خانهاخبار
مایکروسافت رسما خرید بازی Minecraft با قیمت 2.5 میلیارد دلار را تایید کرد

مایکروسافت رسما خرید بازی Minecraft با قیمت 2.5 میلیارد دلار را تایید کرد

جی اس ام: مایکروسافت ساعاتی پیش رسما خبر خرید بازی محبوب Minecraft و استودیو سازنده آن، Mojang را تایید کرد. مبلغ این خرید 2.5 میلیارد دلار است. مایکروسافت در رابطه با این خرید بیان کرده: "برنامه‎ی ما توسعه این بازی برای تمامی پلتفرم هایی است که این بازی برای آنها دردسترس است همچون PC، iOS، Android، Xbox و PlayStation"
۱۳۹۳/۶/۲۴

جی اس ام: مایکروسافت ساعاتی پیش رسما خبر خرید بازی محبوب Minecraft و استودیو سازنده آن، Mojang را تأیید کرد. مبلغ این خرید 2.5 میلیارد دلار است. مایکروسافت در رابطه با این خرید بیان کرده: "برنامه‎ی ما توسعه این بازی برای تمامی پلتفرم هایی است که این بازی برای آنها دردسترس است همچون PC، iOS، Android، Xbox و PlayStation"

اگرچه مایکروسافت اقدام به خرید کل شرکت کرده ‎است اما برخی از افراد اصلی شرکت Mojang به مایکروسافت نخواهند پیوست. شرکت Mojang در رابطه با همین زمینه یک بیانیه ارائه داده‎است: "Notch، Carl و Jakob از این شرکت جداخواهند شد و ما هنوز نمی‎دانیم که چه برنامه‎ای برای آینده خود دارند. این کار آنها ارتباطی با Minecraft ندارد" (Carl Manneh تا امروز مدیرعامل شرکت بازی سازی Mojang بود و Jakob Porser موسس این شرکت و Notch هم سازنده بازی Minecraft بود).
 
image
 
دلایل زیادی برای خرید این بازی توسط مایکروسافت وجود دارد؛ برخی تحلیلگران بر این باورند که این خرید می‎تواند برای سیستم عامل ویندوزفون مفید باشد. Minecraft یک بازی محبوب در بین کاربران iOS و Android است اما این بازی هنوز برای سیستم عامل ویندوزفون ساخته نشده‎ است. حال با نهایی شدن این قرارداد سخت است بگوییم این بازی در آینده برای ویندوزفون عرضه نخواهد شد. علاوه‎ براین مایکروسافت ممکن است برخی امکانات اضافی برای نسخه ویندوزفون درنظر بگیرد تا بتواند کاربران iOS و Android را به دام بکشد.
همچنین مایکروسافت با خرید Minecraft خواهد توانست در آینده توسعه دهندگان توانای نرم‎افزار را به سمت ویندوزفون جذب کند تا از این طریق بتواند سر و سامانی به مارکت برنامه‎‎های وینفون بدهد.
 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۵
مایکروسافت دنیا رو خرید

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۵
وای امکانات اضافش فکر می کنین چی باشه خدا کنه همون امکاناترو برای اندروید و ios بزاره

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۴
انصافا مایکروسافت اصولی داره ویندوزفونو رشد میده آینده این سیستم عامل روشنه البته الانم روشنه ولی در آینده شعله ورتر خواهد شد

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۴
یعنی برای ویندوزفون ارائه میشه؟؟؟

مهمان

۱۳۹۳/۶/۲۴
2.5 میلیارد دلار هست بس سواد .