خانهاخبار
بودجه اختصاص یافته به توسعه بازی GTA 6 بیش از ۲ میلیارد دلار است!

بودجه اختصاص یافته به توسعه بازی GTA 6 بیش از ۲ میلیارد دلار است!

به ادعای هکری که به دیتای بازی GTA 6 دست یافته بود؛ راک‌استار بیش از ۲ میلیارد دلار را به توسعه بازی جدیدش اختصاص داده است.
۱۴۰۱/۷/۵

چندی پیش، یک هکر موفق شد تا با نفوذ به گروه‌های شخصی راک‌استار گیمز، به ویدیوهای گیمپلی و همچنین سورس کد بازی‌های این استودیو دسترسی پیدا کند. این هکر که نام کاربری «teapotuberhacker» را دارد؛ اکنون دستگیر شده و در پیام‌های شخصی خود با سایر هکر‌ها، می‌گوید که GTA 6 پرهزینه‌ترین عنوان در این سری بوده و راک‌استار حدود ۲.۵ میلیارد دلار را به توسعه آن اختصاص داده است.

image

 

این بودجه، حتی برای بازی‌های بسیار باکیفیتی چون عناوین راک‌استار نیز بالا بوده و در صورت حقیقت داشتن این امر، GTA 6 به پرهزینه‌ترین بازی در طول تاریخ بدل خواهد شد. البته، باید به خاطر داشته باشیم که این هکر قصد فروش اطلاعات ذکر شده را داشته و احتمال این وجود دارد که در این زمینه دروغ گفته باشد.

با توجه به وضعیت فعلی صنعت بازی و اینکه بازی‌ها معمولا تا چندین سال پس از عرضه آپدیت می‌شوند؛ بعید نیست که این بودجه واقعی بوده و صرف حق انتشار فیزیکی و دیجیتالی بازی، بازاریابی، بخش آنلاین و بسته‌های الحاقی شود. البته با توجه به اینکه راک‌استار دیگر علاقه چندانی به توسعه بسته‌های الحاقی برای بخش داستانی بازی‌های خود ندارد؛ احتمال این وجود داشته که مانند GTA V،‌ تنها با انتشار بسته‌های الحاقی برای بخش آنلاین بازی روبرو شویم.

image

 

این احتمال نیز وجود دارد که همانند آنچه در بخش بتل رویال Call of Duty یا همان Warzone‌ شاهد آن بودیم؛  راک‌استار قصد پیوند GTA V و GTA 6 به وسیله GTA Online‌ را داشته باشد. راک‌استار گیمز و مالک این استودیو یعنی شرکت تیک-تو اینتراکتیو، به صورت رسمی اشاره‌ای به بودجه GTA 6 نداشته‌اند. توسعه این بازی به طور رسمی از سال ۲۰۱۸ آغاز شده است.

درباره بودجه احتمالی ۲.۵ میلیارد دلاری GTA 6 چه می‌اندیشید؟ آیا به عقیده شما، هکر راک‌استار حقیقت را گفته و این عنوان واقعا اینقدر برای راک‌استار خرج داشته است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)