رقم زیادی نیست. اما از طرفی ممکن است تبلتی با مشخصات آیپد ایر کاملا پاسخگوی نیاز شما باشد و باعث یک صرفه جویی ۱۰۰ دلاری برای شما شود. آیپد ایر همچنان یک دستگاه فوق العاده است. اپلیکیشن ها را خیلی راحت و روان اجرا می کند و تا مدت ها از نظر نرم افزاری و سیستم عامل از طرف اپل پشتیبانی خواهد شد. 
 
image
 
آیپد مینی ۲ یا آیپد مینی ۳ ؟
آپدیت آیپد مینی از نسخه ۲ به ۳ را شاید بتوان ناامید کننده ترین آپدیت آیپد از ابتدای عرضه آن تا بحال دانست. تنها تغییراتی که در آیپد مینی ۳ اتفاق افتاد اضافه شدن رنگ طلایی و سنسور تاچ آی دی بود. از نظر طراحی، دوربین، صفحه نمایش، پردازنده و هر چیزی که فکرش را بکنید هیچ تفاوتی بین این دو نسخه وجود ندارد. اما این دو نسخه هم مانند آیپد ایر اختلاف قیمت ۱۰۰ دلاری را دارند. قیمت آیپد مینی ۳ از ۳۹۹ دلار و آیپد مینی ۲ از ۲۹۹ دلار شروع می شود. در نتیجه اگر قصد دارید آیپد مینی تهیه کنید بدون شک نسخه دوم آن به صرفه تر از نسخه سوم و جدید آن است. مگر اینکه واقعا شما نیاز ضروری به سنسور تاچ آی دی یا رنگ طلایی آن داشته باشید که در این صورت باید آیپد مینی ۳ را انتخاب کنید. 
به نظر می رسد اپل از اینکه هر دو مدل آیپد ایر و آیپد مینی ۲ را با مشخصات یکسان و تنها با تفاوت سایز صفحه نمایش عرضه کرد پشیمان شده است. شاید فروش کمتر از انتظار آیپد ایر باعث این شده باشد تا اپل بین دو تبلت 9.7 و 7.9 اینچی خود از نظر قدرت سخت افزاری تفاوت قائل شود. 
 
image
 
مدل اولیه آیپد مینی (بدون صفحه نمایش رتینا) که دو سال پیش معرفی شد نیز همچنان در فروشگاه های اپل به فروش می رسد. قیمت مدل اولیه آیپد مینی از ۲۴۹ دلار شروع می شود. البته اختلاف ۵۰ دلاری آن با آیپد مینی ۲ آنقدرها صرفه اقتصادی ایجاد نمی کند که باعث شود قید مدل رتینا با پردازنده A7 را بزنید و یک دستگاه ضعیف تر را انتخاب کنید. 
حال با همه این اوصاف، بزرگتر، کوچکتر، قدیمی تر یا جدیدتر ؟ شما کدام مدل آیپد را انتخاب می کنید ؟
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (34 نظر)

مجيد

۱۳۹۶/۵/۲۳
من ايپد ميني ٤ خريدم يه مشكلي دارم اونم اينكه يه قاب مگنت روش انداختم ايپدم با اون مگنته وقتي ميبندمش بايد خاموش شه ولي نميشه گزينه lock/unlock هم روشنه

امير

۱۳۹۶/۲/۲۲
من ايپد ميني ٢ دارم باهاش كلي مشكل دارم مثلا زير صفحه نمايشگر گرد و خاك شديد رفته ايپدم ورژن قديمي (اي او اس ٩٠٣٠٥)ديگه بالاتر نميره از نظر وزني هم(٣٠٠ گرم) دو برابر وزنيه كه بايد باشه و كيفيت نمايشگر هم نصف چيزيه كه بايد باشه در كل رو موخمه

Ar52

۱۳۹۵/۶/۳
ببخشيد شما چند نفري كه ميگي خوشمان نمياد
خانوادگي خوشتون نمياد

Ar52

۱۳۹۵/۶/۳
من خودم ايپد دارم و قبلش لنوو بعد خريد ايپد ميني سه با خودم گفتم كه من چطوري بدون اپل زنده بودم (دوستم هم همينو ميگه)
اگه اپل بخري دنيات عوض ميشه

ابوخلف

۱۳۹۴/۱۲/۱۸
من هم عیر دارم خیلی بزرگه!!!