خانهاخبار
در سال ۲۰۲۴ چه تغییراتی روی اندروید رخ می‌دهد؟

در سال ۲۰۲۴ چه تغییراتی روی اندروید رخ می‌دهد؟

گوگل در جریان نمایشگاه جهانی CES از برنامه‌های خود برای سال ۲۰۲۴ میلادی رونمایی کرد.

۱۴۰۲/۱۰/۲۰

شرکت گوگل با همکاری سامسونگ، اقدام به طراحی سیستمی جدید برای پلتفرم اندروید کرده است که با نام Quick Share از آن یاد می‌شود و از ماه آینده، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این ویژگی جایگزین Nearby Share شده، اما نحوه کارکرد و قابلیت‌های آن یکسان خواهد بود. همچنین گوگل با سازندگان کامپیوترها نیز مشغول همکاری است تا اپلیکیشن مربوطه را به صورت پیش‌فرض روی سیستم‌های ویندوزی نیز نصب کند. LG نام خود را به عنوان یکی از شرکای گوگل از امروز به ثبت رساند.

Google-TV-Matter-Home.jpg

تا پایان سال جاری میلادی، گوگل از قابلیتی با نام Tap to Cast برای ارتباط بی‌سیم میان تبلت‌های پیکسل و استفاده از یوتیوب موزیک یا اسپاتیفای بهره خواهد گرفت. به این ترتیب کافی است پیکسل ۶ پرو، پیکسل ۷ پرو و پیکسل ۸ پرو خود را در نزدیکی یک تبلت پیکسل بیاورید تا موزیک در حال پخش به این دستگاه منتقل شود. البته این روند به صورت معکوس نیز انجام‌پذیر خواهد بود.

همچنین گوگل به اپلیکیشن‌هایی مانند تیک تاک، امکان به اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه و پخش کردن آن‌ها روی نمایشگرهای بزرگ را نیز خواهد داد. به صورت پیش فرض، به محض ارسال ویدئو، فایل دریافت شده به صورت خودکار پخش خواهد شد که البته کاربران می‌توانند آن را غیر فعال کنند.

همان طور که احتمالا می‌دانید،‌ قابلیت Fast Pair در همایش جهانی CES 2022 معرفی شد و از ماه آینده، این ویژگی از طریق Chromecast به گوگل تی وی نیز خواهد آمد. به این ترتیب شما می‌توانید هدفون‌های خود را به آسانی از طریق گزینه Connect now که روی صفحه به نمایش درمی‌آید، با تلویزیون همگام‌سازی کنید. این قابلیت تا پایان سال روی تلویزیون‌های بسیاری در دسترس قرار خواهد گرفت.

تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی که در سال ۲۰۲۴ تولید خواهند شد و به پلتفرم WebOS مجهز خواهند بود، به صورت پیش فرض با Chromecast همراه هستند. از جمله دیگر شرکای گوگل، می‌توان به شرکت های سنس (با تلویزیون ULED و ULED X) و TCL (با تلویزیون‌های Q Class و QM7) اشاره کرد.

به این ترتیب شما می‌توانید از گوگل تی وی یا تلویزیون‌های بر پایه Android TV OS به عنوان هاب Matter برای سیستم گوگل هوم استفاده کنید.

گوگل همچنین پلتفرم اندروید اوتو را بهبود داده و افرادی که از خودروهای برقی استفاده می‌کنند، می‌توانند اطلاعات شارژ باتری ماشین خود را با اپلیکیشن Google Maps به اشتراک بگذارند.

از سوی دیگر شما می‌توانید اطلاعات مربوط به سفرهای برنامه‌ریزی شده خود را به اپلیکیشن Google Maps که روی نمایشگر خودرو قابل نمایش خواهد بود، انتقال دهید. این قابلیت از امروز در دسترس همگان قرار گرفته است.

در نهایت اپلیکیشن Chrome نیز به Android Automotive آمده است و زمانی که خودروی شما پارک شده باشد، می‌توانید از آن استفاده کنید. البته این اپلیکیشن در حال حاضر در نسخه بتا (آزمایشی) به سر می‌برد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)