خانهاخبار
امکان استفاده از گوگل پلی استور به کروم‌بوک‌ها اضافه شد

امکان استفاده از گوگل پلی استور به کروم‌بوک‌ها اضافه شد

گوگل به وعده خود عمل کرد و امکان استفاده از گوگل پلی را در اختیار کاربران کروم بوک قرار داد؛ البته فعلا این امکان تنها برای 4 مدل از کروم‌بوک‌های ایسوس، لنوو و دل ایجاد شده است.
۱۳۹۶/۶/۳

کرو‌م‌بوک‌‌ها لپ تاپ‌‌های کوچک و ظریفی هستند که از سیستم عامل مخصوص خود، سیستم عامل گوگل کروم، استفاده می‌کنند و بیشتر فعالیت و کارایی آن‌ها در فضای اینترنتی و مرورگر کروم است.

مدتی پیش بود که گوگل وعده داد تا Play Store را به تمامی دستگاه‌های کروم‌بوک ساخته شده در سال 2017 و بعد از آن اضافه کند. در حال حاضر بیش از دوازده مدل از کروم‌بوک‌ها پشتیبانی از فروشگاه گوگل پلی را دریافت کرده‌اند، اما این پشتیبانی فقط در نسخه‌ی بتای سیستم عامل صورت گرفته است.

image

طبق به‌روزرسانی جدید اما از این به بعد چهار مدل‌ از کروم‌بوک‌ها فروشگاه گوگل پلی را در نسخه‌ی پایدار سیستم عامل تجربه خواهند کرد، یعنی این که دیگر دارندگان این کروم‌بوک‌ها مجبور نیستند برای استفاده از نرم‌افزارهای اندروید از نسخه بتای سیستم عامل کروم استفاده کنند.

مدل‌هایی که از این ویژگی جدید بهره می‌برند شامل: ASUS Chromebook Flip C302, Dell Chromebook 3189, Lenovo Chromebook N22 و Lenovo IdeaPad N42 Chromebook هستند. بجز Flip C302 دیگر دستگاه‌ها برای کاربردهای آموزشی به مدارس فروخته شده بودند و امکان اجرای برنامه‌های اندروید قطعا آن‌ها را برای استفاده آموزشی کامل‌تر و جذاب‌تر کرده بود.

اگر شما برای استفاده‎ برنامه‌های اندروید مجبور به استفاده از نسخه‌ بتای این سیستم عامل شده‌اید، می‌توانید به راحتی به حالت پایدار بازگردید. اما این نکته را به خاطر داشته باشید پس از بازگشت از نسخه‌ بتا به نسخه‌ی پایدار تمام اطلاعات شما پاک می‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)