خانهاخبار
بلومبرگ: اتصال ماهواره‌ای آیفون 13 ممکن است فقط محدود به تماس اضطراری باشد

بلومبرگ: اتصال ماهواره‌ای آیفون 13 ممکن است فقط محدود به تماس اضطراری باشد

با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه آیفون 13، شایعات بیشتری درباره پرچمدار اپل به گوش می‌رسد
۱۴۰۰/۶/۹

براساس گزارشی که اخیرا تحلیلگر اپل یعنی مینگ چی کو منتشر کرده بود، اپل قرار است آیفون 13 را به اتصالات ماهواره‌ای مجهز کند. اما حالا بلومبرگ گزارشی منتشر کرده منبی بر این که این اتصالات ماهواره‌ای شاید تنها یک قابلیت محدود باشد و حتی چندان کاربردی هم نباشد.

در ابتدا به نظر می‌رسید این اتصال ماهواره‌ای به اپراتورهای تلفن‌همراه اجازه فراهم کردن اینترنت پرسرعت را در خارج از مناطق تحت پوشش برای کاربران را می‌دهد ولی بلومبرگ مدعی شده است که این قابلیت تنها برای تماس‌های اضطراری خواهد بود. براساس این گزارش، اپل با اتصال ماهواره‌ای به کاربران این قابلیت را می‌دهد تا در مواقعی که در خطر هستند و از مناطق تحت پوشش سیگنال تلفن‌همراه دور هستند بتوانند از طریق تماس اضطراری ماهواره‌ای پیام بفرستند. اما نکته عجیب این گزارش با توجه به گفته‌های یک منبع موثق این است که اپل قرار است این قابلیت را در آیفون‌های نسل‌های بعد خود فعال کند.

image

بلومبرگ که این قابلیت را پیام اضطراری ماهواره‌ای می‌نامد مدعی شده است که این ویژگی کاربردی به عنوان پروتکل سوم در کنار کنار اس‌ام‌اس (SMS) و آی‌مسج (iMessage) قرار خواهد گرفت و با اپلیکیشن آی‌مسیج کاملا یکپارچه خواهد بود. همچنین بلومبرگ اذعان داشت پیام اضطراری ماهواره‌ای برای موقعیت‌های خطرناک مانند سقوط هواپیما و غرق شدن کشتی بسیار کاربردی خواهد بود. 

image

حتی اگر فرض کنیم که سری آیفون 13 با پیام اضطراری ماهواره‌ای عرضه می‌شود، به نظر می‌رسد تا سال آینده این قابلیت فعال نخواهد شد. براساس گزارش بلومبرگ، تماس ماهواره‌ای ممکن است حتی به صورت عمومی عرضه نشود و یا به طور کل منحل شود. با این حال، نمی‌توان چندان از قطعیت این گزارش‌ها مطمئن بود چرا که هر چه به زمان عرضه نزدیک‌تر می‌شویم شایعات بیشتری به گوش می‌رسد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)