خانهاخبار
نخستین بتای اندروید 13 برای گوشی ناتینگ فون 1 منتشر شد

نخستین بتای اندروید 13 برای گوشی ناتینگ فون 1 منتشر شد

شرکت ناتینگ به تازگی نخستین بتای اندروید 13 با رابط کاربری Nothing OS 1.5 را در دسترس کاربران گوشی ناتینگ فون 1 قرار داده است.
۱۴۰۱/۹/۲۵

حدود دو هفته قبل، شرکت ناتینگ شروع به ثبت نام کاربران برای تست نسخه بتای اندروید 13 به همراه رابط کاربری Nothing OS 1.5 کرد. این شرکت همچنین اعلام کرده بود که این آپدیت، در سال ۲۰۲۲ برای گوشی محبوب ناتینگ فون 1 منتشر نخواهد شد. در امروز، شاهد انتشار نخستین نسخه بتا از این آپدیت هستیم که در دسترس کاربرانی که برای دریافت آن ثبت نام کرده بودند؛ قرار گرفته است.

image

 

در رابط کاربری Nothing OS 1.5، شاهد بهبود‌ها و تغییرات متفاوتی هستیم. اپلیکیشن Weather در این نسخه بازطراحی شده و رابط کاربری آن یکپارچگی بیشتری با سایر بخش‌های گوشی دارد. سرعت باز شدن اپلیکیشن‌ها در این نسخه به میزان ۵۰ درصد بهبود یافته و کاربران همچنین می‌توانند رنگ‌های بیشتری را برای رابط کاربری گوشی انتخاب کنند.

از جمله دیگر امکانات اضافه شده در آپدیت Nothing OS 1.5، می‌توان به یک اسکنر مخصوص کد‌های QR در بخش Quick Settings، امکان پیش نمایش محتوای کلیپ‌بورد قبل از Paste کردن و همچنین طراحی جدید بخش مدیا کنترل اشاره کرد. کاربران حالا می‌توانند که اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه گوشی را به وسیله منوی اعلان‌ها نیز ببندند.

مدیریت حافظه رم در این آپدیت بهبود یافته تا زمان لازم برای لود شدن اپلیکیشن‌های پر مصرف کاربران کاهش یابد. یک قابلیت جدید نیز به گوشی اضافه شده که با پاک کردن کش و فایل‌های اضافی سیستم، عملکرد ناتینگ فون 1 را همانند روز اول نگه می‌دارد. بخش Quick Settings، طراحی جدید‌تری پیدا کرده و لیست دستگاه‌های بلوتوثی و کانکشن‌های وای فای اطراف کاربر را به شکل متفاوتی نمایش می‌دهد.

image

 

رابط کاربری بخش کنترل صدا نیز تغییر کرده و کاربران همچنین می‌توانند تا بدون نیز به آنلاک کردن گوشی، میزان صدای پخش‌ شده در بخش‌های مختلف را کنترل کنند. در این نسخه از Nothing OS، حالت بازی بهبود‌های فراوانی یافته و حالا رابط کاربری جدیدی برای بخش مدیریت اعلان‌های نوری مخصوص این گوشی را دارد؛ این حالت همچنین از گوگل گیم دشبورد پشتیبانی کرده که قابلیت‌های چون امکان ثبت اسکرین شات از بازی‌ها، ضبط گیمپلی، نمایش فریم ریت بازی و حالت Do Not Disturb را به همراه دارد.

مسلما، تغییرات اصلی اندروید 13 که توسط گوگل تعبیه‌ شده‌اند نیز در این آپدیت حضور دارند. از جمله مهم‌ترین تغییرات صورت گرفته در اندروید 13، می‌توان به بازطراحی بخش انتخاب مدیا، امکان مدیریت بیشتر اعلان‌ها، مدیریت بهتر به دسترسی‌های فایل‌ها و همچنین امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها در زبان‌های متفاوت اشاره کرد.

image

 

به گفته شرکت ناتینگ، نسخه پایدار و نهایی آپدیت اندروید 13 و Nothings OS 1.5 در اوایل سال ۲۰۲۳ برای گوشی ناتینگ فون 1 منتشر خواهد شد.

نظر شما درباره انتشار بتای اندروید 13 برای ناتینگ فون 1 و عرضه نسخه نهایی آن در سال ۲۰۲۳ برای این گوشی چیست؟ آیا شرکت ناتینگ باید در انتشار آپدیت‌ها سرعت بیشتری داشته باشد یا با توجه به قیمت و امکانات مناسب این گوشی، این امر اهمیت چندانی برای شما ندارد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)