خانهاخبار
اپل قصد دارد هوش مصنوعی متفاوتی را برای آیفون عرضه کند

اپل قصد دارد هوش مصنوعی متفاوتی را برای آیفون عرضه کند

افشاگر معروف محصولات اپل گزارش داده که اپل قصد دارد با رونمایی از iOS 18، سرویس هوش مصنوعی خود را طوری ارایه دهد تا همه پردازش‌ها بر روی دستگاه انجام شوند؛ موضوعی که منجر به سرعت بیشتر خدمات و البته اعمال شعار همیشگی اپل یعنی «حفظ حریم خصوصی» می‌شود.

۱۴۰۳/۲/۳

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گزارش داده که اپل در حال توسعه مدل زبان بزرگ خود (LLM) است که روی دستگاه اجرا می‌شود تا سرعت و حریم خصوصی را در اولویت قرار دهد.

سیری

گورمن در خبرنام «Power On» خود گفته که LLM اپل زیربنای ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی آینده است. ظاهرا همه نشانه‌ها حاکی از آن است که این ویژگی به ‌طور کامل روی دستگاه اجرا می‌شود، نه از طریق فضای ابری مانند اکثر سرویس‌های هوش مصنوعی موجود که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

از آنجایی که ابزارهای هوش مصنوعی اپل بر روی دستگاه اجرا خواهند شد، ممکن است در موارد خاصی نسبت به رقبای مستقیم مبتنی بر فضای ابری، توانایی کمتری داشته باشند، اما گورمن اظهار کرده که این شرکت می‌تواند با صدور مجوز فناوری از گوگل و سایر ارایه دهندگان خدمات هوش مصنوعی، این شکاف‌ها را پر کند. ماه گذشته بود که گورمن گزارش داد اپل در حال مذاکره با گوگل برای ادغام موتور هوش مصنوعی Gemini در آیفون به عنوان بخشی از iOS 18 است. مزایای اصلی پردازش روی دستگاه زمان پاسخگویی سریع تر و حفظ حریم خصوصی برتر در مقایسه با راه حل های مبتنی بر فضای ابری است.

استراتژی بازاریابی اپل برای فناوری هوش مصنوعی خود به نظر می‌رسد بر این اساس است که چگونه می‌تواند برای زندگی روزمره کاربران مفید باشد، به جای آنکه روی قدرت سرویس تمرکز داشته باشد. انتظار می‌رود استراتژی گسترده‌تر هوش مصنوعی اپل در کنار پیش‌ نمایش به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اصلی خود در WWDC امسال در ماه ژوئن (خرداد ماه) مشخص شود؛ جایی که سرانجام شاهد معرفی یکی از متفاوت‌ترین سیستم عامل‌های آیفون یعنی iOS 18 خواهیم بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)