خانهاخبار
مدیر عامل جدید اپل کیست؟

مدیر عامل جدید اپل کیست؟

آیا مدیر عامل اپل باید عوض شود؟
۱۳۹۱/۱۱/۴

اپل بعد از سال‌ها بالاخره خود را آماده می‌کند تا خبر افت سود خود را اعلام کند، این موضوع باعث می‌شود که این سوال برای هیئت مدیره اپل مطرح شود که آیا تیم کوک برای این پست مناسب است یا خیر؟ و اگر مناسب نیست چه کسی بهترین انتخاب برای این پست است؟

 

به گزارش بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل برای سه ماهه اول سال یک افت 2 درصدی سود را اعلام خواهد کرد در حالی که سود اپل تا کنون هر سه ماهه 10 درصد افزایش داشته است و اگر فکر می‌کنید این موضوع که سود اپل افت داشته به اندازه کافی بد نیست بهتر است بدانید که علاوه بر این کاهش سود میزان فروش اپل تنها 18 درصد افزایش پیدا کرده که از سال 2009 این میزان کمترین رشد بوده است.

 

image

 

اما در میان این خبرهای بد شاید خبر خوب برای اپل این باشد که محصولات اپل هنوز هم محبوب هستند، تحلیلگران تخمین می‌زنند که اپل 48 میلیون آیفون، 22.4 میلیون آی‌پد و 5.1 میلیون مک را به فروش رسانده است.

 

علاوه بر این اپل مشغول یک مبارزه تمام عیار با سامسونگی است که 80 مدل گوشی مختلف را دارد.

 

بنابراین برای اینکه اپل بتواند در این رقابت باقی بماند باید سودی را که به دست می‌آورد دائما افزایش دهد. اپل شاید برای اینکار یک روز تصمیم بگیرد که گجت‌هایی ارزان قیمت تر را در کنار این گجت‌های گران قیمت خود تولید و به فروش برساند.

 

اپل همیشه گجت‌های با کیفیت بسیار بالا و گران قیمت تولید کرده است و سود سرشاری نیز از این گجت‌ها به دست آورده است اما اینکار فقط در زمان استیو جابز جواب می‌داد اما استیو شخص دیگری به نام تیم کوک را در جای خود نهاد که بیشتر در زمینه زنجیره تامین یک حرفه‌ای است. او شاید تا به حال با مشکلات زیادی برخورد کرده است و به خوبی از پس حل آن‌ها برآمده است اما هنوز کوک نتوانسته یک منبع پردرآمد برای به دست آوردن سود بیشتر برای اپل نشان دهد.

 

سوال اصلی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا تیم کوک می‌تواند مانند استیو جابز یک محصول انقلابی را که دنیای تکنولوژی را تکان دهد معرفی کند؟ از سال 2012 اپل تا کنون 100 میلیارد دلار ارزش خود را از دست داده است که تمام این‌ها ناشی از این می‌شود که اپل یک محصول انقلابی را بعد از استیو جابز معرفی نکرده است.

 

اما سوال اینجا است که چه کسی می‌تواند جای تیم کوک را بگیرد که به روحیه استیو جابز نزدیک باشد؟

 

یکی از افرادی که شاید در اینجا یک گزینه خوب به حساب بیاید Jony Ive است که طراح محصولات اپل است تا ماه دسامبر Jony Ive تنها مسئول طراحی سخت افزارهای اپل بود و در ماه دسامبر مسئولیت طراحی نرم افزاری  اپل نیز به این شخص سپرده شد.

 

مشخص نیست که این شخص مناسب این سمت در اپل است یا خیر اما همه می‌دانیم که در محصولات اپل بیشترین نقش را طراحی داشته است و زنجیره تامین نقش دوم را داشته است و به نظر می‌رسد وقت آن رسیده است که اپل به فکر شخصی برای مدیریت خود باشد که بیشتر در زمینه طراحی حرفه‌ای باشد.

 

منبع: forbes

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (35 نظر)

پیمان

۱۴۰۲/۵/۱۱
خو برادر من سلیقه تو چا ربطی ب بقیه داره مرگ بر اون طرز فکرت سیب زمینی

Avina

۱۴۰۰/۱۰/۲۰
فوریهٔ ۱۹۵۵ – درگذشتهٔ ۵ اکتبر ۲۰۱۱)[۲]کارآفرین، مخترع، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود. در سال ۱۹۷۶، جابز ۲۱ ساله به همراه دوستش استیو وازنیک ۲۶ ساله، شرکت اپل را تأسیس کردند. اولین رایانهٔ شخصی‌ای که شرکت اپل به بازار معرفی کرد، اپل I نام داشت. یک سال پس از آن در سال ۱۹۷۷ اپل II نیز راهی بازار شد. در سال ۱۹۸۵ طی یک اختلاف مدیریتی، جابز اپل را ترک و در همان سال شرکت نکست را تأسیس کرد. از مهم‌ترین محصولات شرکت نکست می‌توان به نکست کامپیوتر اشاره کرد که بعدها میزبان اولین مرورگر وب شد. در سال ۱۹۹۶ شرکت اپل، شرکت نکست را به مبلغ ۴۲۹ میلیون دلار خرید. طی این معامله استیو جابز، مجدداً به اپل بازگشت. از اتفاقات مهم پس از این مسئله در اپل می‌توان به معرفی آی‌پاد در سال ۲۰۰۱، پرده‌برداری از آی‌تیونزاستور در سال ۲۰۰۳ و معرفی آی‌فون و آی‌پد در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ اشاره کرد.
جابز در سال ۱۹۸۶ یک گروه گرافیکی را از بخش گرافیک کامپیوتر لوکاس فیلم خرید. پس از خرید این بخش، شرکت پیکسار متولد شد که نام آن از ترکیب پیکسِر و رادار الهام گرفته شده بود. پیکسار توانست فیلم‌های پویانمایی موفقی بسازد. در سال ۲۰۰۶ شرکت والت دیزنی، پیکسار را خرید. پس از این معامله جابز به سهام‌دار اصلی والت دیزنی تبدیل شد و به عضویت هیئت مدیرهٔ آن درآمد. در اکتبر ۲۰۰۳ سرطان لوزالمعده جابز تشخیص داده شد و در اوت ۲۰۱۱، او از سمت مدیرعاملی اپل استعفا داد. تیم کوک، از مدیران ارشد اپل، مدیرعامل شد و جابز به‌عنوان رئیس هیئت مدیره به فعالیت‌هایش ادامه داد.
استیو جابز در نهایت بر اثر عوارض ناشی از سرطان لوزالمعده، در تاریخ چهارشنبه ۵ اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۵۶ سالگی درگذشت.

ندا

۱۳۹۹/۱۱/۱۰
اپل درسته که الان افت داشته ولی هنوز هم همون قدر پر طرفدار و محبوب هست هیچکس نمیتونه جای استیو جابز رو بگیره چون استیو جابز کسی بوده که تونسته دنیای تکنولوژی رو یه تغییر اساسی بده و اپل رو جهانی بکنه و طرفداران اپل باید امید وار باشند که یک شخص جدید بتونه دوباره اپل رو به سود برسونه روحت شاد استیو جابز

هادی طاهری

۱۳۹۹/۱/۱۰
بوسه میزنم به نام ومارک اپل با افتخار ولی توان داشتن گوشی اپل راندارم انشاالاه روزی بتوانن

اوچ

۱۳۹۵/۳/۱۵
مرگ بر سامسونگ پلاستیکی