خانهاخبار
تنها ۱۲ درصد از گوشی‌های اندرویدی از سیستم عامل اندروید ۱۳ استفاده می‌کنند!

تنها ۱۲ درصد از گوشی‌های اندرویدی از سیستم عامل اندروید ۱۳ استفاده می‌کنند!

به تازگی شاهد انتشار آمار مربوط به درصد استفاده از نسخه‌های متفاوت سیستم عامل اندروید هستیم و همانند همیشه، جدیدترین نسخه این سیستم عامل وضعیت چندان جالبی ندارد.
۲۵ فروردین ۱۴۰۲

در سال‌های گذشته، شرکت گوگل همواره آمار استفاده از نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید را منتشر می‌کرد؛ اما در چند وقت اخیر، گوگل به ندرت این آمار را در دسترس عموم قرار داده است. دلیل این امر، احتمالا وضعیت نه چندان خوب استفاده از نسخه‌های فعلی این سیستم عامل بوده که همواره توسط اپل نیز به سخره گرفته می‌شود.

image

 

گوگل که آخرین آمار استفاده از نسخه‌های متفاوت اندروید را در ماه ژانویه منتشر کرده بود؛ اکنون آن را آپدیت کرده و توسط اندروید استودیو، دسترسی توسعه دهندگان به این آمار را فراهم کرده است. در مقایسه با ماه ژانویه، آمار استفاده از سیستم عامل اندروید ۱۳ بیش از دو برابر شده و از ۵ درصد، به ۱۲.۱ درصد رسیده است. بدون در نظر گرفتن این امر که حدود ۸ ماه از عرضه این نسخه از اندروید می‌گذرد؛ این آمار تقریبا تحسین برانگیز به نظر می‌رسند!

image

آمار فعلی استفاده از نسخه‌های متفاوت سیستم عامل اندروید

در هر صورت، آمار مربوط به استفاده از نسخه پیشین این سیستم عامل یا همان اندروید ۱۲، با گذشت یک سال پس از عرضه آن منتشر شده و خبر از سهم ۱۳.۳ درصدی این نسخه از اندروید می‌دادند. بنابراین، به نظر رسیده که استقبال از اندروید ۱۳ بیشتر بوده و پس از گذشت یک سال از عرضه این سیستم عامل، سهم بیشتری را به نسبت نسخه پیشین به خود اختصاص خواهد داد.

لازم به ذکر بوده که شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی نیز در حال بهبود وضعیت انتشار آپدیت‌ها برای محصولات خود هستند. شرکت سامسونگ، در این زمینه پیشتاز بوده و عملکرد بسیار خوبی دارد و در سوی دیگر، شرکت‌های چینی مانند اوپو، وان پلاس و ردمی نیز سرعت بیشتری در این زمینه پیدا کرده‌اند.

نکته عجیب دیده شده در این آمار، وضعیت سیستم عامل اندروید ۱۱ بوده که با نرخ استفاده ۲۳.۵ درصدی، محبوب‌ترین نسخه این سیستم عامل محسوب می‌شود. اندروید ۱۱ که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد؛ حتی از مجموع ۱۶.۵ درصدی سهم اندروید ۱۲ و اندروید 12L نیز نرخ استفاده بالاتری دارد!

image

آمار استفاده از نسخه‌های متفاوت سیستم عامل اندروید در ماه ژانویه ۲۰۲۳

درباره وضعیت فعلی سیستم عامل اندروید و عدم دسترسی اکثریت کاربران به جدیدترین نسخه از این سیستم عامل چه فکر می‌کنید؟ آیا با توجه به گسترده بودن این سیستم عامل و رابط‌ کاربری‌های اختصاصی شرکت‌ها، راهی برای تسریع فرایند انتشار آپدیت‌ها وجود دارد؟ 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید