خانهاخبار
گلکسی اس ۲۳ اولترا قدرت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را به تصویر می‌کشد

گلکسی اس ۲۳ اولترا قدرت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را به تصویر می‌کشد

پس از انجام آزمایش‌ها، اکنون عمر باتری گلکسی اس ۲۳ اولترا مشخص شده است.
۱۴۰۱/۱۱/۱۸

سامسونگ استفاده از نسخه اولترا در سری گلکسی اس را ۳ سال پیش در خانواده گلکسی اس ۲۰ آغاز کرد. گلکسی اس ۲۰ اولترا اولین پرچمدار اولترا این شرکت بود که یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن بود.

image

 

این ویژگی، مشخصه‌ای است که از آن زمان تا کنون تغییر نکرده است، زیرا تمامی پرچمدارهای اولترا از آن زمان دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بودند. قابلیتی که شامل گلکسی اس ۲۳ اولترا نیز می‌شود. بر اساس آزمایش‌های اولیه‌ای که توسط وب‌سایت Sam Mobile رو این گوشی انجام گرفته، به نظر می‌رسد گلکسی اس ۲۳ اولترا باعث می‌شود حس کنید این گوشی واقعا دارای یک باتری بزرگ است.

فرقی نمی‌کند که دستگاه شما میان‌رده یا پرچمدار باشد، ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بسیار زیاد است. زمانی که گلکسی اس ۲۰ اولترا با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی عرضه شد، همه انتظار داشتند که این دستگاه دارای عمر باتری عالی باشد؛ حداقل برای کسانی که این دستگاه را با پردازنده اگزینوس ۹۹۰ دریافت کردند. اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

اگزینوس ۲۱۰۰ در گلکسی اس ۲۱ اولترا پیشرفت قابل توجهی در مقایسه با اگزینوس ۹۹۰ داشت، اما حتی عمر باتری گلکسی اس ۲۱ اولترا چنگی به دل نمی‌زد. گلکسی اس ۲۲ اولترا نیز تا حدودی این مشکل را برطرف کرد، زیرا سامسونگ تقریبا در تمام بازارهای خارج از اروپا از تراشه اسنپدراگون استفاده کرد، اما حتی این تراشه نیز نتوانست پتانسیل مورد انتظار را برآورده کند.

گلکسی اس ۲۳ اولترا به درستی از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند

خشوبختانه پس از گذشت ۳ سال از عمر پرچمدارهای اولترا، به نظر می‌رسد سامسونگ ناهیتا به آنچه در سال ۲۰۲۰ می‌خواست رسیده است. عمر باتری گلکسی اس ۲۳ اولترا بسیار دیوانه‌کننده است. نویسنده سایت Sam Mobile نیز اذعان داشته که گلکسی اس ۲۳ اولترا مورد آزمایش کمتر از ۴۸ ساعت استفاده شده و عمر باتری آن بهتر از تمامی پرچمداران اولترا قبلی شرکت کره‌ای است.

تصاویری از نمودار مصرف باتری گلکسی اس ۲۳ اولترا

هنگامی که دستگاه الگوی استفاده کاربر را یاد می‌گیرد، مصرف برق را بر اساس آن در روزهای آینده تنظیم می‌کند. بعد از این اتفاق، عمر باتری حتی بیش از پیش بهتر می‌شود. البته که عمر باتری این دستگاه احتمالا به اندازه آیفون ۱۳ پرو مکس یا آیفون ۱۴ پرو مکس عالی نخواهد بود، اما سامسونگ نهایتا توانسته به آیفون‌های کنونی پیشرو نزدیک شود که دستاوردی بزرگ تلقی می‌شود.

احتمالا دلیل ممکن شدن این اتفاق، پردازنده ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بوده که توسط TSMC تولید شد و به طور خاص برای پرچمداران سری گلکسی اس ۲۳ سفارشی‌سازی شد. این پردازنده دارای کلاک بالاتری در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ معمولی بوده و در حالی که کاربران نگران بودند افزایش کلاک باعث افزایش مصرف انرژی شود، باید گفت که نویسنده وب‌سایت Sam Mobile بعد از انجام آزمایش‌ها اذعان داشته که اینگونه نیست.

البته که باید گفت مانند همه دستگاه‌ها جدید، گلکسی اس ۲۳ اولترا نیاز به آزمایش‌های بیشتری داشته تا بتوان نظری قطعی در مورد آن ارائه کرد. اما برداشت‌های اولیه از عمر باتری این گوشی خبر از نتایج مثبتی در این گوشی می‌دهند. امیدواریم پس از انجام آزمایش‌های بعدی، نتایج آن نیز با آزمایش کنونی یکسان بوده و خبر از عمر باتری عالی گلکسی اس ۲۳ اولترا دهند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)