خانهاخبار
آیفون ۱۶ شاید دکمه‌های متفاوتی داشته باشد

آیفون ۱۶ شاید دکمه‌های متفاوتی داشته باشد

برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ دکمه‌هایی که به طور گسترده برای آیفون ۱۵ پرو گزارش شده بود و البته به دلایل فنی هرگز رخ نداد، حالا برای آیفون ۱۶ گزارش شده است.

۱۴۰۳/۲/۴

بر اساس گزارشی جدید، اپل تعداد زیادی قطعات دکمه خازنی را از یک تامین کننده تایوانی سفارش داده است که گفته می‌شود برای استفاده در سری آتی آیفون ۱۶ به کار گرفته خواهند شد.

به گزارش اکونومیک دیلی نیوز، یک شرکت مهندسی نیمه هادی پیشرفته برنده این سفارش شده که گفته می‌شود شامل ماژول‌های سیستم در بسته (SIP) است که برای ادغام اجزای داخلی با دو موتور تپتیک در هریک از دو طرف آیفون استفاده می‌شود.

دکمه‌های خازنی برای آیفون ۱۶

ادعای این گزارش این است که اپل دکمه‌های فیزیکی موجود در دو طرف آیفون ۱۵ را با نسخه‌های خازنی جایگزین می‌کند که بازخورد لمسی را در اختیار کاربران آیفون ۱۶ قرار می‌دهد. نوع دوم فشار را تشخیص می‌دهد و فشار یک دکمه فیزیکی را از طریق یک موتور لمسی (یا تپتیک) که ارتعاش ایجاد می‌کند، شبیه‌سازی می‌کند.

هرچند که ممکن است اپل این دکمه‌ها را برای آماده‌سازی برای برنامه‌های تولید آتی سفارش داده باشد، اما لزوما به این معنی نیست که آنها برای استفاده در مدل‌های آیفون ۱۶ امسال سفارش داده شده‌اند.

تصور می‌شد که اولین نمونه‌های اولیه شناخته شده آیفون ۱۶ شامل دکمه‌های پاور لمسی و تنظیم صدا باشد. همچنین قبل از رونمایی آیفون ۱۵ پرو، گزارش‌ها حاکی از طراحی مجدد دکمه‌های صدا و پاور در آیفون ۱۵ بود. با این حال، به گفته منابع مختلف در سال ۲۰۲۳ به دلیل مشکلات فنی حل این موضوع هرگز در آیفون ۱۵ رخ نداد. پس از لغو پروژه مذکور، اپل به دکمه‌های مکانیکی آیفون ۱۶ بازگشت و اکنون این اولین بار در سال ۲۰۲۴ است که باز هم صحبت از دکمه‌های لمسی به میان آمده است.

از طرفی بیشتر شایعات حاکی از آن است که مدل‌های آیفون ۱۶ دارای دکمه‌های تمام مکانیکی خواهند بود که شامل شایعه اضافه شدن دکمه چهارم جدیدی نیز می‌شود. طبق اطلاعات منتشر شده، اپل یک «دکمه کپچر» جدید به تمام مدل‌های آیفون ۱۶ اضافه خواهد کرد، اما انتظار می‌رود این دکمه به جای نوع خازنی، مکانیکی باشد و در عین حال می‌تواند به فشار و لمس پاسخ دهد.

این دکمه برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری استفاده می‌شود و طبق گزارش‌ها، کاربران آیفون می‌توانند با کشیدن انگشت به چپ و راست روی دکمه بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنند، با فشار ملایم فوکوس کنند و با فشار قوی‌تر ضبط را فعال کنند.

گزارش امروز ادعا می‌کند که قطعات خازنی در سه ماهه سوم سال جاری وارد تولید حجم خواهند شد، که از نظر تولید معمول آیفون‌های اپل به طرزی غیرعادی دیر است، بنابراین ممکن است این سفارش به جای مدل‌های امسال، برای خط تولید آیفون ۱۷ باشد، مگر اینکه به جز گزارش امروز شاهد گزارش‌های گسترده‌ای در این خصوص برای سری آیفون ۱۶ باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)