خانهاخبار
اپل تولید نمایشگر آیفون ۱۶ پرو را آغاز کرد

اپل تولید نمایشگر آیفون ۱۶ پرو را آغاز کرد

شرکت اپل به تازگی پروسه تولید نمایشگر‌ سری آیفون ۱۶ پرو را آغاز کرده است.

۸ خرداد ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری The Elec، شرکت اپل پروسه تولید نمایشگر‌های سری آیفون ۱۶ پرو را توسط تامین کنندگان اصلی خود یعنی سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی آغاز کرده است.

iphone 1.jpg

این شرکت چندی پیش از تامین کنندگان خود درخواست کرد تا تولید این نمایشگرها را آغاز کنند و به احتمال زیاد در آینده نزدیک، شاهد تولید انبوه این پنل‌ها خواهیم بود. سامسونگ دیسپلی وظیفه تامین پنل برای تمامی مدل‌های سری آیفون ۱۶ را بر عهده دارد و در سوی دیگر، ال جی دیسپلی تنها پنل‌های مخصوص آیفون‌های پرو را تولید می‌کند. شرکت چینی BOE نیز به تامین پنل‌های اولد برای آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس کمک می‌کند.

iphone 2.jpg

این خبر برای شرکت ال جی بسیار امیدوار کننده است؛ زیرا طی سال‌های گذشته، ال جی دیسپلی معمولا برای تامین این پنل‌ها در بازه زمانی مورد نظر اپل با مشکلاتی مواجه می‌شد. در سال ۲۰۲۳، ال جی چند ماه پس از سامسونگ دیسپلی مجوز تولید این پنل‌ها را دریافت کرد و به همین دلیل، اکثر پنل‌های سری آیفون ۱۵ پرو با قیمت بالاتری توسط سامسونگ تولید شدند.

سامسونگ دیسپلی تا پایان ماه مه، مجوز تولید نمایشگرهای آیفون ۱۶ پرو مکس را از اپل دریافت خواهد کرد و ال جی نیز تولید آنها را از اواسط ماه ژوئن آغاز می‌کند. در حال حاضر، سامسونگ دیسپلی تنها اجازه تولید پنل‌های آیفون ۱۶ معمولی و آیفون ۱۶ پرو را دارد و هنوز کار روی پنل مدل‌های پرو مکس و پلاس را آغاز نکرده است.

iphone 3.jpg

به ادعای خبرگزاری کره‌ای The Elec، پنل اولد به کار رفته در آیفون ۱۶ پرو تفاوت خاصی با نسل فعلی نخواهد داشت؛ البته به لطف استفاده از تکنولوژی BRS، نسل جدید آیفون‌ها حاشیه‌های کمتری را در اطراف نمایشگر خود دارند. به رسم همیشه، اپل احتمالا در فصل پاییز و طی ماه سپتامبر از سری آیفون ۱۶ رونمایی خواهد کرد.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید