خانهاخبار
مشخصات و قیمت باورنکردنی onePlus 3 منتشر شد

مشخصات و قیمت باورنکردنی onePlus 3 منتشر شد

شرکت‌های چینی همچنان در حال تصرف بازار و مبارزه با برند‌های قدیمی و معتبر هستند. هوآوی سردمدار آنهاست و وان پلاس نیز در حال جان‌گرفتن است. پرچمدار این شرکت با نام وان پلاس 3 به زودی معرفی خواهد شد که مشخصات آن را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.
۱۳۹۵/۲/۱۶

وان‌پلاس برند گمنامی است که فعالیت خود را با معرفی اسمارت‌فونی به نام Flagship Killer (قاتل پرچمداران) آغاز کرد و هم‌اکنون در تیتر بزرگ‌ترین خبرگزاری‌های دنیا حضور می‌یابد. این کمپانی به تولید گوشی‌های فوق‌العاده قدرتمند با قیمت بسیار ارزان شهرت دارد. آخرین محصولاتش وان‌پلاس 2 و وان‌پلاس اکس هستند که اولی پرچمداری قدرتمند و دیگری بالارده‌ای با طراحی خیره‌کننده است. اخیرا اطلاعاتی درباره پرچمداری جدید به نام وان‌پلاس 3 منتشر شده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت؛ پس تا پایان با جی‌اس‌ام همراه باشید.

 

image

 

این گوشی به نمایشگر 5.5 اینچی با پنل سوپر آمولد مجهز خواهد شد که خوشبختانه یا متاسفانه از رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل یا همان فول اچ‌دی استفاده می‌کند؛ عده‌ای از کاربران معتقدند تفاوت چندانی میان FHD و QHD وجود ندارد؛ پس چرا باید با تراکم پیکسلی بالاتر از نیاز، مصرف باتری را بیهوده افزایش داد! البته عده‌ای دیگر نیز پیه QHD را به تن می‌مالند و نمایشگری بی‌نقص می‌خواهند!

همان‌طور که انتظار می‌رود، وان‌پلاس 3 نیز مانند دیگر پرچمداران 2016 از هیولایی به نام اسنپدراگون 820 به عنوان پردازنده بهره می‌برد. شتاب‌دهنده گرافیکی هم طبق انتظار آدرنو 530 خواهد بود که در کنار 4 گیگابایت رم از این گوشی یک کنسول بازی تمام‌عیار می‌سازد! وان‌پلاس برای دوربین هم چیزی کم نگذاشته، تا جایی که از سنسورهای واید 16 مگاپیکسلی در پشت و 8 مگاپیکسلی در جلو گجت استفاده خواهد شد. متاسفانه باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی گوشی به قابلیت شارژ سریع 3.0 کوالکام مجهز نشده، بلکه تکنولوژی اختصاصی وان‌پلاس با نام Dash Charge به عنوان جایگزین آن معرفی شده است.

 

image

 

طبق شایعاتی که در خبرگزاری‌های چینی منتشر شده، وان‌پلاس 3 در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد. در حالی که حافظه داخلی 32 و رم 4 گیگابایتی برای هرگونه استفاده‌ای کاملا منطقی است، نسخه 64 گیگابایتی به 6 گیگابایت رم مجهز خواهد شد! قسمت جالب ماجرا این است که پرچمداران ال‌جی و سامسونگ هرکدام با قیمتی بیش از 600 و 800 دلار روانه بازار می‌شوند، اما وان‌پلاس 3 با قیمت 308 دلار (حدودا 1 میلیون تومان) به فروش خواهد رسید و این معجزه وان‌پلاس است! به عبارتی با پول یک گلکسی اس7 اج تقریبا می‌توان 3 تا از پرچمداران 2016 وان‌پلاس را خریداری کرد. البته این قیمت مربوط به نسخه 32 گیگابایتی است و نسخه 64 گیگابایتی قیمت 385 دلاری خواهد داشت. اخیرا صحبت‌هایی درباره نسخه 128 گیگابایتی هم به میان آمده، اما به نظر شما این نسخه چند گیگابایت رم خواهد داشت؟!

علی‌رغم روش عجیب و غریب وان‌پلاس برای فروش اولین پرچمدارش، همچنان وان‌پلاس وان موفق به فروش 1 میلیون نسخه شد که اصلی‌ترین دلیل آن را می‌توان سخت‌افزار فوق‌العاده و قیمت معقول دانست. کارشناسان معتقدند در صورت اصلاح روش فروش و توزیع مناسب، این گجت قطعا رکورد‌های پیشین وان‌پلاس را خواهد شکست.

 

نظر شما درباره این گوشی و دیگر پرچمداران برند‌های گمنام چیست؟ آيا در صورت ورود آنها به ایران با قیمتی معقول حاضر به خرید پرچمدار چینی به جای آیفون‌ یا پرچمداران اندرویدی هستید؟ اگر تاکنون صاحب یکی از محصولات وان‌پلاس بوده‌اید، لطفا تجربه خود را در اختیار کاربران جی‌اس‌ام قرار دهید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (34 نظر)

existinghuman

۱۳۹۵/۷/۲۶
به نظر من همه ما باید منتظر تست این سری گوشی ها بمانیم، شرکتش چند سالی است که افتتاح شده، باید منتظر بمانیم کاربرانی که خریدن و کار کردن بعد از مدتی آیا با همان کیفیت و با همان سخت افزار ذکر شده کار می کند، یا اینکه پس از مدتی با این همه سخت افزار جالب توجه، پرفورمنس (کارایی) گوشی کمتر می شود، یعنی به قول معروف سخت افزارش یکبارمصرف است.
امیدواریم اینگونه نباشد تا کاربران بیشتری با هزینه کمتری بتوانند به گوشی خوبی دسترسی پیدا کنند.

Mojtaba s

۱۳۹۵/۵/۲۸
دم چینیا گرم،حداقل مثل اپل جیب آدمو هیچ و پوچ خالی نمیکنن!چرا باید بخاطر یه علامت سیب انقدر پول بدیم،والا شمارو نمیدونم ولی من دیگه فن گوشی های چینی شدم چون ارزش خرید بالایی دارن

سامان

۱۳۹۵/۴/۱۲
ظاهراً توو ایران برای مردم گوشی هم نوعی سرمایه‌ست! احمقانه‌تر از این تا حالا ندیده‌م! :))) پسر جان چکار به افت قیمت‌اش داری؟ تو گوشی رو برای خودت و استفاده‌ی خودت می‌خری یا برای خریدار دست دوم بعدی؟

Nima

۱۳۹۵/۳/۲۵
همه از گوشی چینیا بخاطر مدل اولیای هوآوی میترسن چون همشون هاردشون میسوخت و کسی حوصله تعمیرشو نداشت میگفتن درست نمیشه ولی الان دیگه فرق کرده
خود گلکسی اس فایو که اومد سه سوت یه شرکت چینی کپیش رو ساخت که قیافش همون بود ولی سخت افزار خیلی قوی تری داشت.
الان دیگه فرق کرده نباید اینقدر بدبین باشیم نسبتشون ، همین دوستایی که میگن اپل هرچقدر بدی ارزش داره وقتی ببینن که اپل واچ جدید بالای سه میلیون قیمتشه گلوشون خشک میشه ولی میگن نه چون اپله حق داره اینقدر گرون بده

akm

۱۳۹۵/۳/۹
خوبه ولی بیایید پول جمع کنیم یه نفر بره بیاره از اینا