خانهاخبار
باتری آیفون ۱۶ پرو مکس از ۱۵ پرو مکس هم بهتر خواهد بود

باتری آیفون ۱۶ پرو مکس از ۱۵ پرو مکس هم بهتر خواهد بود

مینگ چی کو امروز گزارش داده که رده بالاترین آیفون امسال اپل، قرار است از نوع جدیدی باتری استفاده کند که عمر آن را بیش از نسل‌های قبلی بهبود می‌دهد.

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گفته مینگ چی کو تحلیلگر معتبر محصولات اپل، این شرکت در آیفون ۱۶ پرو مکس از سلول‌های باتری با تراکم انرژی افزایش یافته استفاده خواهد کرد که یا با استفاده از همان اندازه باتری موجود در مدل‌های فعلی، عمر باتری طولانی‌تری را ارایه می‌دهد یا با استفاده از باتری کوچکتر، عمر باتری معادل آن را ارایه می‌کند.

iphone 16 pro max battery .jpg

این تحلیل‌گر در آخرین ارزیابی خود از زنجیره تامین، می‌گوید که چگالی انرژی یعنی وات ساعت بر کیلوگرم (Wh/Kg) سلول‌های باتری در آیفون ۱۶ پرو مکس افزایش خواهد یافت، که موجب می‌شود عمر باتری طولانی‌تر شود. به گفته کو، برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد باتری، اپل برای اولین بار از قاب باتری استیل ضد زنگ به عنوان محلول حرارتی استفاده می‌کند که تغییری مثبت در این قطعه نسبت به نسل‌های پیشین آن محسوب می‌شود. او در ادامه توضیح داده:

فولاد ضد زنگ به اندازه آلومینیوم در دفع گرما موثر نیست، اما استحکام بیشتری دارد و کمتر در برابر خوردگی حساس است. استفاده از قاب باتری از جنس استینلس استیل نیز دشواری جدا کردن باتری را کاهش می‌دهد که به اپل کمک می‌کند تا در آینده با الزامات اتحادیه اروپا برای تعویض باتری‌های تلفن همراه مطابقت داشته باشد.

طبق گزارش‌ها Sunway تامین کننده اصلی کیس باتری‌های فولادی ضد زنگ خواهد بود. اگر تولید انبوه این طراحی جدید باتری خوب پیش برود، مینگ چی کو معتقد است که این طرح در تمام مدل های آیفون ۱۷ در سال آینده به کار گرفته خواهد شد.

iphone 16 pro max battery.jpg

شایعه‌ای در ژوئن گذشته (خرداد ماه ۱۴۰۲) حاکی از آن بود که مدل‌های آیفون ۱۶ پرو از باتری‌های پشته‌ای استفاده می‌کنند که می‌تواند منجر به ظرفیت بالاتر و طول عمر بیشتر شود، اما کو در بررسی‌های خود به این فناوری اشاره‌ای نکرده است. انتظار می‌رود اپل سری جدید آیفون ۱۶ را در چهار ماه آینده و احتمالا در اواسط سپتامبر منتشر کند.

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید