خانهمقاله‌ها
چگونه اصل یا فیک بودن ایرپاد اپل را تشخیص دهیم؟

چگونه اصل یا فیک بودن ایرپاد اپل را تشخیص دهیم؟

برخی کاربران ممکن است به دلیل نداشتم اطلاعات کافی، ایرپاد فیک خریداری کنند. در این مطلب قصد داریم نحوه شناسایی ایرپاد تقلبی را با هم مرور کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

۱۸ خرداد ۱۴۰۳

ایرپادهای اپل جزو محصولات محبوب و مشهور در سراسر دنیا به حساب می‌آیند. متأسفانه در حال حاضر نمونه‌های مشابه بسیار زیادی در بازار موجود است، اما خوشبختانه روش‌های متعددی برای شناخت نسخه تقلبی ایرپاد وجود دارد که در ادامه با هم روش‌های شناسایی آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

ایرپاد پرو

چک کردن سریال نامبر

هر ایرپاد با شماره شناسه منحصر به فردی همراه است که می‌توانید با وارد کردن آن در وب سایت اپل، اصل یا فیک بودن دیوایس را تشخیص دهید. مراحل انجام این کار به صورت زیر است:

قدم اول: سریال نامبر درج شده در پشت جعبه را پیدا کرده یا از طریق مراجعه به اپلیکیشن Settings روی آیفون و همگام‌سازی ایرپاد با این محصول، آن را در قسمت مشخصات ایرپاد پیدا کنید.

قدم دوم: به وب سایت Apple Coverage Checking رفته و سریال نامبر را در قسمت مربوطه وارد کنید.

گارانتی ایرپاد

قدم سوم: اگر ایرپاد شما اورجینال و اصلی باشد، مشخصات آن به همراه تاریخ اتمام گارانتی و مواردی از این قبیل (مانند تصویر بالا) نمایش داده می‌شود.

اگر چنین اطلاعاتی نمایش داده نشد، می‌توانید مطمئن باشید که ایرپاد شما فیک است.

تشخیص تقلبی بودن ایرپاد توسط آیفون یا آیپد

اگر می‌خواهید برای فیک بودن ایرپاد از آیفون یا آیپد کمک بگیرید، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

قدم اول: ابتدا مطمئن شوید که بلوتوث آیفون فعال بوده و سپس ایرپاد را به نزدیکی دستگاه انتقال دهید.

قدم دوم: اگر ایرپاد پیش از این همگام‌سازی شده باشد، اطلاعات مربوط به باتری و شارژ ایرپادها روی صفحه نمایان می‌شود. اگر تا به حال عملیات Pair انجام نشده باشد، دکمه connect روی صفحه ظاهر شده و با زدن آن، ارتباط میان آیفون و ایرپاد برقرار می‌شود.

قدم سوم: برای فعال‌سازی این امکان، باید ایرپادها داخل کیس بوده و درب آن را باز کنید. اگر ایرپاد فیک خریداری کرده باشید، این اتفاق نخواهد افتاد.

فعال کردن ایرپاد

نکات قابل توجه هنگام خرید ایرپاد

برای اطمینان از خرید ایرپاد اورجینال، پیشنهاد می‌کنیم تا حد امکان از وب سایت اپل، یا فروشگاه‌های قابل اعتماد مانند آمازون یا Best Buy اقدام به خرید کنید.

محصولات اپل به ندرت با تخفیف‌های قابل ملاحظه عرضه می‌شوند. پس اگر قیمت ایرپادی که قصد خریدش را دارید با چیزی که معمول است تفاوت بسیار زیادی داشت، می‌توانید نسبت به فیک بودن آن مطمئن باشید. همچنین تخفیف‌های اعمال شده روی محصولات اپل به صورت مستقیم از طریق وب سایت یا اپل استورها در دسترس خواهد بود، لذا فروشندگان سوم شخص توانایی ارائه چنین تخفیف‌هایی را نخواهند داشت. پس اگر تخفیف ۵۰ درصدی روی ایرپاد را مشاهده کردید، سریعا از آن فروشگاه خارج شوید.

آیفون

همچنین در هنگام خرید، به جعبه ایرپاد و نکات مختلف در این زمینه دقت کنید. پس از جعبه‌گشایی نیز سریال نامبر روی جعبه را با سریال نامبر درج شده در مشخصات ایرپاد (پس از همگام‌سازی) مطابقت دهید. در صورت یکسان نبودن، از خرید ایرپاد صرف نظر کنید.

برچسب‌ها: