خانهاخبار
امنیت پیکسل روی لبه تیغ؛ گوشی جدید گوگل هک شد!

امنیت پیکسل روی لبه تیغ؛ گوشی جدید گوگل هک شد!

تیمی از هکرها در رویداد PWNFEST موفق شدند به گوشی جدید گوگل رخنه کنند؛ رویدادی که هنوز کسی در آن موفق به نفوذ به iOS 10 و آیفون 7 پلاس نشده است.
۱۳۹۵/۸/۲۳
image

پیکسل‌ جدید گوگل توسط تیمی از هکر‌ها در رویداد PWNFEST هک شد. این تیم، که Qihoo 360 نام دارد، در این رویداد نشان داد که چطور می‌تواند به کدهای اجرایی پیکسل دست پیدا کند و به همین خاطر توانست جایزه 120 هزار دلاری را از آن خود کند. این تیم با رخنه ایجادشده، گوگل پلی را باز کرد و صفحه‌ای با عنوان “Pwned By 360 Alpha Team” نمایش داد.

پیکسل‌های گوگل تنها قربانیان کنفرانس PWNFEST نبودند: مایکروسافت اج ویندوز 10 نیز هک شد و تیم چینی جیلبرک آیفون نیز موفق شد حفره‌ای در مرورگر سافاری پیدا کند؛ حفره‌ای که دسترسی روت MacOS Sierra را فراهم می‌کرد. در نهایت تیم Qihoo 360 با ترکیبی از یک آسیب‌پذیری قدیمی و کرنل win32K توانست رخنه‌ای در Adobe Flash ایجاد کند.

هنوز هیچ کس مدعی نفوذ در iOS 10 و iPhone 7 Plus نشده تا بتواند جایزه 180 هزار دلاری آن را به دست آورد. تمام سیستم‌هایی که هک شدند آپدیت بودند و از آخرین نسخه بهره می‌بردند. جزئیات باگ‌های پیداشده و راه‌های نفوذ به شرکت‌های سازنده گزارش شده است تا در نسخه‌های بعدی و یا با انتشار بسته‌های جداگانه، این مشکلات را رفع کنند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

K

۱۳۹۵/۹/۲۲
@MYi7
خوبه خودتون گفتین ios 10 رو جلبریک کرده . نمیدونم چقدر راجب جلبریک اطلاع دارید . در این حد بهتون بگم که جلبریک در ios مثل روت در آندرویده و نسخه بدون جلبریک ios10 تا این لحظه غیر قابل نفوذ است .

امید

۱۳۹۵/۸/۲۴
ال جی با یدونه اپ روت راحت هک میشه

فرجاد

۱۳۹۵/۸/۲۴
Ashkan Qwerty@
هرگز اینطوری نبوده دوست عزیز من پیشنهاد میکنم یکم مطالعه کنید حالا اگر انگلیسی نمیتونید از خود GSM اخبار رو دنبال کنید که همیشه بروز هست
ببینید همونطور که همه میدونن اندروید کاملا open source هست و غیر از نکسوس و گوگل ، برندهایی مثل سونی و الجی هم نه به اندازه نکسوس اما به کمی تغیر به اندروید خام نزدیک تر هستن و تاحالا کسی نتونسته بگه الجی امنیت داره !!! اما بلک بری تنها شرکتی هست با گذشته نامی در قسمت امنیت که برای همه شرکت های بزرگ در زمینه امنیت شناخته شده بوده و هست بعد از تحقیقات و انجام آزمایش هایی روی سیستم عامل اندروید تونست برای اولین بار (در مدل پریو اولین دیوایس اندروید شرکت) این کار بزرگ رو انجام داده و بعد از اون با ارائه مدل هایDTEK50 و حدود یکماه پیش با معرفی DTEK60 این رو به همه اثبات کنه و طی کنفرانسی اعلام کرد امن ترین اندروید جهان رو ساختیم !! این خبر توسط تمام خبرگزاری های حرفه ای مخابره شد. این ادعای کمی نیست و اگر شرکتی بیخودی ادعا بکنه رسوا میشه همونطور که در خبر خانم فانی هم خوندیم اونجا برای هک کردن جاییزه میزارن !!!!

Z

۱۳۹۵/۸/۲۳
جالب بود ، شما مطالبتون همیشه جذاب و خواندنیه خانم فانی

هیراد

۱۳۹۵/۸/۲۳
متن باز بودن تاثیری توی هک شدن نداره. سرورهای لینوکس از لحاظ امنیت برتر هستند.
مسئله برمیگرده به خود اندروید و باگ هایی که داره. نه متن باز بودن.