خانهاخبار
رونمایی رسمی مرسدس بنز از پیکاپ ایکس کلاس 2018

رونمایی رسمی مرسدس بنز از پیکاپ ایکس کلاس 2018

مرسدس بنز چند ماه قبل در اقدامی تعجب برانگیز، ورود خود را به سگمنت پیکاپ‌ها با معرفی کانسپت ایکس کلاس اعلام کرد. اما این پیکاپ اکنون به شکل رسمی رونمایی شده است.
۱۳۹۶/۴/۲۹

سال گذشته کانسپت پیکاپ ایکس کلاس معرفی شد که البته ورود مرسدس بنز به کلاس پیکاپ کمی عجیب و دور از انتظار بود. اما نسخه نهایی آن رسما رونمایی شد که در مقایسه با نسخه کانسپت، طراحی بهتری دارد و طیف موتورهای زیادی برای آن عرضه شده است.

image

مرسدس ایکس کلاس از پلتفرم مشترکی با نیسان ناوارا و رنو آلاسکان بهره می‌برد. این تراک محصول برنامه توسعه مشترک بین مرسدس بنز و نیسان است که باتوجه به سابقه طولانی و خوب نیسان در زمینه ساخت تراک، می‌توان از کیفیت و عملکرد محصول مرسدس هم اطمینان حاصل کرد.

image

بسیاری از بخش‌های ظاهری ایکس کلاس، از همان رویه مرسدس در سایر محصولاتش پیروی می‌کنند. دماغه خودرو به ویژه جلو پنجره آن، شباهت زیادی به جلو پنجره به کار رفته در شاسی بلند GLS دارد. ویژگی‌های دیگری هم برای نمای بیرونی این پیکاپ در نظر گرفته شده که می‌توان گفت در محصولات مرسدس تاکنون مشاهده نشده بود. مانند رکاب جانبی برای تسهیل ورود خروج به کابین، باربند و حتی پوشش قابل سفارش برای بار.

در داخل هم همان المان‌های آشنای مرسدس به چشم می‌خورد مانند فرمان سه‌پر. البته داشبورد به دور از هرگونه تجمل طراحی شده است. نمایشگر مخصوص سیستم اطلاعات و سرگرمی 5.4 اینچی است که کمی کوچک به نظر می‌رسد اما با سفارش نمایشگر 8.4 اینچی این ضعف برطرف خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های مهم کابین ایکس کلاس می‌توانیم به صندلی‌های برقی با پشتیبانی از کمر، اتصال بلوتوث، و فضای مناسب صندلی‌های عقب برای حمل سه سرنشین اشاره کنیم که در مجموع برای یک پیکاپ قابل قبول است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند صندلی‌های چرمی را هم سفارش دهند.

image

پیکاپ ایکس کلاس، 5.34 متر طول و 1.92 متر عرض دارد و فاصله محوری آن برابر با 3.15 متر است. در محفظه بار می‌توان حداکثر 1042 کیلوگرم بار قرار داد در حالی که ارتفاع خودرو از کف زمین به کمتر از 20 سانتی متر نرسد. این پیکاپ قادر است از مسیرهایی با حداکثر شیب 20.4 درجه هم بالا برود در حالی که در برابر رقبا برتری دارد. این رقم برای شورولت کلورادو 17.6 درجه و برای هوندا ریجلاین 20.1 درجه است.

ایکس کلاس در ابتدا با سه موتور قابل خریداری خواهد بود. یک نسخه دیزلی با نام X220d یا X250d که موتور آن با دو قدرت متفاوت 163 و 190 اسب بخار عرضه می‌شود. یک موتور بنزینی هم در دسترس خواهد بود که 165 اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. هر دو این موتورها با جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته خودکار همراه می‌شوند.

اما برای بسیاری از پیکاپ سواران این قدرت کافی نیست. این کاربران می‌توانند تا میانه‌های سال 2018 صبر کنند تا نسخه قدرتمندتر X350d با 258 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور عرضه شود. مرسدس می‌گوید که این نسخه پس از معرفی، به عنوان رهبر و پیشرو در این سگمنت شناخته خواهد شد و 5 حالت رانندگی مختلف خواهد داشت: Comfort، Eco، Sport، Manual و آفرود.

image

به هنگام عرضه، نسخه پایه ایکس کلاس با سیستم چهار چرخ متحرک 4MATIC، قفل دیفرانسیل و سیستم تعلیق تطبیق پذیر عرضه می‌شود و به گفته مرسدس، یک سیستم چهار چرخ متحرک بهتر هم در سال آینده معرفی خواهد شد که تجربه آفرود بهتری ارائه می‌دهد. این سیستم نخستین بار برای نسخه X350d قابل سفارش خواهد بود.

فروش مرسدس بنز ایکس کلاس از ماه نوامبر در خاک کشور آلمان با قیمت 43 هزار دلار آغاز خواهد شد. این پیکاپ در اوایل سال 2018 به بازاهای آفریقای جنوبی و استرالیا و از اوایل سال 2019 به آرزانتین و برزیل خواهد رفت اما مرسدس هنوز برنامه‌ای برای عرضه آن در آمریکا ندارد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهرداد

۱۳۹۶/۴/۳۱
از پلتفرم شرکت نیسان استفاده کرده.

آرش

۱۳۹۶/۴/۲۹
حتما مرسدس برای ساخت چنین پیکاپی دلیل قانع کننده داره