خانهاخبار
هوش مصنوعی جمنای گوگل احتمالا به آیفون‌ها می‌آید

هوش مصنوعی جمنای گوگل احتمالا به آیفون‌ها می‌آید

وبسایت بلومبرگ گزارش داده که اپل و گوگل در حال مذاکره برای تجهیز گوشی‌های آیفون به هوش مصنوعی جمنای هستند. 

۱۴۰۲/۱۲/۲۸

بسیاری از منابع خبری ادعا کرده‌اند که iOS 18 به یکی از بزرگ‌ترین بروزرسانی‌ها در تاریخ گوشی‌های آیفون بدل خواهد شد چرا که به لطف این بروزرسانی،‌ کاربران آیفون سرانجام می‌توانند از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد استفاده کنند. 

علی‌رغم آن که گزارش‌های مختلف خبر از عرضه هوش مصنوعی برای آیفون‌ها می‌دادند، هنوز مشخص نبود که اپل چگونه ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را در سیستم عامل iOS وارد می‌کند. حالا اما به نظر می‌رسد اپل روش اضافه کردن هوش مصنوعی به سیستم عامل آیفون را پیدا کرده است. 

gemini.jpg

خبرگزاری معتبر بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود ادعا کرده که اپل در حال مذاکره با گوگل است تا سری آيفون را به هوش مصنوعی جمنای مجهز کند. البته ظاهرا اپل همکاری با OpenAI و استفاده از سری هوش مصنوعی GPT را نیز درنظر دارد. 

براساس این گزارش، اپل قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید را برپایه مدل زبانی بزرگ خود موسوم به Ajax توسعه خواهد داد. با این وجود، ظاهرا کوپرتینونشین‌ها همچنان قصد دارند که iOS 18 را به هوش مصنوعی جمنای گوگل مجهز کنند.

بلومبرگ اذعان داشته که در صورت نهایی‌ شدن قرارداد بین اپل و گوگل، خبر تجهیز آیفون‌ها به هوش مصنوعی جمنای گوگل تا زمان برگزاری رویداد WWCD 2024 (کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل) و معرفی رسمی iOS 18 اعلام نخواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)