چگونه اپلیکیشن خریداری شده در آیتونز استور را پس دهیم ؟
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی به اشتباه اپلیکیشنی را از آیتونز خریداری کرده و بعدا متوجه آن شدید و تمایلی به داشتن آن نداشتید. در اینجا شما میتوانید اپلیکیشن خریداری شده را پس داده و تمامی پول پرداختی خود چه از گیفت کارت و چه از کارت اعتباری دریافت کنید. اما چگونه؟
۰۷ فروردین ۱۳۹۳
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی به اشتباه اپلیکیشنی را از آیتونز خریداری کرده و بعدا متوجه آن شدید و تمایلی به داشتن آن نداشتید. در اینجا شما میتوانید اپلیکیشن خریداری شده را پس داده و تمامی پول پرداختی خود چه از گیفت کارت و چه از کارت اعتباری دریافت کنید. اما چگونه؟

پس دادن اپلیکیشن در آیتونز میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. خرید درون اپلیکیشنی اشتباه، خرید اشتباه توسط فرزندتان، راضی نبودن از یک اپلیکیشن و نداشتن کارایی لازم و ... خوشبختانه پشتیبانی اپل و آیتونز بسیار در این زمینه منطقی عمل میکند و برای شما بخشی را جهت پس دادن اپلیکیشنی که از آن رضایت ندارید قرار داده است. اما برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید.
-
آیتونز را بر روی ویندوز یا مک خود اجرا کنید
-
بر روی دکمه iTunes Store در بالا سمت راست آیتونز کلیک کنید.
-
حال در بالا سمت چپ بر روی ایمیل خود که در واقع اپل آیدی شماست کلیک کنید. اگر واژه Sign in را میبینید در ابتدا به اپل آیدی خود وارد شده و سپس روی آن کلیک کرده و سپس روی Account کلیک کنید و وارد آن شوید.
-
در بخش Purchase History بر روی See All کلیک کنید تا همه خریدها و پرداختهای پیشین شما نمایش داده شود.
-
در اینجا لیست اپلیکیشنهایی که پیش از این خریدهاید را مشاهده خواهید کرد.
-
حالا بر روی Report a Problem کلیک کنید.
-
بعد از کلیک کردن بر روی Report a Problem این گزینه به صورت مجزا در کنار اپلیکیشنهایی که خریداری کردهاید نمایان خواهد شد. بر روی Report a Problem کنار اپلیکیشنی که مایل به پس دادن آن هستید کلیک کنید.
-
حالا شما به نسخه وب پشتیبانی آیتونز هدایت میشوید و از شما یوزرنیم و پسورد اپل آیدیتان را میپرسد. بعد از وارد کردن گزینهها به بخش پشتیبانی وارد خواهد شد.
-
در اینجا لیست اپلیکیشنهایی که در ۹۰ روز گذشته خریداری کردهاید را مشاهده میکنید. بر روی Report a Problem در کنار اپلیکیشنی که قصد باز پس دادن آن را دارید کلیک کنید.
-
در اینجا دلایل مختلفی که ممکن است اپلیکیشن را بخواهید پس بدهید خواهید دید. اگر خرید اشتباه انجام داده اید گزینه i didn't authorize this purchase را کلیک کرده و سپس Submit را بزنید. اما اگر دلیل دیگری برای باز پس دادن اپلیکیشن دارید میتوانید گزینه Didn't Mean to Purchase this item را انتخاب و دلایل خود را بنویسید تا پشتیبانی آیتونز ظرف حداکثر ۴۸ ساعت پاسخ شما را داده و مبلغ پرداخت شده به حساب شما باز گردد.
با انجام این مراحل شما عملا اپلیکیشن به اشتباه خریداری شده را پس دادهاید وعموما مبلغ پرداختی به حساب شما باز خواهد گشت. البته اپلیکیشن بر روی دستگاه شما باقی خواهد ماند اما اگر در آینده آپدیتی برای آن منتشر شود شما برای آپدیت لازم است اپلیکیشن را خریداری کنید.