خانهاخبار
اپل مک مینی را هم به سرنوشت آی‌مک دچار می‌کند

اپل مک مینی را هم به سرنوشت آی‌مک دچار می‌کند

به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد سیاستی را که برای آیمک به کار برد، برای مک مینی نیز پیش ببرد؛ موضوعی که می‌تواند به یکباره قدرتی دوچندان به ارزان‌ترین مک اپل ببخشد.

۱۴۰۳/۲/۳

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل احتمالا نسخه M3 مک مینی را در راستای یک به‌روزرسانی بزرگ‌تر با تراشه‌های M4 در پایان سال کنار می‌گذارد.

اپل مک مینی M3 تولید نخواهد کرد

گورمن در جدیدترین نسخه خبرنامه «Power On» خود توضیح داده که انتظار ندارد اپل مک مینی را با تراشه‌های M3 به‌روزرسانی کند. اپل آخرین بار مک مینی را با تراشه‌های M2 و M2 Pro در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ماه ۱۴۰۱) به‌روزرسانی کرد. از دیگر ویژگی‌های جدید این دستگاه می‌توان به دو پورت تاندربولت ۴ اضافی و یک پورت HDMI 2.1 برای مدل‌های M2 Pro، پشتیبانی از وای فای 6E با روتر سازگار و بلوتوث 5.3 اشاره کرد.

گورمن پیش‌تر گفته بود که اپل قصد دارد مدل‌های جدید مک مینی را با تراشه‌های M4 و M4 Pro در بازه زمانی بین پایان سال ۲۰۲۴ و اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه کند. اکنون او توضیح داده که با ورود مک مینی‌های جدید به محض پایان سال، فضای کافی برای عرضه مدل‌های M3 پیش از آن وجود ندارد، بنابراین احتمالا می‌توان گفت که این رایانه‌های رومیزی مک از نسل M3 صرفنظر خواهند کرد.

چنین حرکتی از اپل بی‌سابقه نیست، زیرا این شرکت آیمک ۲۴ اینچی را هم به طور کامل از تراشه M2 محروم کرد تا بتواند به طور مستقیم از افزایش قدرت دوچندان تراشه M3 در اواخر سال گذشته بهره‌مند شود. با سری تراشه‌های M4، مک مینی باید در مقایسه با مدل‌های موجود با سری M2، بهبود عملکرد پردازنده قابل توجهی داشته باشد. همچنین شایعه شده است که تراشه‌های M4 دارای یک موتور عصبی سریع‌تر برای کارهای مرتبط با هوش مصنوعی هستند که می‌تواند ارزان‌ترین مک اپل را به یک دستگاه قدرتمندتر بدل کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)